2014-09-10, 19:07
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Källa på det där? Jag har hört annat - att det fanns ett antal supermods som visst kunde se din IP. Email vet jag inte men om den ligger okrypterad i en databas så är det ju oerhört korkat, dessutom har ju flera personer ändå tillgång till dem då.
Det är fel. INGA moderatorer och verkligen inte några de senaste 6-7 åren har haft tillgång till dessa uppgifter.

Hoppsan, hade fel där .

I vilket fall är det förlegade uppgifter nu.

Om man som jag, har äldre konton som ligger och dammar kanske det vore lite småbra att byta lösen osv. Men jag tror inte på att dessa uppgifter stämmer.
Senast redigerad av SeMeNoMore 2014-09-10 kl. 19:09.
Citera
2014-09-10, 19:08
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Ja exakt, vi som inte tänkt rösta på SD kommer ju definitivt rösta på SD när ett forums databas läckt, det är så det fungerar. Vård, skola, arbetslöshet är ju skit samma när flashbacks databas kanske har läckt, det blir SD på direkten.
Tror han menar att folk som kanske är osäkra på om de ska rösta SD eller inte blir mer säkra nu, när de ser att vänsterextrema nätverk planerar att publicera uppgifter om människor som anonymt uttryckt sympatier för partiet.
Citera
2014-09-10, 19:10
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Det är fel. INGA moderatorer och verkligen inte några de senaste 6-7 åren har haft tillgång till dessa uppgifter.

Du kan inte läsa?

Källa tack.

edit: Ok du tog tillbaka det du sa. Np.
Citera
2014-09-10, 19:11
Medlem
Oldberrys avatar
Jag hoppas de förstår hur många liv de potentiellt förstör om de publicerar den påstådda listan. Det finns många sorgliga historier på flashback som jag hoppas aldrig kan kopplas till personerna som skrivit dem...

Tack och lov har de har de förmodligen ingen lista.
Citera
2014-09-10, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Vad exakt är det dessa kräk kan få tag på via Flashback? Den enda infon man delgett är ju e-mailadressen. Kan ju bli lite svårt att luska ut vem gamermarkuz23@hotmail.com är ?
Kan man göra Facebook-sökningar på bara mailadressen? Isåfall kan de ju koppla konto till en IRL-person om man använder samma mail till både Facebook och Flashback.

Vet ju man kan bjuda in, men då krävs det ju isåfall att man accepterar Researchgruppens inbjudan och så vidare.
Senast redigerad av narcissist_ 2014-09-10 kl. 19:14.
Citera
2014-09-10, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Ja exakt, vi som inte tänkt rösta på SD kommer ju definitivt rösta på SD när ett forums databas läckt, det är så det fungerar. Vård, skola, arbetslöshet är ju skit samma när flashbacks databas kanske har läckt, det blir SD på direkten.
Kan aktivera SD-sympatisörer till att verkligen gå och rösta. SD-sympatisörer finns det gott om på FB.
Citera
Medlem
oskar886810s avatar
Saken är den att OM RG har databasen och ser till att sprida den kommer de få alla krafter emot sig. Jag menar inte något politiskt utan en sådan sak skulle sprida sig på nätet snabbt att en grupp, som är sponsrad av en regering, sprider anonyma användares loggar. Jag skulle tippa på att 4chan och de duktiga killarna på detta forum skulle krossa RG´s datorer och ta fram mycket trevlig information om både RG,Expo+ alla inblandade politiker. Om jag var RG skulle jag inte våga ge mig på ett forum som FB.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Vad exakt är det dessa kräk kan få tag på via Flashback? Den enda infon man delgett är ju e-mailadressen. Kan ju bli lite svårt att luska ut vem gamermarkuz23@hotmail.com är ?
Har samma adress används vid ett annat tillfälle så kan det ges information om vem som ligger bakom adressen. Låt säga att Researchgruppen genom expressens försorg får tillgång till bonniers olika företags register, eller samkör det med gamla listor med mailkonton, ex hack från dejtingsidor eller företag på nätet. Även om man har fgjnisnvsfv@hotmail.com och bara registrerar den på skräpsidor kan en genomkoll av dessa till slut ge information om vem som ligger bakom kontot.
Citera
2014-09-10, 19:17
Bannlyst
Så vad gör irriterade Flashbackare med dessa personer från VåldVänstern, kommer deras liv att hackas kanske Kommer de att hängas ut mm mm?
Man kan ju inte ostraffat skada oss här inne... Eller
Citera
2014-09-10, 19:18
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Om källan är tekniker på hostingföretaget där FB ligger så har isåfall en hel kopia av FB kommit lös eftersom de isåfall snott hela imagen för att det helt enkelt är enklast så. Då ingår också även PM och annat skoj.
Det är väl enkelt att kontrollera för brottsutredare? Nog för att Sveriges polis är lika teknikkunniga som jag men med rätt verktyg så.
Citera
2014-09-10, 19:19
Medlem
Germangestalts avatar
I ett inlägg i den andra tråden så hävdas det att det är en jude som infiltrerat Flashbacks stab och läckt/sålt databasen. Kan det ligga något i det? Det skulle fördjupa intrigen.

(FB) Researchgruppen "Vi har redan flashbacks databas, för att vi kan"
Citera
2014-09-10, 19:20
Medlem
PremiumBananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskar886810
Saken är den att OM RG har databasen och ser till att sprida den kommer de få alla krafter emot sig. Jag menar inte något politiskt utan en sådan sak skulle sprida sig på nätet snabbt att en grupp, som är sponsrad av en regering, sprider anonyma användares loggar. Jag skulle tippa på att 4chan och de duktiga killarna på detta forum skulle krossa RG´s datorer och ta fram mycket trevlig information om både RG,Expo+ alla inblandade politiker. Om jag var RG skulle jag inte våga ge mig på ett forum som FB.

tyvärr är det redan officiellt att RG är ett gäng kriminella vänsteraktivister, men vi lever i ett samhälle där etablissemanget inte bryr sig om detta, utan hyllar dem i den goda kampen mot åsiktsförbrytare. Det skulle inte spela någon roll om det kom ut att de förgripit sig på barn och mördat folk, expressen skulle fortfarande hylla dem...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in