Citat:
Ursprungligen postat av
Moderatkvadrat
Nu kommer en riktig pajasfråga, en sådan jag själv stör mig på men jag kan inte låta bli.
Det jag undrar är hur mycket skillnad ni som gjort prov hemma brukar få när det väl är actiontime? Jag har gjort provet en gång i 1an för att lära mig hur det funkade, var absolut inte oseriös men gick verkligen inte in för det utan tog det lite slappt och fokuserade inte helt hundra, jag tror ni förstår vad jag menar. Detta resulterade i det pinsamma resultatet 1.1 som jag nu första året i 3an har förhoppningar på att höja.
Har gjort en del prov hemma på tid och allting och fått 1.8, 1.7 samt 1.75. Samtliga proven tillhörde den nya utformningen. Därav min fråga, hur mycket har ni som övade hemma under korrekta förhållanden fått om man jämför med era övningsprov?
Antar att detta är en fråga med många svar men ni kan lägga in i beräkningarna att jag pluggat en del inför hp samt utökat mina matematikkunskaper i form av mer avancerade kurser än jag tidigare läst.
De resultat du fått när du testat hemma ligger nog nära vad du kommer att få när det riktiga provet görs. Även om man försöker efterlikna det riktiga provet upplever i alla fall jag det som att man har i bakhuvudet att det bara är en övning. När man väl skriver provet tror jag att man förlorar lite pga nervositet och tappad säkerhet vilket kan göra att man velar och tappar tid i onödan. Å andra sidan gör man dubbelkollar som jag i alla fall inte orkar göra hemma, vilket gör att man kan anta att slarvfelen blir färre vid skarpt läge.
Jag ligger runt 70 poäng på både verb och kvant när jag testkör hemma. Stämmer någorlunda överens med vad jag presterade när jag gjorde provet sist (fick 1,9). Dock är detta prov det första jag aktivt pluggar till. Jag är i och för sig också slarvig av naturen, och över hälften av mina fel är slarvfel. Hoppas komma tillrätta med dem så att jag kan sätta 2.0 och därmed få sinnesro
Vi kan ju följa upp på provdagen också, om folk skriveri tråden vad de scorar hemma och vad de får den 25e oktober.