2014-09-08, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fast vill man ha legs så är det bättre att bara köra rifts/gr's

Jag hade hellre kört Vault skulle jag säga. Den tar max nån minut och ger 2 legs.
Citera
2014-09-08, 14:12
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallbrand
Jag hade hellre kört Vault skulle jag säga. Den tar max nån minut och ger 2 legs.

Jo hellre, men tid spent för att få den vs antalet legs man får under samma tid i gr/rift.

Jag farmar guld just nu i briarthorn om det är guld man vill ha. Får ental mille där varje runda.
Citera
2014-09-08, 19:04
Moderator
^Eazs avatar
Vad tror ni är snabbast väg att equippa en char.

Har en wizard jag nu vill få på gear för att testa en build, den klarar till 23-24 GR.

Frågan är, vad tror ni är snabbast, köra min DH för att få in 500 Shards snabbt (antingen GR eller T6 rifts) eller köra Wizarden från GR1 och sen framåt tills den inte klarar mer.

Första alternativet: Snabba bloodshards men loot som droppar blir fel rolls.
Andra alternativet: Långsammare shards men loot som droppar bli int rollad + rätt set items.
Citera
2014-09-08, 20:39
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Vad tror ni är snabbast väg att equippa en char.

Har en wizard jag nu vill få på gear för att testa en build, den klarar till 23-24 GR.

Frågan är, vad tror ni är snabbast, köra min DH för att få in 500 Shards snabbt (antingen GR eller T6 rifts) eller köra Wizarden från GR1 och sen framåt tills den inte klarar mer.

Första alternativet: Snabba bloodshards men loot som droppar blir fel rolls.
Andra alternativet: Långsammare shards men loot som droppar bli int rollad + rätt set items.

Hitta en kompis som kan köra T6 rifts med dig (där du är runner)
1 eller 2 pers är inte så jättestor skillnad plus att alla legs som droppar är till din fördel.
Den som springer med dig får ju lite mer exp och du som wiz kan geara dig som HC (mycket protection) och gör damage på avstånd.

mvh B (kan vara din kompis om du vill)
Citera
2014-09-08, 23:56
Medlem
asdfarns avatar
Lite tråkigt att blizzard har valt att höja drop raten så satans mycket på seasons, det tappar sin charm lite när man går från torment 1 till 6 på en dag liksom...
Citera
2014-09-09, 02:14
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfarn
Lite tråkigt att blizzard har valt att höja drop raten så satans mycket på seasons, det tappar sin charm lite när man går från torment 1 till 6 på en dag liksom...

mm håller med.. dessutom att season gubbar redan är upper i paragon 500+ känns ju sjukt skevt
Citera
2014-09-09, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
mm håller med.. dessutom att season gubbar redan är upper i paragon 500+ känns ju sjukt skevt

För att dom fuskar och bugabusar i greater rifts just nu.

Hoppa ner, slå ett par mobs och sen dra hem till stan och afka medans resten av gruppen slaktar hela riften. Den som står i stan får över 50 ggr expen dom andra får. Profit.

Blizzard har helt tappat bollen med detta spel och vägrar ta tag i och straffa alla fuskande svin, så det är helt lost. Lite trist då man var 68 på ranken som bäst.
Citera
2014-09-09, 07:45
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallbrand
För att dom fuskar och bugabusar i greater rifts just nu.

Hoppa ner, slå ett par mobs och sen dra hem till stan och afka medans resten av gruppen slaktar hela riften. Den som står i stan får över 50 ggr expen dom andra får. Profit.

Blizzard har helt tappat bollen med detta spel och vägrar ta tag i och straffa alla fuskande svin, så det är helt lost. Lite trist då man var 68 på ranken som bäst.
Varför skulle man få 50 gånger expen genom att stå i stan?
Citera
2014-09-09, 07:59
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Varför skulle man få 50 gånger expen genom att stå i stan?

För att det är en bugg.

Edit: http://www.ownedcore.com/forums/diablo-3/diablo-3-exploits/491446-50x-xp-greater-rifts-exploit.html

Googlar man så hittar man en tråd på Blizzards officiella forum, men klickar man på den så är den deletad.
Senast redigerad av ^Eaz 2014-09-09 kl. 08:06.
Citera
2014-09-09, 08:05
Medlem
TzOns avatar
Citat:
För att det är en bugg.

Så om jag startar en grift med en kompis, ställer mig istan medan han clearar så får jag 50 gånger mer xp?
Citera
2014-09-09, 08:10
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Så om jag startar en grift med en kompis, ställer mig istan medan han clearar så får jag 50 gånger mer xp?

Njae, är inte 50x exakt.

Här är det förklarat vad som händer:

Citat:
Yeah 50x is definetly to high. The xp in grift are scaled by the rifts level and not the games difficulty. When you get the grifts xp's outside, they are multiplicated with the t6/group xp multiplicator. With 4 players t6 this is around 2000-2200%, so you get 20-22x the xp that the players in the grift get. But still really worth the time

Kort sagt så får du helt plötsligt GR expen OCH Torment expen (vilket man inte får i GR) + grupp bonusen.
Citera
2014-09-09, 10:01
Medlem
Citat:
Njae, är inte 50x exakt.

Här är det förklarat vad som händer:

Kort sagt så får du helt plötsligt GR expen OCH Torment expen (vilket man inte får i GR) + grupp bonusen.

Så med andra ord, en hel del exp :P
Känns som att det inte borde vara svårt för Blizz o fixa den buggen.. O andra sidan så är det väll en hel del kod att kolla igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in