2014-09-10, 13:08
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombox
Det du inte verkar fundera på är om detta verkligen skall få gå till så här. Att kriminella organisationer som påstår sig ha hittat saker genom olaglig verksamhet får härja fritt. Är du säker på att de verkligen är skyldiga, inte bara rädda för vad de utsätts för. Kom ihåg att det är inga misshandelsfall, våldtäkter eller torterande av barn det handlar om som spalterna fylls av numera.

Før att hålla sig till topic før den här tråden (det andra du tog upp har just nu två trådar där det diskuteras): Syftet är ju gott før partiet som får røkt ut snyltare som under falskt flagg førsøkt komma in i beslutande organ med en annan agenda än partiets. Det som är osnyggt är att det kommer så sent, detta borde ha varit en kontinuerlig process under tiden man hittade fler och fler brunsvansar.
Citera
2014-09-10, 13:18
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
När det rensats klart från rasseinfiltrationen så är jag øvertygad att smusslandet førsvinner.

"infiltration" tror jag är fel ordval här. Det som sker är att SD omvandlas från ett parti till ett annat, och denna omvandling går ganska fort. Det är nog många som inte riktigt hänger med i svängarna här.

Fast framförallt bör man tänka på att de som åkt dit, det är förmodligen bara en mindre del av dem som verkligen tänker så. T.ex när det gäller Disqus-hacket (de som kommenterade på Avpixlat mm) så krävdes det ju att folk använt e-postadresser som man kunnat identifiera (t.ex via samkörning mot Ascbergs/Piscatus databas). De som skapat en anonym e-postadress, och som de aldrig använt i ett annat sammanhang, de har man inte kunnat identifiera via e-postadressen. Så många SD-politiker går fortfarande fria. EXPO och Researchgruppen har fortfarande mycket arbete framför sig.

Därför är det riskabelt om SD sätter ribban för lågt. Går ribban vid Dulny, ja då får man förmodligen sparka ganska många politiker. Om de åker fast.

Det var ju inte så många år sedan som självaste Jimmie Åkesson och andra SD-höjdare sjöng sk "vit makt"-låtar, och andra "olämpliga" låtar, på en resa:

Citat:
SD-ledare sjöng vit makt-texter

Ledande personer i Sverigedemokraterna har stämt upp i nazistiska och rasistiska sånger i samband med en konferensresa, avslöjade Kaliber i Sveriges Radio på söndagen. Partiledaren Jimmie Åkesson och andra ledande personer från moderpartiet deltog också i övningarna.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11747415.ab

Detta hade vi inte känt till om inte reportern spelat in allt med dold mikrofon. Något man kan fundera på är allt som sagts, men som inte spelats in med dold mikrofon. Det är förmodligen mycket grövre saker.

Så det är viktigt att man skiljer mellan "de som åker fast" och "de som tänker så". Skillnaden i antal kan vara väldigt stor.

Så om ribban är för lågt satt. Och EXPO/RG/Aschberg/Expressen/Aftonbladet hittar ett sätt att komma åt alla SD-politiker med olämpliga åsikter. Ja, då blir listan lång på politiker som måste lämna SD.
Senast redigerad av -Info- 2014-09-10 kl. 13:23.
Citera
2014-09-10, 13:29
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
"infiltration" tror jag är fel ordval här. Det som sker är att SD omvandlas från ett parti till ett annat, och denna omvandling går ganska fort. Det är nog många som inte riktigt hänger med i svängarna här.

Fast framförallt bör man tänka på att de som åkt dit, det är förmodligen bara en mindre del av dem som verkligen tänker så. T.ex när det gäller Disqus-hacket (de som kommenterade på Avpixlat mm) så krävdes det ju att folk använt e-postadresser som man kunnat identifiera (t.ex via samkörning mot Ascbergs/Piscatus databas). De som skapat en anonym e-postadress, och som de aldrig använt i ett annat sammanhang, de har man inte kunnat identifiera via e-postadressen. Så många SD-politiker går fortfarande fria. EXPO och Researchgruppen har fortfarande mycket arbete framför sig.

Därför är det riskabelt om SD sätter ribban för lågt. Går ribban vid Dulny, ja då får man förmodligen sparka ganska många politiker. Om de åker fast.

Det var ju inte så många år sedan som självaste Jimmie Åkesson och andra SD-höjdare sjöng sk "vit makt"-låtar, och andra "olämpliga" låtar, på en resa:

Detta hade vi inte känt till om inte reportern spelat in allt med dold mikrofon. Något man kan fundera på är allt som sagts, men som inte spelats in med dold mikrofon. Det är förmodligen mycket grövre saker.

Så det är viktigt att man skiljer mellan "de som åker fast" och "de som tänker så". Skillnaden i antal kan vara väldigt stor.

Så om ribban är för lågt satt. Och EXPO/RG/Aschberg/Expressen/Aftonbladet hittar ett sätt att komma åt alla SD-politiker med olämpliga åsikter. Ja, då blir listan lång på politiker som måste lämna SD.

Jag vet inte hur stor processen før att bli "rumsren" har varit innan man accepterade någon som kandidat i valet 2014, partiledningen menar att 98-99% av kandidaterna klarar "rassetestet", på dig låter det som att det är helt felestimerat.

Får nästan fråga hur stor andel du tror inte skulle klara en närmare syning och skulle åka ut med tillämpning av den interna nolltoleransregeln mot rasism och haverism? Kommer vi att se mängder med avsløjanden framøver? Och kommer vi att se ännu fler avhopp när man inser att partiet inte står før det man trodde?
Citera
2014-09-10, 14:09
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Jag vet inte hur stor processen før att bli "rumsren" har varit innan man accepterade någon som kandidat i valet 2014, partiledningen menar att 98-99% av kandidaterna klarar "rassetestet", på dig låter det som att det är helt felestimerat.

De flesta är ju smarta och vet vad SD förväntar sig av dem. Så de anpassar sig efter det. SD börjar bli politiskt korrekta, och samma mekanismer som gäller för sjuklöverpartierna börjar gälla även för dem. Vill man vara kvar så följer man partilinjen.

Om du tittar på de här som nu hängts ut nu i media så hittade ju inte SD något på dem. Utan det var andra som hittade de olämpliga åsikterna/texterna, åt SD. Då får man tänka på följande:

- Majoriteten av de som skrivit kommentarer på t.ex Avpixlat har inte kunnat identifieras ännu.

- Många som kandiderar för SD skriver inte ens på dessa sajter. Kanske skriver de på andra forum eller så skriver de inte alls.

Det innebär att mörkertalet är stort. Och har folk möjlighet så lär de försöka sopa igen alla spår också. De vet ju att de är jagade.

Citat:
Får nästan fråga hur stor andel du tror inte skulle klara en närmare syning och skulle åka ut med tillämpning av den interna nolltoleransregeln mot rasism och haverism? Kommer vi att se mängder med avsløjanden framøver? Och kommer vi att se ännu fler avhopp när man inser att partiet inte står før det man trodde?

Björn Söder sa följande:

Citat:
"Faktum är det har visat sig att minst 99% av Sverigedemokraternas kandidater, trots exceptionella granskningsmetoder i form av bland annat dataintrång, inte har kunnat beläggas med några rasistiska eller olämpliga åsikter."

http://www.mynewsdesk.com/se/sverigedemokraterna/pressreleases/aatgaerder-med-anledning-av-publiceringar-av-anonyma-naetkommentarer-1051907

Hans siffror ovan bygger till stor del på vad media och EXPO/RG lyckats avslöja. Men som jag skrev innan. Många skribenter på t.ex Avpixlat är fortfarande okända. Plus att ingen ännu har knäckt ett forum som t.ex Flashback. Här lär det finnas många godbitar, om de får tag i identiteterna på de som skriver här.

Flashback sträcker sig väldigt långt tillbaka i tiden. Och många kan ha varit mer radikala förut än idag. Men det stoppar inte media. De kommer att publicera uppgifterna och sedan måste SD ta ställning till det.

Det är svårt att säga hur många det rör sig om, men du får sannolikt mångdubbla siffrorna. Många gånger om.

Sedan finns det en sak som man måste ta hänsyn till, men som media givetvis inte gör, och det är att jargongen på ett forum eller annan webbsajt kan smitta av sig. Är språket tufft så är det lätt hänt att man smittas av det tuffa språket. Är språket mer städat, ja då har man också ett mer städat språk. Så var man ertappas kan vara helt avgörande, om man åker fast.

En annan sak att ta hänsyn till är att vissa (invandringskritiska) webbsajter skriver mycket om grymma brott och dylikt. Det kan ha en upprörande effekt på människor. Så många texter har skapats i affekt. Sådant här är ofta en förmildrande omständighet i domstolar, de vet att folk tänker annorlunda när de är upprörda, men det tar inte media hänsyn till.
Citera
2014-09-10, 14:36
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Så många texter har skapats i affekt.

Här har ni ett exempel. En av de SD-politiker som åkt dit (Tomas Bengtsson) skrev följande:

"Era jävla halvapor jag vill döda er. Fy fan vilka jävla as ni är"

Ja, låter som han helt förlorat förståndet. Men sedan när man tittar på den sida där han utbrast ovanstående förstår man bättre:

http://www.exponerat.net/mangkulturen-visar-upp-vedervardigt-djurplageri-igen/

Det är rätt så grymma bilder som lär uppröra de flesta människor. Åtminstone om man gillar djur.
Citera
2014-09-10, 15:07
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Här har ni ett exempel. En av de SD-politiker som åkt dit (Tomas Bengtsson) skrev följande:

"Era jävla halvapor jag vill döda er. Fy fan vilka jävla as ni är"

Ja, låter som han helt förlorat förståndet. Men sedan när man tittar på den sida där han utbrast ovanstående förstår man bättre:

http://www.exponerat.net/mangkulturen-visar-upp-vedervardigt-djurplageri-igen/

Det är rätt så grymma bilder som lär uppröra de flesta människor. Åtminstone om man gillar djur.

Tack før bra svar. Klickade inte på länken, din beskrivning hindrar mig, men visst är det alltid bra med en kontext till det løsrykta. Att sedan samma førfaselse kan beskrivas på ett bättre sätt är en annan sak.

Jo, jag gissar att det finns en och annan som skriver här och som kandiderar men där en genomläsning inte helt skulle funka mot nolltoleransfiltret. Måste vara lite knepigt att vara så bipolär i hur man tänker inofficiellt där ingen ser eller kan koppla versus den officiella linjen.
Citera
2014-09-10, 15:18
Bannlyst
Citat:
Før att hålla sig till topic før den här tråden (det andra du tog upp har just nu två trådar där det diskuteras): Syftet är ju gott før partiet som får røkt ut snyltare som under falskt flagg førsøkt komma in i beslutande organ med en annan agenda än partiets. Det som är osnyggt är att det kommer så sent, detta borde ha varit en kontinuerlig process under tiden man hittade fler och fler brunsvansar.

Har du lässvårigheter eller vad är felet? Du svamlar om att det är bra hit och dit, men tänker inte en gång om det är realistiskt det du svamlar om. Detta är i allra högsta grad on topic. Tar det en gång till. Innan du svamlar på, tänk om det är så att du inte fattar att det är inte realistiskt den förföljelse som sker nu. Det är nämligen så att Expressen förföljer inte våldtäktsmän, misshandlare och andra grova brottslingar utan ägnar sig åt trams, rent trams.

Lever du i på något slags rosa moln hela dagarna? Neger t.ex är ett ord som folk brukar varje dag när de diskuterar med sina vänner. Om du inga vänner har eller är i ett sådant sällskap att ni aldrig använder vanliga ord tycker jag synd om dig.
Citera
2014-09-10, 15:37
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Har du lässvårigheter eller vad är felet? Du svamlar om att det är bra hit och dit, men tänker inte en gång om det är realistiskt det du svamlar om. Detta är i allra högsta grad on topic. Tar det en gång till. Innan du svamlar på, tänk om det är så att du inte fattar att det är inte realistiskt den förföljelse som sker nu. Det är nämligen så att Expressen förföljer inte våldtäktsmän, misshandlare och andra grova brottslingar utan ägnar sig åt trams, rent trams.

Lever du i på något slags rosa moln hela dagarna? Neger t.ex är ett ord som folk brukar varje dag när de diskuterar med sina vänner. Om du inga vänner har eller är i ett sådant sällskap att ni aldrig använder vanliga ord tycker jag synd om dig.

Jag svamlar väldigt lite tycker jag. Hur Expressen behandlar de saker du tar upp är inte ointressant men inte i den är tråden, då är det off topic, en barnmisshandelssak før åtta år sen kanske är intressant också. I sin tråd. Personligen tycker jag dagspressen tar upp det mesta, även om det kanske inte sker på just dina premisser och med din verklighetsuppfattning som bas.

Jag ser det ur SDs perspektiv, de vill ju inte ha den här svansen med sig in i beslutande organ. "Førføljelsen" sker i det här exemplet av just sådana som skulle kunna slinka med annars - och som uppenbarligen inte ställer upp på den politik som partiet føreträder. Varfør skulle det inte vara bra att detta exponeras? På vilket sätt skulle SD vara tjänt med att ha rasister på ledande poster när SD själva utrycklingen och i aktiv handling førsøker framstå som icke-rasistiskt? Det leder ju bara till skit senare.

Hade det funnits en självrannsakan hos den som har dessa åsikter skulle denne självklart inte ha kandiderat - nu får de stå ut med samma granskning som en massa andra politiker och partier har fått genom åren oavsett om det varit svart städhjälp, tv-licenser, skattefusk, tillbedjande av Stalin eller Mao eller vad det nu vara månde som bryter mot det egna partiets aktuella värdegrund.

Och det är just det sista som gør det mest intressant. Hade det varit så att halva VPK hade varit på privat vårdhem eller haft barnen i privatskola så hade det varit lika mycket käftande om detta.

Avsløjad dubbelmoral säljer. Så enkelt har det alltid varit och så enkelt är det nu.
Citera
2014-09-10, 15:43
Medlem
Citat:

Inte ett ord om englamannen i dagens expressen. Tidningen skyddar de grova brottslingarna. Eller har vi två missat något.
Om man har vänner som säger att de inte tycker om att man använder ordet neger så slutar man använda det ordet.
Du vill inte ha och har tydligen inte sådana vänner. så det är väl inget märkvärdigt att du använder det ordet i din vänkrets.
Problemet uppstår när du medvetet använder uttrycket för att kränka andra. Då är det inte längre en fråga om ett neutralt ord. Du försöker förminska din rasistiska inställning till att vara en fråga om hur du stavar.
Rasism är vidrigt.
Citera
2014-09-10, 16:55
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Jo, jag gissar att det finns en och annan som skriver här och som kandiderar men där en genomläsning inte helt skulle funka mot nolltoleransfiltret. Måste vara lite knepigt att vara så bipolär i hur man tänker inofficiellt där ingen ser eller kan koppla versus den officiella linjen.

Såvida inte Researchgruppen ljuger så kan detta bli aktuellt fortare än jag anade...

Citat:
Researchgruppen: "Vi har tillgång till Flashbacks databas"

http://www.dagensmedia.se/nyheter/dig/article3846958.ece
Citera
2014-09-10, 17:10
Bannlyst
Citat:
Jag svamlar väldigt lite tycker jag. Hur Expressen behandlar de saker du tar upp är inte ointressant men inte i den är tråden, då är det off topic, en barnmisshandelssak før åtta år sen kanske är intressant också. I sin tråd. Personligen tycker jag dagspressen tar upp det mesta, även om det kanske inte sker på just dina premisser och med din verklighetsuppfattning som bas.

Jag ser det ur SDs perspektiv, de vill ju inte ha den här svansen med sig in i beslutande organ. "Førføljelsen" sker i det här exemplet av just sådana som skulle kunna slinka med annars - och som uppenbarligen inte ställer upp på den politik som partiet føreträder. Varfør skulle det inte vara bra att detta exponeras? På vilket sätt skulle SD vara tjänt med att ha rasister på ledande poster när SD själva utrycklingen och i aktiv handling førsøker framstå som icke-rasistiskt? Det leder ju bara till skit senare.

Hade det funnits en självrannsakan hos den som har dessa åsikter skulle denne självklart inte ha kandiderat - nu får de stå ut med samma granskning som en massa andra politiker och partier har fått genom åren oavsett om det varit svart städhjälp, tv-licenser, skattefusk, tillbedjande av Stalin eller Mao eller vad det nu vara månde som bryter mot det egna partiets aktuella värdegrund.

Och det är just det sista som gør det mest intressant. Hade det varit så att halva VPK hade varit på privat vårdhem eller haft barnen i privatskola så hade det varit lika mycket käftande om detta.

Avsløjad dubbelmoral säljer. Så enkelt har det alltid varit och så enkelt är det nu.

Fortfarande svammel, fast nu i många stycken. Inte imponerad om du tror det. Snarare är du off-topic ordentligt och bör anmäla dig själv.
Citera
2014-09-10, 17:10
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Såvida inte Researchgruppen ljuger så kan detta bli aktuellt fortare än jag anade...

Om det är sant så har de prioriterat tiden dåligt.

Men det är inte sant den här gången heller. Tippar det mest är før att ge den "som inte har rent mjøl..." lite fuktiga handflator. Men då är det bra att man har mjøl tillgängligt, orent eller ej, så att handflatorna blir torra igen.

Det är säkert många, inklusive Expressen, som är intresserade till en viss gräns men det betyder inte att det finns något att leverera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in