2014-09-10, 19:18
Medlem
showdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
No need to worry. Researchgruppen är ett gäng pajasar som söker uppmärksamhet för att få reklam för sin halvmediokra journalistik. Finns absolut ingen substans i det de skriver på twitter. Om de skulle ha någon som helst information om flashbackmedlemmar skulle detta publiceras utan förvarning. Nej, RG, med Martin Fredriksson i spetsen, är inget annat än några halvmediokra journalister som söker tillväxt genom falska påståenden.

Håller inte med om ditt första påstående, inte alls. Självklart kommer de att använda detta. Se bara det allra senaste exemplet med SDs Dulny.
http://www.svd.se/nyheter/valet2014/christoffer-dulny-lamnar_3898704.svd

Tror du att dett var bara av en händelse att detta kom nu samma vecka som det är val? Självklar har de haft infon i flera år, men väntade till "rätt tillfälle."
Samma sak kommer att ske med dig, mig och andra. När vi sitter på en sådan position, t ex jobb, politikeruppdrag osv... Så kommer de att dra fram detta och oss i smutsen...
2014-09-10, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Lär ju bli en oerhörd mängd nya konton, både för att folk glömmer lösen och för att det är enkelt att regga.

Verkar enbart vara username+epost.

Det räcker väl. Man kan luska fram mycket genom enbart en epost ifall man har registrerat sig på andra ställen med den.
2014-09-10, 19:20
Medlem
Hegernatarens avatar
Smart av rödingarna att göra folk sura såhär inför valet.
2014-09-10, 19:21
Medlem
Om det är sant.

Har de skaffat sig en massa nya allvarligt farliga fienden? Menar inte bara våld. Hackare och annat trevligt folk.

Vad tror ni?
2014-09-10, 19:22
Medlem
Tror inte direkt att "Researchgruppen" är intresserade av "vanliga" personers konton. Om de nu har FB:s databas sitter de förmodligen och letar efter med publika personer i högerkretsar skulle jag tro.

Aldrig kul om någon blir outad, men om man vet att man skriver kontroversiella saker kanske det bästa vore en anonym email.
2014-09-10, 19:23
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showdown
Håller inte med om ditt första påstående, inte alls. Självklart kommer de att använda detta. Se bara det allra senaste exemplet med SDs Dulny.
http://www.svd.se/nyheter/valet2014/christoffer-dulny-lamnar_3898704.svd

Tror du att dett var bara av en händelse att detta kom nu samma vecka som det är val? Självklar har de haft infon i flera år, men väntade till "rätt tillfälle."
Samma sak kommer att ske med dig, mig och andra. När vi sitter på en sådan position, t ex jobb, politikeruppdrag osv... Så kommer de att dra fram detta och oss i smutsen...

Ja, faktum är att de kan vänta med att publicera något i åratal.

Kanske är en person obetydligt idag, men om 4 år så kanske han funderar på att bli en politiker. Då slår Researchgruppen till och förstör personens liv.
2014-09-10, 19:23
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kylskapsknull
Som man näthatar får man ligga.

Näthatar?
Jag antar att "näthatar" i detta sammanhang är att ha annorlunda åsikter, dvs att vara SDare eller SvPare. Personligen är jag varken eller, jag är egentligen mer åt vänster om man måste välja någon "grupptillhörighet" även fast jag är kritisk mot dagens invandringspolitik som den förs idag. Dock är det ju inte direkt relevant vilken "sida" du tillhör, på ett anonymt forum ska du ha rätt att uttrycka dig just anonymt, även om du är självaste super-Hitler som vill avrätta alla som inte har blåa ögon och våldta varenda person i världen.

Så länge personen inte faktiskt gör en kriminell handling, vad är problemet?
Personen kanske trollar till och med. Du är på internet. Att outa på detta vis är fel i min åsikt, hos någon som inte håller med om åsikterna som outas, kanske det i vissa fall ses som rätt.
Så rätt eller fel är inte frågan, vad det 100 % är däremot, är motsatsen till yttrandefrihet. Det är att försöka tysta människor och hålla sina åsikter inom sig.

Sådant beteende ska BEKÄMPAS. Dessa människor är ett HOT MOT VÅRAT SAMHÄLLE.
Jag hoppas ni alla verkligen förstår det och inte ser så lätt på det, för detta är allvarligt.
Låt er inte tystas, och om det behövs, slåss för era rättigheter.
2014-09-10, 19:24
Medlem
KiaWs avatar
I mina ögon har RG skitit i det blå skåpet.
De för ett krig mot personer med viss åsikt, och det har hittills gjorts på laglig väg. Det har gått hem hos väldigt många, de har haft en del framgångar och haft stöd av delar av mediavärlden.

Vad de nu gör är att hota och skrämma Flashbacks medlemmar. För alla dem som känner till Flashback är det uppenbart att det inte längre enbart drabbar de med vissa åsikter, de har nu öppnat krig mot alla användare på Flashback som består av alla möjliga åsikter.
Flashback består av långt fler människor som har andra åsikter än de med rasistiska eller främlingsfientliga åsikter.

De påstår att de har fått till sig databasuppgifterna från flera håll via mejl, att det är uppgifter som är 1-2 år gamla och att de är spridda.
Vilken bullshit!
Tror de på riktigt att vi ska tro på att dylika uppgifter skulle ha varit spridda sedan 1-2 år tillbaka, eller åtminstone sedan 6 månader tillbaka, utan att någon skulle ha använt sig av dem eller avslöjat dem? Eller, att någon Flashbackare skulle ha snappat upp det?

Oavsett om de har uppgifterna eller ej så har de trampat i klaveret ordentligt.
Antingen ljuger de för att skrämmas, vilket är sjukt, eller så har de talat sanning men då måste de ha fått tag på uppgifterna på olagligt vis, men vilket som är det en attack mot Flashbacks användare vars bas består av alla möjliga politiska åsikter och värdegrunder.
2014-09-10, 19:25
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Det räcker väl. Man kan luska fram mycket genom enbart en epost ifall man har registrerat sig på andra ställen med den.

Absolut, men använder man bara lite vett och registrerar sig med nya hotmail-konton (eller till och med Yopmail) om man nu ska skriva kontroversiella saker istället för förnamn.efternamn@gmail.com så är det ingen fara. Det är lite samma sak med torrenttrackers, inte fan registrerar man sig med en sådan mail.
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Hur ska du annars kunna få tillbaka ditt lösenord om du glömmer bort det? Att man registrerar sig m.hj.a. epostadress undanröjer inte anonymiteten, du kan lika gärna använda ett slaskmail i det syftet.

Jo, men det är ingen raketforskning att komma ihåg ett lösenord. Visserligen är det kanske mycket begärt att kräva att en genomsnittlig flashback-användare ska minnas det.

Det är uppenbarligen e-mail som RG vill åt, då dem även twittrade om detta. 'Email och användare räcker'. För att ev. samköra med andra databaser. Då kanske ändå är på tiden att göra en valmöjlighet.

Jag menar, det är inte jättesvårt att göra en email idag. Jag tror jag har runt 45 gmail konton. Att det skulle bli inflation på Flashback-medlemmar utan en Email - det tror jag inte. De har dessutom en 3-dagars spärr.

Utan en email är inte en hackad FB-konto mycket värd - informationsmässigt
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kongomeistro
Tror inte direkt att "Researchgruppen" är intresserade av "vanliga" personers konton. Om de nu har FB:s databas sitter de förmodligen och letar efter med publika personer i högerkretsar skulle jag tro.

Aldrig kul om någon blir outad, men om man vet att man skriver kontroversiella saker kanske det bästa vore en anonym email.

Nej idag finns varken resurser eller intresse. Men med superdatorerna som kommer finnas om 10-15 år och i en fascistisk stat (som skyddar människor mot rasister, terrorister etc) så kan det ändras. Och då ligger databasen där för vem som helst att köra analys på.

Man kan tex kolla alla andra reggningar som du gjort online med samma address.
Även om du inte avslöjar vem du är på Flashback så kanske du använt samma address på andra sajter där ditt namn finns tydligt. Eller någonstans där du snackar om saker som gör att det är relativt enkelt för intresserade parter att lista ut vem du är.
Medlem
Kaospojkens avatar
Vilka hade velat att hela folkets åsikter skulle registreras på detta vis?
Vissa personer på 40-talet hade varit jätteglada att se sådant hända. Måste ju låta människor veta vad som tycker vad...

Just det RG, ni är de riktiga fascisterna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in