Citat:
Ursprungligen postat av
ex69-dtr
Vet att detta är en väldigt ny substans på marknaden, men är det någon som vet om det syns på urinprov/analys?
Eftersom att substansen i sig inte är straffbar så borde väl jag inte kunna blir straffad med den i kroppen?
Nu är jag långt ifrån säker eller sugen på att leta i mer än två sekunder, men
har för mig att bensostickan visar positivt på alla (rätta mig hemskt gärna ni som kan era saker och måste pissa i burk!) bensodiazepiner, så länge du har några sådana i kroppen.
Därifrån kan din urin eller ditt blod testas vidare för exakta substanser, och har du då endast en laglig bensodiazepin i kroppen är detta förstås inte straffbart. Däremot kan det säkert se rätt illa ut ändå om du tex kör bil, då all intoxikation är förbjuden, vid arbetssökande osv. Allt bruk av okontrollerade substanser befinner sig i en gråzon och är socialt accepterade mest på drogforum och bland trasiga ungdomar.
Mitt råd är att inte börja prata om att du tar "lagliga" droger i en sådan situation, då legaliteten inte är lika självklar när du stoppar preparatet i munnen.
Åker du dit på pisseprov, så neka och kräv vidare analys. Du blir inte straffad. Får du knas med chefen, morsan eller någon så dra en rövare. "Jag och min kompis, som vill vara anonym, var så bakfulla, trötta efter jobbet, etc. Han bjöd mig på ett piller och sa att det var helt lagligt, visade hemsidan osv" Framhåll dig själv som ett offer för omständigheterna, någon som i svagt skick råkade göra en dum grej. Så gör dina chefer, din familj, polisen och riksdagen när de råkat göra nåt som alla gör i någon form, det vill säga roligt, skönt, berusande, men
förbjudet.
Har du flödder som dagjobb blir det dock meckigare att komma undan. Vet ej hur sånt ligger till, men det vore oerhört intressant att veta lite om hur det kan gå till ifall posten rapporterar ett misstänkt paket med en laglig substans för forskningsändamål? Får polisen beslagta sådant i hemmet tex eller om dom stoppar dig på gatan? Dels vore det intressant att veta ifall jag riskerar att mista dem och eventuell åka på husis om jag har några flubromazolam i en ask i min ficka när jag tex är på väg till en vän. Att sälja det vidare på gatan, som vissa
svin gör, är naturligtvis olagligt och borde enligt mig bestraffas hårdare än narkotikabrott, om vi nu ska ha såna straff.
Här diskuteras lite kring en annan laglig benso och dess synlighet på "stickor":
https://www.flashback.org/sok/analys?t=2271777
Citat:
Ursprungligen postat av
ex69-dtr
Som jag trodde.
TTs 1 mg tabbar, håller dom bra kvalité? Bra pris iaf!
Mycket bra kvalitet. Som alltid, när kineserna inte gått för hårt på sina egna lager