2014-09-10, 18:40
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loxa
Ni nazister med unga konton kan nog vara lugna, databasen ska tydligen vara 1-2 år gammal.
https://twitter.com/Researchgruppen/status/509739793266507776

Har inget att dölja själv, så skulle inte spela någon roll om de hittade min e-post/identitet.
"Har du inget att dölja gör det ju inget om vi övervakar dig!". Hur låter det? Det var väl så Östtyskland motiverade sina aktioner mot medborgarna.
Citera
Medlem
District9s avatar
Varför kan man inte bara ta bort alternativet hitta inlägg av denna användare? Det hade varit anonymt på riktigt nu går det ju att spåra vem jag är och sedan ta reda på alla mina tusentals inlägg. Fyfan vad tråkigt om det skulle läcka ut... varför låter inte admin oss vara anonyma på riktigt`?
Citera
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ni nazister med unga konton kan nog vara lugna, databasen ska tydligen vara 1-2 år gammal.

Har inget att dölja själv, så skulle inte spela någon roll om de hittade min e-post/identitet.
Fan! Jag som hade hoppats på ett hembesök av kroknäsan.
Citera
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Lustigt att Flashback fortfarande har Pippi-grejen och Bitcoin-grejen på löpsedeln längst upp. Är inte detta en PRIORITERAD nyhet nog, säg?

Och fortfarande inget från admin.....
(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas

Vad gäller flashback.se så får vi väl se om de skriver nån nyhet om saken.
Citera
Medlem
mschiefs avatar
Finns det tweets på vad exakt de säger sig de har kommit åt i databasen?
Citera
2014-09-10, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
I mitt stilla sinne undrar jag vad det är för figurer som registrerar regimkritiska användare med sin privatmail (svaret, som demokratifientliga Expressen tidigare påvisat, är pensionärer och andra tekniskt ovana). Vi kan alltså se fram emot en uthängning av Flashbacks pensionärer...

Regimkritiska? Lol. Du menar kritik mot regimen som fängslar gruppvåldtagare och mördare på 2 år? Vad fan kan den regimen göra mot dissidenter? Sätta dem att prata med en batikhäxa 1 gång varje ojämn vecka? Det här är inte Iran eller Kina oavsett vad gnälliga SDare med hemmablindhet säger.
Citera
2014-09-10, 18:41
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:

"Har inget att dölja så ett övervakningssamhälle är ok"
Har du ingen ryggrad eller? Inga principer?
Patetiskt uttalande måste jag säga. Klart som fan det inte är OK att outa människor på ett anonymt forum. Det är inget annat än att försöka begränsa yttrandefriheten.
Dessa människor ska slås ned, och det hårt.
Citera
2014-09-10, 18:42
Medlem
Till och med Aftonbladet har tagit upp det.

Saknas väl bara Expressen nu då, undrar varför de dröjer
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Jag förstår inte hur Expressen kan komma undan med att hänga ut privatpersoner och anklaga dem för att vara "näthatare". Är det tillåtet att göra så i Sverige? Vad hindrar mig från att ta kort på en valfri person på stan, och skriva "pedofil" och sedan klistra upp affischer om det överallt? Min logik säger mig att jag bryter mot lagen om jag gör så.

Jag kan inte se någon annan anledning än att de har ett stöd från signifikanta makt-element.

Det räcker inte med att Expressen bryter mot någon lag, någon måste köra processen genom (rätts)systemet. Och det verkar ingen vara villig att göra.
Senast redigerad av zoo2000 2014-09-10 kl. 18:44.
Citera
Medlem
loxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
"Har du inget att dölja gör det ju inget om vi övervakar dig!". Hur låter det? Det var väl så Östtyskland motiverade sina aktioner mot medborgarna.
Tror knappast de kommer ägna tid åt folk som inte gör olagliga saker.
Men de som sitter och hotar och kränker folk med anonymiteten som täckmantel får helt enkelt skylla sig själva.
Citera
Medlem
MoLoKs avatar
Är det en supermoderator som läckt databasen måhända?
Citera
2014-09-10, 18:43
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:

Jag som humanist, dvs. bland annat anti-rasist har inte heller något att dölja. Även om mitt lösenord eller min flashbackreggade email inte ger särskilt mycket för dessa individer så vill jag ändå inte behöva bli synad och riskera att få min identitet röjd. Om de nu kan det dvs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in