2014-09-10, 19:37
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nu minns jag visserligen inte vilken mail jag reggade mig med men när jag gjorde det så hade jag inte en tanke på att forumet skulle växa sig till en så stor maktfaktor.

Du kan iofs se det i kontrollpanelen under "Redigera e-post och lösenord" (om du inte bytt mail sedan dess).

Den som inte använde ett anonymt engångskonto vid registreringen gör nog klokt att byta till ett sådant nu. Då är man skyddad om uppgifterna läcker ut i framtiden (dagens påstådda läcka kan ju vara en anka, eller bara omfatta vissa konton).
2014-09-10, 19:38
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Det är fortfarande något man måste ha i åtanke när man skapar ett system som Flashback. Användare kommer glömma bort sina lösenord. Det är oundvikligt, och att inte ha någon form av säkerhetsmekanism för att återställa det är ren idioti då det annars skulle medföra enormt mycket medarbete för teknikerna. Ska de manuellt sitta och skicka iväg ett nytt lösenord? Och på vilka grunder? Hur ska man som användare kunna intyga att man faktiskt är den man påstår sig vara, om det enda man har att komma med är sitt användarnamn, som ju är en offentlig uppgift.

Men om man lägger till en valmöjlighet?
Man får skriva i en email om man vill, det går att lösa och det borde lösas för anonymiteten.

Helt uppenbart.
2014-09-10, 19:39
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kylskapsknull
Internet är i högsta grad verkligt. Skriv inget där du inte är beredd att säga till någons ansikte. Eller går du runt på stan och säger "hej din feta neger"... "jag trollade bara"?

Beter du dig sansat kommer ingen hoppa på dig för att du är SD, kanske någon vild Vänsterpartist men då är han kriminell och ska in. SvP:are som inte vågar stå för vad de tycker har jag inte mycket övers för, sitta och vara smygnasse? Patetiskt. Stå för det isåfall om du är stolt svensk.

Visst kan anonymitet vara bra men inte på bekostnad av att en massa rasister ska sitta och hata till höger och vänster. Då kan de stå för det öppet med riktiga namn istället. Sen ta konsekvenserna som män.

Jag förmodar att du även anser att det ska vara fritt fram att registrera vad folk röstar på, öppna andras post, osv? Du får för övrigt gärna bidra med dina fullständiga personuppgifter så att vi andra kan beskåda vem det är som skriver, för nog lever du väl som du lär?
2014-09-10, 19:41
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Men om man lägger till en valmöjlighet?
Man får skriva i en email om man vill, det går att lösa och det borde lösas för anonymiteten.

Helt uppenbart.
Ja, eller så väljer man ett slaskmail som inte används till annat än Flashback. Enklare och mer logiskt.
2014-09-10, 19:43
Medlem
Studsbolls avatar
Researchgruppen är en kriminell organisation som tillgriper kriminella metoder. Det visste vi redan och därmed inget nytt under solen, vare sig det gäller deras metoder eller syfte. Frågan är vad de egentligen har. Precis som andra terrororganisationer är de benägna att ta på sig äran för sådant som inte hänt.
2014-09-10, 19:44
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
No need to worry. Researchgruppen är ett gäng pajasar som söker uppmärksamhet för att få reklam för sin halvmediokra journalistik. Finns absolut ingen substans i det de skriver på twitter. Om de skulle ha någon som helst information om flashbackmedlemmar skulle detta publiceras utan förvarning. Nej, RG, med Martin Fredriksson i spetsen, är inget annat än några halvmediokra journalister som söker tillväxt genom falska påståenden.

Ja men när din nuna helt plötsligt pryder alla löpsedlar och under står det att du i princip är ond, då är det väl inte så jäkla kul? Då skiter jag fullständigt i om de är mediokra taniga jävlar, det har inte med saken att göra.
2014-09-10, 19:44
Medlem
AngelHackers avatar
De har databasen.
2014-09-10, 19:46
Medlem
Jag gav på eget bevåg upp min anonymitet för flera år sedan. Den här typen av kriminellt beteende är ständigt närvarande, och tyvärr kom det till en punkt där man inte vet vad som vänds emot en. Jag har mitt namn och bild och trivs med det, men jag borde samtidigt kunna känna mig trygg i andra alternativ också.
2014-09-10, 19:47
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Bakgrund:
(FB) Artikel: Researchgruppen vill kartlägga Flashbacks användare (flashback.se)

Jag kan påstå att jag kan läsa all e-post som skickas via Gmail.
Det betyder givetvis inte att det är sant, och det är omöjligt för Gmail att förneka detta. Hur ska de kunna veta att det inte stämmer?
Däremot kan de tvivla på att uppgifterna stämmer.

Jag har personligen mycket svårt att tro att Researchgruppen har tillgång till någon databas. Men de kan ju alltid kontakta mig, så kan jag fråga om tio slumpvist utvalda användare på forumet, så får vi se om de har några epost-adresser.

Av det som framkommit än så länge, så finns det inget som tyder på att RG skulle ha Flashbacks databas. Ifall så var fallet, skulle vi givetvis berätta om det. Det är trots allt ganska enkelt att kontrollera, och skulle vi förneka det (och de har databasen) så kan RG enkelt motbesvisa detta.

admin
Finns det någon/några, förutom du admin som har tillgång till databasen?

Det vore i så fall olämpligt. Expo och RG betalar säkerligen stora pengar för den informationen. Att någon i din krets som har informationen skulle lockas till att läcka för de summorna är inte direkt en omöjlighet.
2014-09-10, 19:47
Medlem
MrSkargards avatar
Morgondagens avslöjande från Expressen (det kommer ju nya varje dag fram tills valdagen) kanske inte handlar om anonyma kommentarer på Avpixlat utan om anonyma kommentarer på Flashback. Bara en tanke...
2014-09-10, 19:48
Medlem
Jag anser att det vore påpassligt av administratörerna nu gör avkall på reglerna och tar bort de användare som känner sig oroliga. Det handlar trots allt om extraordinära omständigheter.
2014-09-10, 19:49
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Ja, eller så väljer man ett slaskmail som inte används till annat än Flashback. Enklare och mer logiskt.

Jag tycker nog att det var ett bra förslag att skippa email-kravet för den som klarar av att hålla reda på sina lösenord, och är beredd att ta konsekvensen (förlust av kontot) om man inte gör det.

Huruvida ett slaskmail verkligen är anonymt beror på mycket, bland annat på vem som tillhandahåller det och hur du kopplar upp dig och loggar in. Det är onödigt att ha ett säkerhetshål som i värsta fall kan utnyttjas för att röja din identitet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in