2014-09-10, 18:43
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loxa
Tror knappast de kommer ägna tid åt folk som inte gör olagliga saker.
Men de som sitter och hotar och kränker folk med anonymiteten som täckmantel får helt enkelt skylla sig själva.
Var går gränsen? De hängde ut "näthatare", alltså människor som uttryckt opassande åsikter anonymt. När är det näthat?
Citera
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
Fan! Jag som hade hoppats på ett hembesök av kroknäsan.

Det är lugnt, du och Aegishjalmr är nog illa ute utan databas eller inte. Så sätt på kaffet.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
"Har inget att dölja så ett övervakningssamhälle är ok"
Har du ingen ryggrad eller? Inga principer?
Patetiskt uttalande måste jag säga. Klart som fan det inte är OK att outa människor på ett anonymt forum. Det är inget annat än att försöka begränsa yttrandefriheten.
Dessa människor ska slås ned, och det hårt.
Jävligt sant, sätta hårt mot hårt, kan dom kan vi!!!!!
Citera
2014-09-10, 18:45
Medlem
BAJSEs avatar
Om de kommer och knackar på, så får dem sig en fist in the gloryhole.
Citera
2014-09-10, 18:46
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Är det en supermoderator som läckt databasen måhända?
Det finns inga moderatorer som sitter på någon jävla databas. Såvida inte Admin själv just nu sitter på ett plan till soliga Mexiko med fickan fylld med stålar har jag svårt att tro att dessa hypotetiska data kommer internt.
Citera
2014-09-10, 18:47
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loxa
Har inget att dölja själv, så skulle inte spela någon roll om de hittade min e-post/identitet.

En liten låt, bara för dig:

https://www.youtube.com/watch?v=4iWxGjcX0OE

Tro inte att du själv är säker bara för att just dina åsikter ter sig OK just nu. Tänk om klimatet ändras, har du fortfarande inget att dölja då?
Citera
Medlem
Jaro Paros avatar
Vad är det här för nonsens? Vad är det för syfta med det hela. Om dom nu jobbar emot rasism och främlingsfientlighet vad är då ändamålet med att kunna koppla ihop ett anonymt användarnamn med en faktiskt person..?

För att säga "kolla! Du har sagt det här!" på vilket sätt motverkar man rasism genom att säga till personer som har uttalat sig rasistiskt att dom uttalat sig rasistiskt? Jag förstår att ju att man deras argument är att gräva fram offentliga personer och hålla dessa till svars för sina "rasistiska uttalanden".

Men det blir ju alltid motsatt effekt. Dessa personer som hängs ut håller käften eller ber om förlåtelse. Vissa kanske förlorar sina offentliga rollen men man har ju knappast motverkat någon "rasism". Folk blir mer medvetna om hur man ska skydda sig när man ska vara anonym på internet och vissa kanske skräms iväg från att säga vad man tycker.

Det blir ju bara typ "KOLLA PÅ DEN HÄR JÄVLA RASSEN FY FAN VILKET SVIN HOPPAS MIN OUTNING FÖRSTÖR HANS LIV HAHAHAH!".. Vad åstadkommer man i kampen mot rasism? Absolut ingenting.

Ännu värre blir det när man ser att mer än 30% av ABs nätläsare tycker att "man inte ska få uttrycka sig anonymt på internet"? Ska vi Facebook stampa allt vi gör på internet eller skriva under all vår aktivitet men någon "bank ID" för allmän beskådning?

Jag brukar faktiskt inte sjunga mer i kören på FB som undrar "var fan är Sverige på väg" men när 30% tycker att man inte har rätten till att vara anonym, då vette fan om jag har så höga förhoppningar.

MEN en sak är ju bra att Internet tillhör oss, inte dom. Det går inte att kontrollera.
Citera
Medlem
sabress avatar
Och hur är admins syn på detta?
Citera
Medlem
bl1nks avatar
Detta påminner lite om Reddit. Alla säger sig ha rätten till att kunna vara anonyma, för att sedan sprida bilder på kändisar.

Är det Researchgruppen eller Flashback man ska gå på? Boven i dramat med kändisbilderna kan vara iCloud som inte kunde hålla säkerheten. Är det Flashback som borde ta konsekvenserna i detta drama? Hur är säkerheten?
Senast redigerad av bl1nk 2014-09-10 kl. 18:49.
Citera
2014-09-10, 18:48
Medlem
OliverCromwells avatar
Haha!

Mattsson kör stenhårt på med sitt rättshaveristiska/juridiska rävspel.

https://twitter.com/ThomasMattsson/status/509736697966649344
Citera
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtefris
Kan inte några göra en liten counterresearchgrupp och klippa dessa personer systematiskt 1 efter 1?

Alltid "några". Kan inte du ta och ta tag i det då? Varför ska alltid andra göra saker?
Citera
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheddarcheese
Nämen.. ni som leker så jävla hårda här är nojiga över att folket får reda på vilka ni är. Det är lätt att leka stor bakom skärmen.. men nu håller ni på att kissa på er.

Kanske inte så kul att få väldigt personliga saker som man inte ens delar med familj, uthängt till allmänhetens beskådan. Mina åsikter är inte mitt största oros moment, utan de personliga erfarenheter och tankar som jag anonymt velat diskutera, eftersom det inte funnits någon i verkliga livet att diskutera dessa med.

Förstår du skillnaden? Åsikter är lätta att försvara. Vissa tankar och erfarenheter skäms man för mycket över för att dela med sig med personer i verkliga livet, därav har det skett anonymt istället, vilket har hjälpt rätt mycket.

Men nu hotar ju vänsterdräggen allt möjligt, bara för att de är fullkomliga idioter och har säkert en och annan störning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in