Läste vidare bland inläggen och insåg att du redan lagt ner metadonet! Fan vad bra gjort!
Kan du klara detta nu så slipper du så himla mycket skit att du inte anar (som att ruinera dig på metadon, gå upp i vikt, bli svullen i ansiktet, plufsiga ögonlock, bli slö, seg och trött, aldrig orka göra saker och sova lika många timmar som ett spädbarn gör, svettas floder jämt och utan anledning, dålig hud med finnar, ständigt va förstoppad med allt vad det innebär, få extremt låg eller helt obefintlig sexlust, svullna leder, samla vatten i kroppen osv osv osv. Finns MASSOR av biverkningar, och i princip ALLA får biverkningar. Plus att abstinensen bara blir värre och värre och värre ju mer metadon du matar cellerna med. Så samla alla dina krafter nu och fortsätt att hålla dig väck från metadon, och alla andra opiater också för den delen.
Om du blir sugen på metadon så kan du tänka på mig som skräckexempel! Jag klarade inte att sluta, trots åtskilliga försök och behandlingshem. Tillslut fanns bara två alternativ, självmord och metadon. Till och med min soc, som egentligen var emot metadon, rekommenderade metadon till mig. Så jag valde metadon. Och nu har gått på det i drygt fyra år. 110 mg, varje dag. Ibland mer, aldrig mindre. Vill verkligen lägga av nu, finns inget jag vill så gärna som att bli drogfri, men så är jag ärligt talat livrädd för det jag har att vänta mig i abstinensväg. Och att hamna i den här situationen vill du inte, det lovar jag. Så kämpa med näbbar och klor för att hålla dig ren