2014-09-09, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LjsB
Någon mer som har samma bekymmer som jag?
Börja bli riktigt less att bara spela med rödpuckona, i stort sett varenda match ser ut så här
Spelar ingen roll vilken tier heller..

Vad är det som händer?!! Har alla hyfsade spelare slutat lira eller?
http://imgur.com/jhNuqcU

Ja det är många bra spelare som slutat spela WoT.
Citera
2014-09-09, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Yup, ner från ~55k till ~12k.
Tackar och bockar
Citera
2014-09-09, 13:44
Medlem
libbens avatar
Anfield modden, fortfarande cheat deluxe ser jag.

Tråkigt.
Citera
2014-09-10, 04:04
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Läste i chatten att tier8 lätt vagn har 152mm kanon som snittar 400-600 skada
kv pipan eller su ?
Citera
2014-09-10, 04:10
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Ja det är många bra spelare som slutat spela WoT.
tror jag inte, såg EJ när jag spelade sist, lila säl bland alla röda i sin awful panther
Citera
2014-09-10, 07:11
Moderator
Arne.Ankas avatar
Med -10 gun depression bör den funka som försvar i dalen på lakeville, står 3st och väntar vill fan inte jag åka över.

T49 Light Tank
Stats:
Hitpoints: 1100
Top gun: 152mm Gun-Launcher XM81
Penetration: 76/152,4/76 (HE/HEAT/gold HE, gold HE shells have larger blast radius it is assumed)
Damage: 910/700/910
DPM with HEAT: 1825
Aim time: 4s
Accuracy: 0,6
Depression: -10

Hull turnrate: 44
Hp/t: 24,74
Weight: 22,234 tons
Viewrange: 400
http://ftr.wot-news.com/wp-content/uploads/2014/07/sher.png
http://ftr.wot-news.com/wp-content/uploads/2014/07/arm1.jpg
Citera
2014-09-10, 07:37
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
tror jag inte, såg EJ när jag spelade sist, lila säl bland alla röda i sin awful panther

Flera sälar streamar ju också när dom spelar så man vet när dom är på.

Men det är klart folk lägger av/kommer nytt/tar en paus då och då. Men generellt på Tier 10 tycker jag nog det hasr blivit snäppet bättre i många fall. Hade flera matcher igår med endast 2-3 st tomater vilket är sjukt ovanligt, men däremot kryllar det av meds, skittråkiga jävlar
Citera
2014-09-10, 08:48
Medlem
Salorms avatar
Apropå ingenting, fan vad tröttsamt det här jävla medium-questen är.. I samtliga matcher har det varit hälften meds nästan och det är inget roligt när jag spelar 13 90!
Citera
2014-09-10, 09:15
Medlem
bambulansens avatar
Ok, jag är en tomat.. Har lirat totalt ca 1500 matcher och har kommit upp i T7, snart T8. Tänker inte aktivera xvm mer när den löpt ut då det är jävligt tröttsamt att alltid behöva se att man är sämst i laget med några få sällsynta undantag. Har sett spelare med 20k+ matcher med sämre stats än mig vilket inte förvånar då det faktiskt är ett lagspel. Vissa är offensiva andra defensiva, så är det bara.

Vad som slår mig som newbie är allt gnäll av de självutnämnda experterna som är gröna/lila. "F***ng noob team", "Uninstall pls", "go back to school stupid kid" etc, ja ni har säkert sett..

Jag har ett jobb att gå till på dagtid så speltiden är begränsad. När jag spelar strävar jag dock hela tiden efter att bli bättre men det var svårt utan hjälp.

Fick så förmånen att gå med i en klan. Helt otroligt egentligen, men de är utan individuellt elittänk. De satsar istället på att hela tiden förbättra statsen för LAGET. De gamla rävarna i klanen som har tusentals matcher sprider sin kunskap till oss tomater i plutonspel och tänk vad lätt det blir att förbättra sig när någon som är duktig OCH ödmjuk delar med sig av kunskaperna! Dessutom har vi roligt när vi gör det, även om vi inte vinner allt.

Ju bättre mitt spel blir, ju mindre beroende av andras kompetens blir jag. Mina pilar pekar stadigt uppåt och det har jag dessa veteraner att tacka för.

Med detta vill jag bara nyansera de åsikter som ni bättre spelare vädrar här, inget ont menat. Ni sitter ju på en stor kunskap och vill ni förbättra situationen så varför inte hjälpa till med vänlig ton in game eller i klan så har ni ju iaf gjort någonting? Jag förstår frustrationen och nej, jag är inte naiv och tror att alla ska bli gröna då, men alltid hjälper det någon.
Det är ju ändå bara ett spel, undantaget de som lirar professionellt.

Roll out!
Citera
2014-09-10, 09:38
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambulansen
Ok, jag är en tomat.. Har lirat totalt ca 1500 matcher och har kommit upp i T7, snart T8. Tänker inte aktivera xvm mer när den löpt ut då det är jävligt tröttsamt att alltid behöva se att man är sämst i laget med några få sällsynta undantag. Har sett spelare med 20k+ matcher med sämre stats än mig vilket inte förvånar då det faktiskt är ett lagspel. Vissa är offensiva andra defensiva, så är det bara.

Vad som slår mig som newbie är allt gnäll av de självutnämnda experterna som är gröna/lila. "F***ng noob team", "Uninstall pls", "go back to school stupid kid" etc, ja ni har säkert sett..

Jag har ett jobb att gå till på dagtid så speltiden är begränsad. När jag spelar strävar jag dock hela tiden efter att bli bättre men det var svårt utan hjälp.

Fick så förmånen att gå med i en klan. Helt otroligt egentligen, men de är utan individuellt elittänk. De satsar istället på att hela tiden förbättra statsen för LAGET. De gamla rävarna i klanen som har tusentals matcher sprider sin kunskap till oss tomater i plutonspel och tänk vad lätt det blir att förbättra sig när någon som är duktig OCH ödmjuk delar med sig av kunskaperna! Dessutom har vi roligt när vi gör det, även om vi inte vinner allt.

Ju bättre mitt spel blir, ju mindre beroende av andras kompetens blir jag. Mina pilar pekar stadigt uppåt och det har jag dessa veteraner att tacka för.

Med detta vill jag bara nyansera de åsikter som ni bättre spelare vädrar här, inget ont menat. Ni sitter ju på en stor kunskap och vill ni förbättra situationen så varför inte hjälpa till med vänlig ton in game eller i klan så har ni ju iaf gjort någonting? Jag förstår frustrationen och nej, jag är inte naiv och tror att alla ska bli gröna då, men alltid hjälper det någon.

Roll out!

Fint inlägg av dig, dock tycker jag att de som skriker mest om noobs/uninstall osv osv själva ofta är rätt mediokra spelare.

I den klanen jag är med i nu så har vi några som streamar nästan varje kväll där man får sitta och requesta vad dom ska köra och då går dom alltid igenom vagnen innan match (svagheter/styrkor) och hur dom gör när dom spelar och varför. Sjukt bra information får man och dessa spelare är samtliga unikums.

Men som du skriver i slutet att hjälpa in-game fungerar tyvärr väldigt sällan då 75% endast kan skriva noob/fuck you/uninstall plz osv och inte ens förstär själva vad dom skriver pga att dom inte kan engelska för fem öre. Och att få 10 randoms att lyssna på en i en random är helt omöjligt, hur mycket man än kämpar för det.
Citera
2014-09-10, 11:51
Medlem
Grishnacs avatar
Efter lång tid har jag nog också drabbats av wg förbannelsen. Lång tid har jag spelat riktigt bra - inte unikum nivå men lagom sådär - visst, man har haft riktiga skitspel också till och från, men igår natt var det som att hela jävla spelet var en konspiration mot mig.
Varenda jävla match så drar laget iväg som ett gäng desorienterade höns med ögonbindel, jag som lätt fastnar i en strategi för varje karta gör som jag brukar och går till den plats där jag är mest bekväm. Normalt kan det bli ett lämmeltåg åt andra hållet varpå man får gå defensiv istället förstås - men inatt var det helt hopplöst, inga lämmeltåg utan bara helt spridda över hela kartan och INGEN i något spel går till dom "vanliga" platserna - som tex kullen i Himmelsdorf. Varje gång står jag där själv och tänker "men vad fan...?" Sen smäller det bara när motståndarna kommer som en ångvält och kör över oss.

Ok att några spel blir på det viset - men 5 timmars spelande?? Winrate 10%!!
Citera
2014-09-10, 12:25
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambulansen

Roll out!
1500 matcher är ingenting, du håller fortfarande på att lära dig game mechanics. Däremot bör du akta dig för att gå framåt i tiersen för fort. Jag vet att det är lockande att skaffa sin första T10 vagn men gör dig själv en tjänst och skynda långsamt. Behärskar du sidescraping? Vet du hur spotting fungerar? Hur camo fungerar? Vilken ammo-typ som är bra i vilket läge? Se till att du kan och förstår hur spelet fungerar innan du börjar spela högre tiers, annars kommer du bara att bli en belastning för ditt lag och det är inge roligt varken för dig eller för laget. Du bör inte ens börja snegla på dina stats förrän du närmar dig 3-4k battles, och med så få strider som du har nu går det snabbt att jobba upp statsen. Jag var en 47,5% spelare på runt 900 WN8 vid 3,5k battles. Det var då jag bestämde mig för att bli bättre och det tog sin tid men nu börjar jag äntligen känna att statsen representerar ungefär hur bra jag är, även om både WR och WN fortfarande släpar.

Det är bra att du har hittat en klan du trivs i, det hjälper för att utvecklas som spelare samt hur kul/trevligt det är att spela.

Jag kan grina ur i chatten ibland, men det handlar oftast om folk som inte kan bära sin egen mm-vikt. Jag har inget problem med att folk är dåliga på spelet, men då bör man hålla sig på en lägre nivå. Man bör helt enkelt inte spela tiers eller vagnar man inte behärskar och kan bära sig själv i. Varje vagn i en match som gör mindre än förväntad skada belastar ju laget eftersom att andra spelare då måste göra denna skada istället vilket blir väldigt frustrerande i längden när man känner att jag själv eller plutonen måste bära varenda match för att vi ska ha en chans att vinna. Sen kan naturligtvis alla göra plattmatcher där man hamnar utan skada, men målet bör ändå vara att man bär sin egen vikt. Till en början siktade jag på att alltid göra mitt eget HP i skada samt plocka ut minst en fiendevagn för att vara nöjd. Då hade jag någonstans förtjänat min plats i laget och var inte en belastning, nu siktar jag på att göra 1.5x min egen HP varje match.

Jag är för övrigt rätt trött på devisen att det bara är ett spel, visst är det ett spel, men drivkraften är inte densamma för alla. Jag tycker det är roligt när det går bra, inte att spela spelet per se, när man dessutom har lagt en del pengar på spelet är det därför jävligt tröttsamt när småkids med 50%-besättningar som "play for fun" gång på gång gör så att man förlorar.

Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Efter lång tid har jag nog också drabbats av wg förbannelsen. Lång tid har jag spelat riktigt bra - inte unikum nivå men lagom sådär - visst, man har haft riktiga skitspel också till och från, men igår natt var det som att hela jävla spelet var en konspiration mot mig.
Varenda jävla match så drar laget iväg som ett gäng desorienterade höns med ögonbindel, jag som lätt fastnar i en strategi för varje karta gör som jag brukar och går till den plats där jag är mest bekväm. Normalt kan det bli ett lämmeltåg åt andra hållet varpå man får gå defensiv istället förstås - men inatt var det helt hopplöst, inga lämmeltåg utan bara helt spridda över hela kartan och INGEN i något spel går till dom "vanliga" platserna - som tex kullen i Himmelsdorf. Varje gång står jag där själv och tänker "men vad fan...?" Sen smäller det bara när motståndarna kommer som en ångvält och kör över oss.

Ok att några spel blir på det viset - men 5 timmars spelande?? Winrate 10%!!
Min förbannelse tog slut igår efter två veckor med negativ winrate (session stats lägre än min overall). Som värst var det en dag när jag slutade på 2900 WN8 och 38% win rate. Passade på att spela lite andra spel för att få lite omväxling och nu har vinden vänt igen. Tillbaka på stadig win rate runt 65% och WN8 på runt 2300.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in