Ok, jag är en tomat.. Har lirat totalt ca 1500 matcher och har kommit upp i T7, snart T8. Tänker inte aktivera xvm mer när den löpt ut då det är jävligt tröttsamt att alltid behöva se att man är sämst i laget med några få sällsynta undantag. Har sett spelare med 20k+ matcher med sämre stats än mig vilket inte förvånar då det faktiskt är ett lagspel. Vissa är offensiva andra defensiva, så är det bara.
Vad som slår mig som newbie är allt gnäll av de självutnämnda experterna som är gröna/lila. "F***ng noob team", "Uninstall pls", "go back to school stupid kid" etc, ja ni har säkert sett..
Jag har ett jobb att gå till på dagtid så speltiden är begränsad. När jag spelar strävar jag dock hela tiden efter att bli bättre men det var svårt utan hjälp.
Fick så förmånen att gå med i en klan. Helt otroligt egentligen, men de är utan individuellt elittänk. De satsar istället på att hela tiden förbättra statsen för LAGET. De gamla rävarna i klanen som har tusentals matcher sprider sin kunskap till oss tomater i plutonspel och tänk vad lätt det blir att förbättra sig när någon som är duktig OCH ödmjuk delar med sig av kunskaperna! Dessutom har vi roligt när vi gör det, även om vi inte vinner allt.
Ju bättre mitt spel blir, ju mindre beroende av andras kompetens blir jag. Mina pilar pekar stadigt uppåt och det har jag dessa veteraner att tacka för.
Med detta vill jag bara nyansera de åsikter som ni bättre spelare vädrar här, inget ont menat. Ni sitter ju på en stor kunskap och vill ni förbättra situationen så varför inte hjälpa till med vänlig ton in game eller i klan så har ni ju iaf gjort någonting? Jag förstår frustrationen och nej, jag är inte naiv och tror att alla ska bli gröna då, men alltid hjälper det någon.
Det är ju ändå bara ett spel, undantaget de som lirar professionellt.
Roll out!