Resultat: .
0%
röster
2014-09-07, 17:31
Medlem
fchansas avatar
Här kommer mitt tips. Jag är ju inte lika detaljerat insatt i alla BL-spelare som ni övriga är då mitt favoritlag spelar i Dritte och mitt "backup-lag" spelar i Zweite. Så jag hoppas jag inte har plockat spelare som är långtidsskadade eller hann lämna under transfer fönstret

A.
1.Bayern
2.Dortmund
3.Leverkusen
4.Schalke
5.Mönchengladbach
6.Hannover
7.Wolfsburg
8.Hoffemheim
9.Bremen
10.Mainz
11.Frankfurt
12.Berlin
13.Hamburg
14.Köln
15.Paderborn
16.Stuttgart
17.Augsburg
18.Freiburg

B
1. Bayern
2. Leverkusen
3. Dortmund

C
Freburg
Augsburg

D
RB Leipzig
Bochum

E
Kießling
Reus

F
Ribéry
Großkreutz

G
Freiburg
Mainz

H
Hamburg
Bremen

I
Stuttgart
Hamburg
Bremen

J
Av alla inmarscher jag sett och hört i Tyskland så var den på Alte Försterei den jag fastnat mest för. Eiserne Union med Nina Hagen. Fick gåshud i min rödvita mössa när alla hemmasektioner sjöng denna live ute i Köpenick

https://www.youtube.com/watch?v=_wsKfROlvsw

Nina Hagen och hennes musik väcker ju minnen från ens ungdomstid

Några stycken av Rammstein passar ju generellt till tysk fotboll dessutom

K
Hoffenheim har minst poäng när säsongen summeras

RBL tar mest poäng

RBL eller liknande kapitalistiska experiment ska inte ska få spela i en av DFL organiserad liga. Nästa steg blir att flytta runt lagen mellan städer där det för tillfället passar bäst att ha dem. Som en circus. Som NHL. Jag önskar dem all sportslig olycka

L
Sorgebarnet FC Hansa Rostock. Har sett dem hemma på "Ostseestadion" många gånger i BL och 2.BL. Liksom bortamatcher på otaliga arenor.

Jag har aldrig sett dem vinna hemma på Ostseestadion. Jag har bara sett dem vinna borta en enda gång. Sista omgången i Bundesliga, senaste gången de spelade i Bundesliga, borta i Bochum 2008. Vinst med 2-1 efter ett fantastiskt långskott av Fin Bartels (som numera tillhör Werder Bremen).

Under de matcher jag sett på hemmaplan har de som mest mäktat med oavgjort. En av de matcherna var en svängig 2-2 match mot Unterhaching i Bundesliga hösten 2000. Jakobsson, Wibrån, Lantz och Arvidsson fanns med. Fanns fortfarande en stänk av DDR i staden och vi bodde på ett privatiserat f.d. statligt "Interhotel" vid stationen för en billig penning. Lågprisflyget hade inte brett ut sig så resan företogs med tåg och färja. På Ostseestadion åts det väldigt goda bratwurst i semmelbröd med stark senap och därtill några Lübzer Pils. En av mina Hansa favoriter genom tiderna, Rydlewics, gjorde 2-1 målet.

Suck, det var tider det. Vi slog till och med Bayern båda matcherna säsongen 00/01......
Citera
2014-09-07, 19:13
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Vafan i helvete. Durch, für, gegen, ohne, um… An, auf, hinter, in, neben, über, unter, vor, zwischen…

Har läst på lite om Köln. Har fortfarande inte en riktig relation även om jag varit där hur många gånger som helst de senaste 30 åren.

http://www.bundesliga.com/en/stats/table/

Då jag har mölighet så tänker jag plocka ned det till personlig nivå. Men tills dess… Cyberkalle, du måste rensa din inbox. För du kan inte ta emot PM.

Fixar det nu.

Edit: Bayern supportrar kan väl inte tycka om Die toten Hosen.
Dom är ju anti Bayern.
Senast redigerad av cyberkalle 2014-09-07 kl. 19:19.
Citera
2014-09-08, 09:43
Medlem
Ezzelinos avatar
Den kortvuxne Strachan är full av förundran inför Thomas Müller, inte minst hans nickspänst:

http://www.kicker.de/news/fussball/nationalelf/611397/artikel_strachan_er-ist-einfach-eine-maschine.html

Citat:
Wenn Du einen Spieler hast wie Müller, der 2,50 m hoch springen kann, kannst Du die Tore aber nicht vermeiden. Er ist einfach eine Maschine."

Maskinretoriken är rätt vanlig när det gäller utländska kommentarer om die Mannschaft, inför matchen i går hade skotska The Herald en artikel med rubriken "Man against machine".

Kanske Grant Hanley, mittbacken som är drygt 1.90, haft en chans mot Müller i nickduellen, Hanley städar undan det mesta i form av höjdbollar i Blackburns försvar.

Löw säger i samma artikel att det inte tycks vara så illa med Reus vänstra fot och fotled, men att man måste avvakta undersökningar. Vidare besked lär väl komma i dag. Det är ju det ställe han skadades på strax före VM, så rätt illavarslande är det.
Citera
2014-09-08, 16:24
Medlem
Ezzelinos avatar
En månads vila för Reus, lyder prognosen:

http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/startseite/611436/artikel_reus-muss-vier-wochen-pausieren.html

Citat:
Marco Reus muss erneut pausieren. Wie genauere Untersuchungen am Montag ergaben, zog sich der Mittelfeldspieler beim 2:1-Erfolg der deutschen Nationalmannschaft in der EM-Qualifikation gegen Schottland in Dortmund am Sonntagabend im linken Sprunggelenk einen Außenbandteilriss sowie eine Dehnung der Fußwurzelbänder zu.
Citera
2014-09-08, 17:09
Medlem
motvalls avatar
Vill passa på att påminna om vårt BL-tips. Det saknas en del trogna skribenter bland deltagarna ännu (som xtroe, ewru, steff83, dippsi, mm). Givetvis är andra också välkomna. Ska försöka gå igenom de inlämnade i veckan; G-spottornado, cyberkalle, mastodontisch, Ezzelino, Lekmand, Marc0p0l0, xeezer, bagarn29, cst, Germanofil och fchansa.

Angående musiken så får vi nog ha en liten underdiskussion om vad som är bra eller tillåtet. cyberkalle verkar tveksam till att man som Bayernfans kan gilla Toten Hosen, din ortodoxa bavariska puritan.

Min favorit; Wir sind Helden med Nur ein Wort. https://www.youtube.com/watch?v=X5kmM98iklo
Men givetvis gillar jag pojkarna från Düsseldorf också.
Citera
2014-09-08, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Vill passa på att påminna om vårt BL-tips. Det saknas en del trogna skribenter bland deltagarna ännu (som xtroe, ewru, steff83, dippsi, mm). Givetvis är andra också välkomna.
Ähh, vafan, varför inte. Inte för att jag är särskilt insatt i tysk fotboll än, men das will komm mit Zeit som det heter på låtsastyska.

A. Tippa sluttabellen
Bayern München
Borussia Dortmund
Bayer Leverkusen
Schalke 04
Wolfsburg
Borussia Mönchengladbach
Hannover 96
Hoffenheim
Mainz
Eintracht Frankfurt
Werder Bremen
Hertha Berlin
Freiburg
Hamburg
FC Köln
Stuttgart
Paderborn
Augsburg

B. Tippa tabellen vid vinteravbrottet då halva serien är spelad. De tre i topp.
Bayern München
Borussia Dortmund
Bayer Leverkusen

C. Vilka två lag ligger sist vid vinteruppehållet
Stuttgart
Augsburg

D. Vilka två lag blir direkt uppflyttade till Bundesliga 1 från Bundesliga 2. Två alternativ.
Kaiserslautern
RB Leipzig

E. Vem vinner skytteligan, kör vidare på en divergerad betygsättning.
Lewandowski
Kießling

F. Vem vinner assistligan, dvs kickers uppgifter. Dessa är tvetydiga minst sagt.
Arjen Robben
Henrikh Mkhitaryan

G. Vilket lag släpper in mest?
Augsburg
Paderborn

H. Få gjorda antal mål av ett lag?
Stuttgart
Augsburg

I. Vilken klubb byter tränare först? Nu inte kickers utan Transfermarkts uppgifter. Treenighetsfråga som omväxling.
Stuttgart
Mainz
Hamburg

J. Vilket tysk musik passar bäst till tysk fotboll? Skriv ditt förslag.
Utan tvekan Rammstein! Tunga trummor och rå, hård musik. Adrenalin! Perfekt för die Deutsche Fußball. Liebe ist Krieg. Typ: Wollt ihr das Bett in Flammen sehen?

Eller om man vill att fotbollsmusik ska vara dum och meningslös så får det väl bli: DJ Ötzi

K. Man kan ibland undra varför klubbar som Wolfsburg, Leverkusen, Hoffenheim eller RB Leipzig ens finns.
Hoffenheim får minst poäng. RB Leipzig får mest poäng. Red Bull Arena borde annekteras av den tyska staten och återfå sitt gamla namn, Zentralstadion. Inte tillräckligt insatt i ägarsituationerna men rent spontant känner jag att Bayer och VfL är OK med tanke på att deras ägare har lokal och historisk förankring i klubbarna. RB Leipzig kan få tjura bäst de vill, de har inget att göra i tysk fotboll. Hoffenheim & Dietmar Hopp är någonstans mittemellan.

L. Ditt tyska favoritlag?
Jag har inte något tyskt favoritlag, men jag har sett en 3. Bundesligamatch på plats, gills det? Hemmalaget vann med 3-0 på den tidigare nämnda Zentralstadion.

Kanske att jag får anamma ett tyskt hobbylag, men det dröjer nog ett tag.
Citera
2014-09-08, 18:33
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
J. Vilket tysk musik passar bäst till tysk fotboll? Skriv ditt förslag.
Utan tvekan Rammstein! Tunga trummor och rå, hård musik. Adrenalin! Perfekt för die Deutsche Fußball. Liebe ist Krieg. Typ: Wollt ihr das Bett in Flammen sehen?

Gillar musikvalet ändå. Finns ett flertal tyska klubbar som använder just Rammsteinlåtar som inmarschmusik, speciellt VfB Stuttgart med "Donaukinder" är riktigt mäktig.

https://www.youtube.com/watch?v=F-M5FNdWnXM

Även Union Berlin med låten "Rammstein".

https://www.youtube.com/watch?v=eEatMecck9g&feature=youtu.be&t=30s

Utgår i min okunskap ifrån att även några östtyska klubbar längre ned använder Rammsteins låtar. Samtliga medlemmar i bandet är för övrigt väldigt mediaskygga, svårt att hitta någon information kring om de har något fotbollsintresse och i så fall vilket/vilka lag. Tre av dem är från Östberlin, så Union är kanske inte en longshot.
Citera
2014-09-08, 18:46
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Angående musiken så får vi nog ha en liten underdiskussion om vad som är bra eller tillåtet. cyberkalle verkar tveksam till att man som Bayernfans kan gilla Toten Hosen, din ortodoxa bavariska puritan.
Får cyberkalle välja blir det väl Blümchen
Citera
2014-09-08, 18:52
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Får cyberkalle välja blir det väl Blümchen
Ryktas att han även är svag för Ostrock.
Citera
2014-09-08, 19:31
Medlem
cyberkalles avatar
Men för fan är det någon grupp som är uttalat anti-bayern och sjunger nidvisor om klubben så är det dom.
Jag har aldrig varit ett utpräglat fan av Tysk musik några låtar från vissa grupper.
Musik skall komma från en grupp som kommer från Australien.

Edit: Blümchen det är grejer det.
Senast redigerad av cyberkalle 2014-09-08 kl. 19:38.
Citera
2014-09-08, 19:41
Medlem
Germanofils avatar
När vi ändå är inne på fotbollsrelaterad tysk musik så måste man ju nämna Sportfreunde Stiller. Här med låten Wieder kein hit.
https://www.youtube.com/watch?v=aLIWtKyR4zk

Inga av mina personliga favoriter men de är grymt framgångsrika i Tyskland med hits som Applaus Applaus och New York, Rio, Rosenheim.
Citera
2014-09-08, 19:56
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Men för fan är det någon grupp som är uttalat anti-bayern och sjunger nidvisor om klubben så är det dom.
Jag har aldrig varit ett utpräglat fan av Tysk musik några låtar från vissa grupper.
Musik skall komma från en grupp som kommer från Australien.

Edit: Blümchen det är grejer det.
OT: men vilka avses, Men at Work?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in