Citat:
Ursprungligen postat av
tlcswe
Jo, men det är ingen raketforskning att komma ihåg ett lösenord. Visserligen är det kanske mycket begärt att kräva att en genomsnittlig flashback-användare ska minnas det.
Det är uppenbarligen e-mail som RG vill åt, då dem även twittrade om detta. 'Email och användare räcker'. För att ev. samköra med andra databaser. Då kanske ändå är på tiden att göra en valmöjlighet.
Jag menar, det är inte jättesvårt att göra en email idag. Jag tror jag har runt 45 gmail konton. Att det skulle bli inflation på Flashback-medlemmar utan en Email - det tror jag inte. De har dessutom en 3-dagars spärr.
Utan en email är inte en hackad FB-konto mycket värd - informationsmässigt
Det är fortfarande något man måste ha i åtanke när man skapar ett system som Flashback. Användare
kommer glömma bort sina lösenord. Det är oundvikligt, och att inte ha någon form av säkerhetsmekanism för att återställa det är ren idioti då det annars skulle medföra enormt mycket medarbete för teknikerna. Ska de manuellt sitta och skicka iväg ett nytt lösenord? Och på vilka grunder? Hur ska man som användare kunna intyga att man faktiskt är den man påstår sig vara, om det enda man har att komma med är sitt användarnamn, som ju är en offentlig uppgift.