Citat:
Ursprungligen postat av
HalvAnonym
Det är upp till dig

Det kan vara rätt så kul faktiskt! Men du måste börja bli kreativ! Se bara på Alex förändring från att som dig vara förtvivlad och deprimerad över sin situation till att ha börjat utnyttja sin stalking som ett verktyg för sin egna personlighetsutveckling.
Kanske du borde sett det som en lek (de kanske är dina alldeles privata gycklare till för att underhålla dig med en privat show varje dag!), ett tillfälle att öva dina sociala färdigheter och lära dig självsäkert presentera dig inför andra människor? Kanske det var vad han hoppades på och fiskade efter, att du självsäkert skulle ta kontroll över situationen och berätta lite om dig själv? Kanske t.o.m spela lite teater och bara improvisations-ljuga ihop nån story för att driva med honom och se hur långt du kan gå? istället för att vända taggarna utåt, se det som ett "angrepp" och bli ledsen, och hänga ansvaret för situationen på att han förklarade sig? Kanske du kan utnyttja stalkingen till att bygga upp mental styrka, självförtroende och sociala färdigheter som i sin tur kanske leder till att du vågar följa dina drömmar och hitta ett drömjobb, istället för att kanske slippa vara arbetslös och bli placerad i nån bättre-än-inget-tjänst?
Sluta fly och vänd på steken helt enkelt

Om du nu har så många privata fans kanske du borde göra något kreativt, typ gå konstskola och börja spela musik eller måla - kanske du kan utnyttja dina stalkers och få dom att bli dina kunder?
Lite reflektioner på ditt inlägg:
Jag håller med om att kreativiteten är viktig. Det gäller att vara kreativ och komma på sätt som gör att man inte dras ner i ett depressionsmörker och tappar sin livslust eller livskraft. Jag tror att den personliga utvecklingen kan få sig en skjuts i rätt riktning ifall man lyckas bemöta det här på ett sätt som gör att man samtidigt förstår mer av sig själv och den som man verkligen är under alla lager av världslig programmering. Dessutom så stärks de egna inre värderingarna om vad som är rätt och fel. Jag har i alla fall blivit starkare i min övertygelse om vikten av kärlek, ömsesidig respekt, empati, applikationen av inre visdom osv, osv ... sådant som går tvärtemot de beteenden som man möts av inom GS.
Jag håller dock inte riktigt med om att det är speciellt kul att befinna sig i den här situationen. Jag tycker personligen att det är sorgligt att tvingas inse att det finns individer med psykopatiska drag som verkar må bra av att skada andra. Vad som skulle kunna vara kul (tillfredsställande) längre fram är väl att se att man trots allt klarar av att överleva, vara stark inom sig och fortsätta kämpa för det som man tror på.
Personligen så anser jag att jag har rätt till min egen tid att sörja, vara ledsen och känna ilska över det som man har utsatt mig för under alla dessa år. Att inse att ens egna föräldrar m fl medvetet har velat skada mig blir ju som att drabbas av ett djupgående trauma, och det är inte något som man bara skakar på axlarna åt eller borstar av sig som om det vore lite damm och sedan direkt går vidare som om det vore en liten bagatell. Istället kräver detta att man ger sig i kast med en ganska lång läkeprocess. Så jag tycker att det är förståeligt om en TI har stunder av förtvivlan och kanske också depressiva tankar. Sedan när tiden är mogen så kan man gå vidare till nästa steg - att börja vara kreativ och finna metoder som gör en starkare, trots att GS:en helt säkert kommer att mala på som vanligt i bakgrunden ... tills den dag vi alla förhoppningsvis får en välförtjänt upprättelse.
Du skrev att detta kunde vara "
ett tillfälle att öva dina sociala färdigheter".
Mina sociala färdigheter är det nog inte speciellt mycket fel på, snarare är det stora fel på förövarnas sociala färdigheter, skulle jag vilja säga.
Angående den här analysen som du gjorde:
"Kanske det var vad han hoppades på och fiskade efter, att du självsäkert skulle ta kontroll över situationen och berätta lite om dig själv? Kanske t.o.m spela lite teater och bara improvisations-ljuga ihop nån story för att driva med honom och se hur långt du kan gå? istället för att vända taggarna utåt, se det som ett "angrepp" och bli ledsen, och hänga ansvaret för situationen på att han förklarade sig?"
Hela den analysen kan jag absolut inte hålla med om. Ifall denna perp skulle behandla mig på det sättet som han gjorde för att han medvetet skulle vilja hjälpa mig för att han skulle vara godhjärtad, är för mig uteslutet. Det skulle ju innebära att han var någon slags ängel förklädd till djävul. Dessutom så tydde hela hans ansiktsuttryck med det där nöjda flinet på att han njöt av att driva med mig.
Jag är heller inte en person som önskar spela upp någon teater eller improvisationsljuga ihop någon story. Jag tror på sanning, äkthet, autenticitet och så vidare IRL. Däremot kan jag vara kreativ på min kammare och skriva poesi som blandar verklighet och saga/fantasi, men jag har inga intentioner att vara annat än ärlig och uppriktig när jag interagerar med människor IRL, även om jag så klart inte alltid lyckas med detta fullt ut, men det är i alla fall min intention.
Jag håller med om att det skulle vara bra för mig att ägna mig mera åt kreativa saker som jag tycker om - måleri, dans, skrivande m.m. just för avleda fokus bort från GS och kunna finna glädje i sådant som är kul istället. Det är bra att bli påmind om detta, så tack för det!
"kanske du kan utnyttja dina stalkers och få dom att bli dina kunder?"
Jag är inte en person som medvetet önskar utnyttja andra för egen vinning - inte ens mina stalkers