2014-09-10, 17:48
Medlem
Fizzbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PremiumBananas
svenska motståndsrörelsen eller några andra dödsnazister borde för en gångs skull göra något samhällsnyttigt och ta och bryta vartenda ben i kroppen på dessa demokratiföraktande vänsterdrägg.

Nazisterna är våldsamma och mördar folk, kan man läsa om varje dag. Men det händer aldrig något. Skulle nazisterna vara så våldsamma som de sägs hade knappast den här gruppen varit i liv.
Citera
2014-09-10, 17:49
Medlem
laerandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Jag står för mina åsikter oavsett vart jag befinner mig. Kan förstå att man har svårt att vara öppet rasistisk när man är en feg jävel.

Intressant! Kan du vara snäll och uppge ditt namn och din adress då? Om du inte är villig att göra detta sitter du i exakt samma position som alla andra. Se så, vi väntar. Namnet, bitte. Nej men, står du inte för dina åsikter? Var du än befinner dig? Även på nätet? Ja, namnet då.
Citera
2014-09-10, 17:50
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FittJanne
Jahadu din lilla tuffing. Du har inte ens tänkt tanken på att det kan vara av godo att ha en åsiktsoas där man kan få ventilera sina funderingar helt anonymt? Antar att du är en sån som frivilligt skulle installera CCTV hemma och implantera ett id-chip om bara tillfälle gavs.

Det är olyckligt att personer som står för sina åsikter ska klassa som "tuffingar". Ska bli spännande att se hur uppgifterna används.
Citera
2014-09-10, 17:50
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Hur många konton finns det egentligen på flashback? Är det inte uppemot en miljon?
"896 053 medlemmar"
Citera
2014-09-10, 17:51
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulagsFasa
Fast just den ursäkten att nån annan använt datorn har ju flera provat, mindre lyckosamt dock

Varför inte? Funkade ju utmärkt för sossen som mordhotade SDUare, han står ju tom kvar på valbar plats.

Nej, bäst är dock att blåneka. Expressen eller någon kan inte gärna komma dragande med bevis man kommit över olagligt även om själva lagbrottet begåtts av tredje part. Ska man börja publicera alla register då för att bevisa att man har rätt? Knappast.
Citera
2014-09-10, 17:52
Medlem
HobartMuddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzback
Nazisterna är våldsamma och mördar folk, kan man läsa om varje dag. Men det händer aldrig något. Skulle nazisterna vara så våldsamma som de sägs hade knappast den här gruppen varit i liv.
Nyckelpersonerna har väl skyddad identitet vad jag förstått? Sedan är det ju SD som är RGs måltavla, och Nazisterna tycker nog det är positivt egentligen. Känner man sig hotad av terrorvänstern kanske man söker sig till en grupp med större våldskapital, så att säga.
Citera
2014-09-10, 17:52
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulagsFasa
Fast just den ursäkten att nån annan använt datorn har ju flera provat, mindre lyckosamt dock

Behöver inte vara nån annan som använt ens egen dator. Det räcker med att nån annan vetat ens inloggning till mailen och registrerat ett konto med den mailadressen.

Det enda de har är mailadress kopplat till individ kopplat till konto. Om någon annan haft tillgång till ditt password på mailen skulle de kunnat skapa kontot. Räcker som ursäkt.

Alternativt: vi var en stor grupp som startade ett konto och jag startade det med min mailadress. Vad alla de andra skrivit kan jag inte ta ansvar för. Jag kommer inte outa de andra för det är säkert bara en av dem som skrivit dumheter och de andra är lika oskyldiga som jag.

Blåneka! Det är the shit.
Citera
2014-09-10, 17:53
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
Vem använder en epostadress som kan kopplas till en själv?

Jag gör det, men jag har inte haft några andra intentioner än att vara mig själv heller. Däremot finns det stora risker med att bli sammankopplad med ANDRAS konton då vi vet att en ip-adress väldigt ofta byter ägare, då de allra flesta är "dynamiska". Och även om dom är statiska sker ofta underhåll på nätverk vilket gör att de ständigt är i omlopp ändå. Det kan dessutom gå oerhört fort när det sker och att bli sammankopplad med terrorism som oskyldig tror jag inte att någon skulle vilja bli faktiskt.
Citera
2014-09-10, 17:54
Medlem
qhz.s avatar
Spontant känner jag bara: Jaha, kul för dom.

Har inget mer att tillägga än detta:

https://twitter.com/liberalapartiet/status/509726869076201472

Känner dom att dom gjorde någonting heroiskt för yttrandefriheten nu när man sitter på ett par hundra tusen mejladresser? Ska man nu sitta och koppla samman mejladresser och användare som har åsiktsskiljaktigheter gentemot dom? Känns absurt. Vilket jävla land vi lever i alltså.
Citera
Medlem
Jag har en tramsmail, kollade precis. Skönt ändå att jag gjorde så år 2007. Fyfan att man ska behöva oroa sig alltså. Det är fel. Vi ska givetvis få vara anonym på nätet.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Låt dom börja med mig, skall personligen jaga skiten ur varenda jävel som knackar på min dörr, livet ut.

Sedan står jag för varenda ord som ni alla bör göra, vik inte för bögmedia.

Stå för allt från nazism till judehat o negerskämt, vi är Flashback o står rakryggade.
Citera
Medlem
Porryhatters avatar
Andreas (Från Magasinet Neo):
"jag tycker det borde vara en självklarhet för alla goda krafter att försöka stoppa en sådan utveckling."

Researchgruppen:
"flashbacks databas ? för sent."

Andreas:
"was? har ni redan lagt beslag på den?"

Researchgruppen:
"haft ett bra tag. men valbevakningen/avpixlat har haft prioritet."

Andreas:
"så ni har alltså alla kontouppgifter där? alltså vilka mejl folk angett osv?"

Researchgruppen:
"ja"

Andreas:
"vad ska ni göra med det? och framför allt – varför? förstår ni inte att ni kan göra människor rädda och oroliga?"

Researchgruppen:
"för att vi kan."

Andreas:
"och svaret på andra frågan?"

Researchgruppen:
"du och de är välkomna att ha synpunkter på de eventuella publikationer vi kommer göra. Mer än en tidning är intresserad men vi har som sagt skjutit det på framtiden. En sak i taget."

https://twitter.com/Researchgruppen/status/509700016009932800

--
Emanuel (Från P3):
"Här är en rak fråga: Stämmer det att har dolda användaruppgifter från Flashback-konton? Hur har ni fått tag på dem?"

Researchgruppen:
"det där var ju två frågor."

Emanuel
"ja, jag la till en för att ge er en utväg om att det inte var sant. Ni kan bortse från den om den känns retorisk."

Researchgruppen:
"då är svaret ja. Fast det är inget nytt. Vi har sagt det tidigare. Tror den är ganska spridd då den kom från flera håll."

Emanuel:
"Hur har ni fått tag på den? Det finns ju ingen öppenhet i Flashbacks data-struktur."

Researchgruppen:
"i mailen. Redaktionens tipslåda."

Emanuel:
"Någon har alltså skickat hela databasen till er, menar ni?"

https://twitter.com/Researchgruppen/status/509710486154526720
Senast redigerad av Porryhatter 2014-09-10 kl. 17:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in