2014-07-15, 23:42
Medlem
TraeHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff
Imorgon ska jag till vct med ett väldigt infekterat armveck, troligen stafylokocker pga att jag inte rengjort nog när jag skjutit.

Kommer väl inte undan längre, lika bra att berätta för dom, om allt.

Gör det för i helvete. Du ojar ju dig över hur dyrt det blir med alla dina nedtrappningsdroger och att det är nyktert eller döden som gäller. Vad för värde har några pengar om du ändå ska dö?

Om du kände lite förtroende för läkaren du träffade om ryggen, kontakta henne. Skitsamma vad hon har för position inom läkarvården. Om du kände ett genuint förtroende för henne (som du inte verkar ha för den övriga sjukvården) prata med henne så kommer hon säkert hjälpa dig mycket mer än vad du tror. Sedan kan du säkert få stöd av henne oavsett vilket nästa steg är.
Citera
2014-07-16, 19:11
Medlem
Nu vet min husläkare allt, men reaktionen var inte vad jag väntade mig.
Skärp dig och släng sprutorna sa hon och skrev ut MÄNGDER med tramadol till mig, ska äta 400mg/dygn i en månad och hon ringer en gång i veckan för att ev justera dosen,

Jag sa ärligt att det kan gå åt helvete om jag har den tillgången till medicin (400kaplar a 50mg tramadol), men hon sa bara att hon litar på mig.

Hoppas det här går vägen, och att jag har lite självdisciplin kvar trots allt.
Citera
2014-07-17, 18:49
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Nu vet min husläkare allt, men reaktionen var inte vad jag väntade mig.
Skärp dig och släng sprutorna sa hon och skrev ut MÄNGDER med tramadol till mig, ska äta 400mg/dygn i en månad och hon ringer en gång i veckan för att ev justera dosen,

Jag sa ärligt att det kan gå åt helvete om jag har den tillgången till medicin (400kaplar a 50mg tramadol), men hon sa bara att hon litar på mig.

Hoppas det här går vägen, och att jag har lite självdisciplin kvar trots allt.
Jag tror din husläkare förstod mer än du tror. Ganska säker på att hon skrev ut Tramadol till dig att använda mot abstinensen av den andra skiten du stoppat i dig. + förstås smärtor från din skada. Se till och använd som hon har sagt och visa att hon kan lita på dig.
/Håller tummarna och lycka till.
Citera
2014-07-19, 18:48
Medlem
det har redan gått åt helvete.

Ätit 4gram om dagen istället för 400mg, fått flera ep-anfall (tror jag, vaknat på golvet, blöder från tungan).
Sålt resterande, åt precis mitt sista.
sitter och funderar på att incera aceton eller nått bara så jag slocknar och aldrig mer vaknar igen, nu orkar jag inte mer.
Citera
2014-07-19, 19:40
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
det har redan gått åt helvete.

Ätit 4gram om dagen istället för 400mg, fått flera ep-anfall (tror jag, vaknat på golvet, blöder från tungan).
Sålt resterande, åt precis mitt sista.
sitter och funderar på att incera aceton eller nått bara så jag slocknar och aldrig mer vaknar igen, nu orkar jag inte mer.
Åk till akuten. Du orkar visst! Det är aldrig för sent. Se nu till att du får vård!
Citera
2014-07-30, 18:32
Moderator
Morfar-52s avatar
Hoppas du klarade dig Steeeff. Missbruk är ett jävla skit, men inte värt att dö för.
Citera
2014-07-31, 01:57
Medlem
Jag lever!
Efter det senaste inlägget i denna tråd, så hamnade jag i en bekants sommarstuga och har där legat och pressat i mig dimor mot abstinensen istället för något som ger rus, visserligen rökt en hel del gräs också men det dör jag inte av iallafall.
Åkte inte till akuten trots 5ml aceton insprutat i kroppen (gör inte det mina vänner, man dör inte, det gör bara nått så in i helvete ont!).

Valde den vägen istället för vården trots allt pga rädsla om "allt" iom att lvm ofta innebär indraget körkort, och det innebär för mig en omedelbar uppsägning pga att jag kör mycket i arbetet, och utan arbete har man ingen ekonomi, utan ekonomi har man inte råd med vare sig räkningar eller boende (och min sketna a-kassa jag skulle få ut, är rena hånet)

Lyckats komma till punkten där jag bara har ett ENORMT sug efter opiater kvar och en rastlöshet utan dess like, och har tänkt en hel del, skrivit ett "privat testamente" och berättat för en del fler utvalda i bekantskapskretsen vad jag har för laster, några gav stöd, några sa far åt helvete (som väntat).

Som tur är så har jag tagit ut min semester nu, och SKA lösa det här inom tre veckor innan jag går tillbaka till jobbet, min lösning just nu är gräs och en jävla massa dimor samt nån stesolid då och då mot rastlösheten (vi snackar max 10mg/dygn, tänker inte torska på benny också!).

Drogfri blir jag nog aldrig, därav testamentet, men utan opiater hoppas jag på en mindre risk för att överdosera iallafall, ska försöka hålla det till gräs i framtiden enbart, så får vi se hur det går.

Tack för stödet!
Citera
2014-07-31, 09:12
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Jag lever!
Efter det senaste inlägget i denna tråd, så hamnade jag i en bekants sommarstuga och har där legat och pressat i mig dimor mot abstinensen istället för något som ger rus, visserligen rökt en hel del gräs också men det dör jag inte av iallafall.
Åkte inte till akuten trots 5ml aceton insprutat i kroppen (gör inte det mina vänner, man dör inte, det gör bara nått så in i helvete ont!).

Valde den vägen istället för vården trots allt pga rädsla om "allt" iom att lvm ofta innebär indraget körkort, och det innebär för mig en omedelbar uppsägning pga att jag kör mycket i arbetet, och utan arbete har man ingen ekonomi, utan ekonomi har man inte råd med vare sig räkningar eller boende (och min sketna a-kassa jag skulle få ut, är rena hånet)

Lyckats komma till punkten där jag bara har ett ENORMT sug efter opiater kvar och en rastlöshet utan dess like, och har tänkt en hel del, skrivit ett "privat testamente" och berättat för en del fler utvalda i bekantskapskretsen vad jag har för laster, några gav stöd, några sa far åt helvete (som väntat).

Som tur är så har jag tagit ut min semester nu, och SKA lösa det här inom tre veckor innan jag går tillbaka till jobbet, min lösning just nu är gräs och en jävla massa dimor samt nån stesolid då och då mot rastlösheten (vi snackar max 10mg/dygn, tänker inte torska på benny också!).

Drogfri blir jag nog aldrig, därav testamentet, men utan opiater hoppas jag på en mindre risk för att överdosera iallafall, ska försöka hålla det till gräs i framtiden enbart, så får vi se hur det går.

Tack för stödet!
Skönt att läsa att du överlevde! Ja då har du en jobbig tid framför dig. Att bli fri från ett missbruk på egen hand på så kort tid är ju inte enkelt, men det vet du ju. Vill bara påpeka att du INTE åker på lvm om du söker vård! Söker du vård får du just det; vård. Vården kan variera beroende på vad dom anser vara bäst. I mitt fall blev det behandlingshem, vilket hjälpte mig att bli drogfri. Om du hamnar på ett sånt blir du sjukskriven.
Lycka till med vad du nu gör. Du måste se till att bli helt drogfri nu, kosta vad det kosta vill!
Citera
2014-08-05, 18:16
Medlem
Framsteg; Gräset och stessen utbytt mot nikotin och lite svartköpt ritalin för att få lite mer ork på morgonen så jag kommer ut och springer nu.

Jag har tränat löpning vid sidan om opiat/blandmissbruk i några år nu och nu tänker jag trappa upp det, och har märkt att rastlösheten släpper lite efter en runda på 10-20km, lättare att tänka blir det också!

Löpning kanske kan bli min heltidsdrog, men jag vågar inte ropa hej än för en dag utan aktivering så sitter jag och funderar på att ringa några samtal och fixa något
Citera
2014-08-06, 08:37
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Framsteg; Gräset och stessen utbytt mot nikotin och lite svartköpt ritalin för att få lite mer ork på morgonen så jag kommer ut och springer nu.

Jag har tränat löpning vid sidan om opiat/blandmissbruk i några år nu och nu tänker jag trappa upp det, och har märkt att rastlösheten släpper lite efter en runda på 10-20km, lättare att tänka blir det också!

Löpning kanske kan bli min heltidsdrog, men jag vågar inte ropa hej än för en dag utan aktivering så sitter jag och funderar på att ringa några samtal och fixa något
Framsteg! Ju fler dagar du får som drogfri är ju bra. Du måste vara beredd på att ditt känsloliv kommer börja vakna. Det kan kännas minst sagt omtumlande! Det är då tankarna på droger blir som störst. Det är bra om du har någon att prata med i det läget.
Citera
2014-08-06, 11:01
Bannlyst
Citat:
Jag vill bli fri opiater inom något år helst, innan dom tar livet av mig.
Jag tänkte hitta rätt dos metta för att vara i "noll-läge" och sedan sänka dosen sakta och trappa ut det helt.

Antar att jag kommer behöva en del metta alltså?
Synd att det är så dyrt :/
Om du behöver en halva för att bli frisk så är du tyvärr ganska högt upp i tolerans. Du skulle nog behöva ta hela dosen du hade, 100 mg, för att bli kvitt abstinensen. När heroinet är ute ur kroppen och plasmacellerna är mättade med metadon (ca 3-4 dagar) kan du hitta den dos du mår bra på, det kan räcka med 60-70 mg men det kan lika gärna krävas 120 mg. Det är så himla olika mellan personer hur mycket metadon man behöver för att mätta plasman. Förr tog man plasmaprov och fastställde dosen efter det, numera går dom efter hur man mår helt enkelt. Vissa har snabbare förbränning av metadon, man har olika många receptorer, folk är olika känsliga för abstinens, kvinnor behöver ofta en högre dos för att få samma effekt som män.

För att hålla dig i "noll-läge" som du skrev så behöver du en rejäl dos metadon varje dag, tills du väljer att trappa ner. Ska du gå på metadon svart blir det med andra ord svindyrt. Nästan i klass med heroin. Sen finns det ju lösningar som att köpa större partier, köpa utomlands (Danmark tex) etc. Ärligt talat så låter det som att underhållsbehandling vore det bästa alternativet. Be din soc att ordna ett infomöte till att börja med, det kanske är en bättre idé än du tror. Vad gör det att det står "en massa skit" i din journal egentligen? Du kan ju be dom radera den sen när du slutar i underhållsbehandlingen om du är rädd att bli "stämplad" som narkoman. Man får inte radera sin journal under pågående behandling nämligen. Sen är det inte heller så farligt som du tror att det står sanningen i journalen, det är inte sant allt det där som man hör; att alla i vården dömer och ser ner dig, du får sämre behandling, inget morfin fast du krossat nacken i en bilolycka osv. Dom allra allra flesta är tvärtom förstående och vill hitta den bästa lösningen för just dig
Citera
2014-08-06, 11:27
Bannlyst
Läste vidare bland inläggen och insåg att du redan lagt ner metadonet! Fan vad bra gjort!
Kan du klara detta nu så slipper du så himla mycket skit att du inte anar (som att ruinera dig på metadon, gå upp i vikt, bli svullen i ansiktet, plufsiga ögonlock, bli slö, seg och trött, aldrig orka göra saker och sova lika många timmar som ett spädbarn gör, svettas floder jämt och utan anledning, dålig hud med finnar, ständigt va förstoppad med allt vad det innebär, få extremt låg eller helt obefintlig sexlust, svullna leder, samla vatten i kroppen osv osv osv. Finns MASSOR av biverkningar, och i princip ALLA får biverkningar. Plus att abstinensen bara blir värre och värre och värre ju mer metadon du matar cellerna med. Så samla alla dina krafter nu och fortsätt att hålla dig väck från metadon, och alla andra opiater också för den delen.

Om du blir sugen på metadon så kan du tänka på mig som skräckexempel! Jag klarade inte att sluta, trots åtskilliga försök och behandlingshem. Tillslut fanns bara två alternativ, självmord och metadon. Till och med min soc, som egentligen var emot metadon, rekommenderade metadon till mig. Så jag valde metadon. Och nu har gått på det i drygt fyra år. 110 mg, varje dag. Ibland mer, aldrig mindre. Vill verkligen lägga av nu, finns inget jag vill så gärna som att bli drogfri, men så är jag ärligt talat livrädd för det jag har att vänta mig i abstinensväg. Och att hamna i den här situationen vill du inte, det lovar jag. Så kämpa med näbbar och klor för att hålla dig ren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in