Citat:
Ursprungligen postat av
Avskummet
Jag tycker att Expressen och Researchgruppen förtjänar att nomineras till Nobels fredspris.
Det lär inte hända. Men antar att ett antal människor kommer att sätta in en peng på deras konto för bedriften. Deras sida är för övrigt fullt läsbar
http://research.nu/ och de har ju inte lagt ut några uppgifter rakt ut på sidan, vilket de lika gärna skulle kunna ha gjort.
Det jag undrar över är hur den som mailat dem kontouppgifterna har fått tag på dem i sin tur. Har nån admin suttit och dumpat databasen och mailat över eller är det frågan om ett rent intrång? Det vore intressant att höra något mer officiellt svar från någon av Flashbacks administratörer i frågan.
Sedan. Om Researchgruppen har databasen. Då kan du lita på att mååååånga mer har den, vi kan väl räkna med Säpo, delar av polisen med flera organisationer.
Som jag ser det finns bara ett seriöst parti som tar nätsäkerhet/nätfrihet/anonymitet på allvar och det är Piratpartiet, det är iaf något som jag har i åtanke såhär en vecka kvar till valet.