2014-03-07, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rulta
Som sagt låter det utifrån din berättelse som att du utvecklat paranoid schizofreni. Men som någon nämnde tidigare borde det väl vara relativt enkelt att bevisa om du nu är utsatt för gang stalking. Investera i en jävla massa spionkameror och mikrofoner!

Dock låter det som att vissa av dina påståenden är rena vanföreställningar. Får man fråga hur stor stad du bor i?

Ja, schizofreni helt säkert. Allmänt tycker jag folk är för snabba med att påstå det, det finns andra orsaker till paranoia, men här har vi ju också sömnsvårigheterna, ljud och lukt hallucinationer, samt ett så pass konstigt beteende att andra marker det.

Till trådstartaren skulle jag ge följande råd:

* Kolla upp schizofreni på nätet, see hur mycket som stammer in på dig.
* Berätta för någon du litar på om den här tråden.
* Ta direkt kontakt med psykiatrin och berätta samma saker som här.
2014-03-07, 16:27
Medlem
Verkar som vissa inte är insatta i vad Gang Stalking är, jag behöver förmodligen förklara det mer i detalj.

Man använder NLP tekniker för att förankra en persons associationer med olika objekt till något hotfullt. Kör man en röd bil hotfullt efter en person tillräckligt många gånger, tutar obehagligt med mera så kommer den människan nästa gång den ser en röd bil att reagera instinktivt att det är en fara, detta för att skapa stress. Det var så de gjorde med vita bilar i början för mig, sedan svarta, sedan röda.

Dom förankrade bilar med dessa färger som någon typ av fara, något jag behöver akta mig för genom att använda dem på hotfulla sätt runtom mig. T.ex genom att köra in på gården mitt i natten och titta på mig genom backspegeln.

Dom fortsätter med liknande färger, oftast via färgen rött vad gäller personers beteenden. Så att när man ser folk klädda i rött ska man reagera på det. Man vill göra personen känslig för färger.
Det som är så effektivt med detta är att dessa färger är så vanliga, allting kommer multipliceras för flertalet som inte är engagerade i gangstalking kommer missuppfattas som de är det för att de föredrar dessa färger.

För mig gick processen från 1000 gånger värre än vad det var, till 100, till tio, nu ser jag allt realistiskt. Endast ett fåtal är gangstalkers. I början tycks hela stan vara fylld av dem.

Brighting när man lyser med helljus efter har jag skrivit om även Ghosting, när man förflyttar saker för att skapa obehagskänslor. Dessa är tekniker de använder. Noise campaigns är vanligt inom GS för att bryta fokus, för att skrämma eller störa nattsömnen.

Dessa är bara en handfull av de olika specifika tekniker som används. Man vill väldigt gärna spela på ens persons rädslor, så fort den visar rädsla för något kommer dom använda det effektivt på alla sätt.

Att flashback är ett näste för gangstalkers är jag medveten om, så att folk som ni skriver som ni gör är jag inte förvånad över, jag tror mycket möjligt att ett av de mest kända självmorden i Svensk historia där flashbackare hetsade en kille att ta livet av sig i själva verket var slutskedet av gangstalking, deras sätt att driva en individ till önskat självmord.
Mission Accomplished.
2014-03-07, 18:27
Medlem
Fattar inte hur du kan tro att massvis med människor som inte har nån aning om vem du är skulle förfölja dig. Du är inte i universums centrum.

Sök hjälp. Och nej, jag är inte en del av konspirationen (även om någon som är en del av konspirationen självklart skulle skriva så...).
2014-03-08, 11:19
Medlem
Här är mina tips till andra som är utsatta eller blir utsatta i framtiden.

1. Ta alltid kort på misstänkta bilars registreringsnummer, via en bra kamera med zoom eller mobilkameran. Det är väldigt vanligt att man byter till släpvagnsregistreringsskyltar eller liknande när man kör in på gården och gör en stalker attack. Om du fotograferar det och visar att personen körde in i närheten av ditt hus och hade bytt sitt registreringsnummer till ett annat så förstår folk varför du reagerar misstänksamt som du gör för det är ett suspekt beteende. Dokumentera allt.

2. Ta kort på stalkers när dom kör efter dig på ett obehagligt sätt eller bländar dig, det irriterar dom. Det sista dom vill är att fotograferas. Gör det på ett diskret sätt. Ta särskilt kort på dem i hyrbilarna.

3. Installera en bra mikrofon i lägenheten som är dold så du kan höra om dom går in. Låt den stå på den hela dygnet särskilt på nätterna. Så kan du dokumentera diverse ljud de använder för att väcka dig.

4. Låt dom veta att du installerar en kamera som övervakar rummet, skriv om det på datorn eller visa på andra sätt. Det minskar risken att de går in.

5. Var snabb att reagera på minsta ljud, om de rycker i handtaget eller knackar på väggen försök kunna springa ut och kolla direkt.

6. Det sista dom vill är att bli upptäckta, att bevis ska finnas tillgängligt. Dom undviker saker om du kan bevisa det.

7. Ta kort på allting i lägenheten om du flyttar in i en ny, då kan du bevisa vad som har förändrats.
De vill att du ska ifrågasätta din verklighetsuppfattning, att du själv inbillar dig saker, få dig att tvivla på ditt omdöme om du kan bevisa att saker förändrats och inte varit där förut är det riktigt bra.
Det är bra för dig själv om du noterar saker med.

8. Ta kort på kläder, vilket skick de är i, ha bevis ifall de går in och gör hål i dem eller jack.
Du kan ha alla kläder du dokumenterat i garderoben som du vet är fullkomligt hela. Syna och se om det är naturliga slitningar efter du använt kläderna.

9. Sök i lägenheten efter gömda kameror. Bomma igen suspekta små hål i väggar eller andra platser.
Har du en stor äldre tv finns det en bra chans att en kamera är gömd däri.
Det enda som behövs är att dessa kameror ser ut genom ett litet knapphål.
Men de behöver någon typ av energi/ström för att fungera.

10. Skriv om dina upplevelser på nätet, gärna här i denna tråd. För att dessa Gang Stalkers ska lyckas fortsätta ostört vill dom inte att man dokumenterar och bevisar deras existens, de kommer bara fortsätta om dom inte blir avslöjade.

11. Försök ta det hela med en stor gnutta humor. Har du vanan som jag att studera olika färger så kommer det bli något humoristiskt när dom mimickar eller försöker imitera dig och psyka dig. Om du klär dig i blått en dag och du plötsligt ser 9 personer som bär blått på gymmet runtom dig där du tränar just den dagen så vet du hur lustigt det är. Detta när du annars knappt sett någon bära blått alls när du varit där tidigare.

12. Deras mindfucks är humoristiska i deras karaktär, det finns en svart humor i det hela och dom har förmodligen väldigt roligt när dom designar dessa och talar om vad dom gjort och du kan själv lära dig att uppskatta deras tricks i din vardag, mina dagar har blivit mycket mer spännande sen det inledde. Livet blir som ett äventyr. Ofta är jag nästan glad att det hänt mig.

Många experiment är av karaktären "Wtf did I just see?" som när flertalet går förbi lägenheten med en tom kundvagn & en alkis/luffare med dem och hoppar runt galet samtidigt som dom ser upp mot din lägenhet. Det är skadeglädje och dom har sjukt roligt, du får delvis lära dig uppskatta humorn helt enkelt.

13. Köp Google Glasses i framtiden för att dokumentera. Eller en gömd kamera när du går ut och filma deras Brighting tekniker när de lyser på dig.

Stalkingen är bara några timmar per dag de gånger du vistas offentligt. Du har gott om tid att vila och ägna dig åt annat. Kom ihåg att detta är ett experiment. Du kan lära dig hela de slitningar de skapar i ditt sinne. Försök hitta harmoni och balans med lugn musik avslappning avkoppling. Koppla ifrån. Finns många i världen som har det mycket värre. Lär dig kontra det dom gör kognitivt. Lär dig sålla vad som är dom och vad som är normalt beteende hos folk. Alla med röda jackor och alla bilar med röda färger är inte dom. En bra regel är att tänka att detta är en av de vanligaste färgerna på bilar i trafiken om du kollar statistik. Enbart 10 % är förmodligen Stalkers. 9/10 röda bilar är inte stalkers. Ser det tre röda bilar som är parkerade utanför ett ställe där du jobbar så parkerar de en bil däremellan och försöker få det att se hotfullt ut.

Du måste lära dig att bli immun mot deras attacker. Det gör du genom att tänka med KBT-metoder.

14. Försök att vädra ut. Försöka att få andra att bekräfta dofter om du känner något nytt.

15. Dom vill inte att du ska styrketräna, motioner eller ägna dig åt något hälsosamt för deras mål är att du ska bli sjuk. Försök att göra det ändå. Behåll hälsosamma rutiner som får dig att må bra, ger dig endorfiner och förbättrar din hälsa.

16. Försök behålla relationer med folk, vårda dina relationer.

17Ha lite medkänsla med dem, flertalet som är med i gänget kan ha varit offer förut och tvingas till det, många andra är ensamma outsiders som vill tillhöra en större grupp och känna ett högre syfte, mening med livet. Sådana som är besvikna på samhället.

18. Försök att analysera stalkernätverkets karaktär.
Min består av alkisar, folk som är autistiska, white trash folk, flertalet arbetare inom bygg, elektriker, takplåtsfirmor, särskilt flertalet i 50 års åldern och pensionärer är vanliga att se, kristna likväl som icke kristna deltar, barn och ungdomar, de finns i alla åldrar, i alla yrkeskategorier. Var inte förvånad om folk i affärer är engagerade. Var inte naiv. Det finns inget gemensamt egentligen annat än att de spelar på ens olika rädslor för att skapa stress och ångest och har det som en underhållning.
Var inte förvånad om det visar dig att något du bestämt dig tidigare att köpa är trasigt.
Om man ger dig felaktiga instruktioner på gymmet eller reparerar något/utför ett arbete och förstör något annat samtidigt.

Dom är alla matade med lögner om dig, därför de gör vad de gör.
Dom ser dig förmodligen som en potentiell seriemördare eller något annat.

Dom är vilseledda i ett bristande omänskligt samhälle.

19. Se möjligheterna...

20. Tänk logiskt. Analysera. Men ägna inte för mycket tid åt det hela. Dom förtjänar inte din tid eller din energi. Dom vill att du ska sugas upp i en psykos och ägna dagarna åt att analysera små detaljer.

21. Du kan kalla dem stalkers men de är människor med. Det kan finnas en gnista godhet i dem någonstans, om du har tur. Det mest tragiska är att många av de som stalkar är folk som är intressanta individer, folk jag skulle vilja lära känna, folk jag drömmer om att få umgås med, folk jag tycker om, folk med intressanta karaktärer. Sådana jag önskar kunde vakna upp och använda sin potential i livet till något bättre i livet. Det är ledsamt att de valt den väg de valt.

Tänk på dessa saker.

Har ni andra konkreta råd med så tar jag gärna emot dem.
2014-03-08, 11:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-84

1. Ta alltid kort på misstänkta bilars registreringsnummer, via en bra kamera med zoom eller mobilkameran. Det är väldigt vanligt att man byter till släpvagnsregistreringsskyltar eller liknande när man kör in på gården och gör en stalker attack. Om du fotograferar det och visar att personen körde in i närheten av ditt hus och hade bytt sitt registreringsnummer till ett annat så förstår folk varför du reagerar misstänksamt som du gör för det är ett suspekt beteende. Dokumentera allt.

2. Ta kort på stalkers när dom kör efter dig på ett obehagligt sätt eller bländar dig, det irriterar dom. Det sista dom vill är att fotograferas. Gör det på ett diskret sätt. Ta särskilt kort på dem i hyrbilarna.

3. Installera en bra mikrofon i lägenheten som är dold så du kan höra om dom går in. Låt den stå på den hela dygnet särskilt på nätterna. Så kan du dokumentera diverse ljud de använder för att väcka dig.

4. Låt dom veta att du installerar en kamera som övervakar rummet, skriv om det på datorn eller visa på andra sätt. Det minskar risken att de går in.

5. Var snabb att reagera på minsta ljud, om de rycker i handtaget eller knackar på väggen försök kunna springa ut och kolla direkt.

6. Det sista dom vill är att bli upptäckta, att bevis ska finnas tillgängligt. Dom undviker saker om du kan bevisa det.

7. Ta kort på allting i lägenheten om du flyttar in i en ny, då kan du bevisa vad som har förändrats.
De vill att du ska ifrågasätta din verklighetsuppfattning, att du själv inbillar dig saker, få dig att tvivla på ditt omdöme om du kan bevisa att saker förändrats och inte varit där förut är det riktigt bra.
Det är bra för dig själv om du noterar saker med.

8. Ta kort på kläder, vilket skick de är i, ha bevis ifall de går in och gör hål i dem eller jack.
Du kan ha alla kläder du dokumenterat i garderoben som du vet är fullkomligt hela. Syna och se om det är naturliga slitningar efter du använt kläderna.

9. Sök i lägenheten efter gömda kameror. Bomma igen suspekta små hål i väggar eller andra platser.
Har du en stor äldre tv finns det en bra chans att en kamera är gömd däri.
Det enda som behövs är att dessa kameror ser ut genom ett litet knapphål.
Men de behöver någon typ av energi/ström för att fungera.

10. Skriv om dina upplevelser på nätet, gärna här i denna tråd. För att dessa Gang Stalkers ska lyckas fortsätta ostört vill dom inte att man dokumenterar och bevisar deras existens, de kommer bara fortsätta om dom inte blir avslöjade.

11. Försök ta det hela med en stor gnutta humor. Har du vanan som jag att studera olika färger så kommer det bli något humoristiskt när dom mimickar eller försöker imitera dig och psyka dig. Om du klär dig i blått en dag och du plötsligt ser 9 personer som bär blått på gymmet runtom dig där du tränar just den dagen så vet du hur lustigt det är. Detta när du annars knappt sett någon bära blått alls när du varit där tidigare.

12. Deras mindfucks är humoristiska i deras karaktär, det finns en svart humor i det hela och dom har förmodligen väldigt roligt när dom designar dessa och talar om vad dom gjort och du kan själv lära dig att uppskatta deras tricks i din vardag, mina dagar har blivit mycket mer spännande sen det inledde. Livet blir som ett äventyr. Ofta är jag nästan glad att det hänt mig.

Många experiment är av karaktären "Wtf did I just see?" som när flertalet går förbi lägenheten med en tom kundvagn & en alkis/luffare med dem och hoppar runt galet samtidigt som dom ser upp mot din lägenhet. Det är skadeglädje och dom har sjukt roligt, du får delvis lära dig uppskatta humorn helt enkelt.

13. Köp Google Glasses i framtiden för att dokumentera. Eller en gömd kamera när du går ut och filma deras Brighting tekniker när de lyser på dig.

Stalkingen är bara några timmar per dag de gånger du vistas offentligt. Du har gott om tid att vila och ägna dig åt annat. Kom ihåg att detta är ett experiment. Du kan lära dig hela de slitningar de skapar i ditt sinne. Försök hitta harmoni och balans med lugn musik avslappning avkoppling. Koppla ifrån. Finns många i världen som har det mycket värre. Lär dig kontra det dom gör kognitivt. Lär dig sålla vad som är dom och vad som är normalt beteende hos folk. Alla med röda jackor och alla bilar med röda färger är inte dom. En bra regel är att tänka att detta är en av de vanligaste färgerna på bilar i trafiken om du kollar statistik. Enbart 10 % är förmodligen Stalkers. 9/10 röda bilar är inte stalkers. Ser det tre röda bilar som är parkerade utanför ett ställe där du jobbar så parkerar de en bil däremellan och försöker få det att se hotfullt ut.

Du måste lära dig att bli immun mot deras attacker. Det gör du genom att tänka med KBT-metoder.

14. Försök att vädra ut. Försöka att få andra att bekräfta dofter om du känner något nytt.

15. Dom vill inte att du ska styrketräna, motioner eller ägna dig åt något hälsosamt för deras mål är att du ska bli sjuk. Försök att göra det ändå. Behåll hälsosamma rutiner som får dig att må bra, ger dig endorfiner och förbättrar din hälsa.

16. Försök behålla relationer med folk, vårda dina relationer.

17Ha lite medkänsla med dem, flertalet som är med i gänget kan ha varit offer förut och tvingas till det, många andra är ensamma outsiders som vill tillhöra en större grupp och känna ett högre syfte, mening med livet. Sådana som är besvikna på samhället.

18. Försök att analysera stalkernätverkets karaktär.
Min består av alkisar, folk som är autistiska, white trash folk, flertalet arbetare inom bygg, elektriker, takplåtsfirmor, särskilt flertalet i 50 års åldern och pensionärer är vanliga att se, kristna likväl som icke kristna deltar, barn och ungdomar, de finns i alla åldrar, i alla yrkeskategorier. Var inte förvånad om folk i affärer är engagerade. Var inte naiv. Det finns inget gemensamt egentligen annat än att de spelar på ens olika rädslor för att skapa stress och ångest och har det som en underhållning.
Var inte förvånad om det visar dig att något du bestämt dig tidigare att köpa är trasigt.
Om man ger dig felaktiga instruktioner på gymmet eller reparerar något/utför ett arbete och förstör något annat samtidigt.

Dom är alla matade med lögner om dig, därför de gör vad de gör.
Dom ser dig förmodligen som en potentiell seriemördare eller något annat.

Dom är vilseledda i ett bristande omänskligt samhälle.

19. Se möjligheterna...

20. Tänk logiskt. Analysera. Men ägna inte för mycket tid åt det hela. Dom förtjänar inte din tid eller din energi. Dom vill att du ska sugas upp i en psykos och ägna dagarna åt att analysera små detaljer.

21. Du kan kalla dem stalkers men de är människor med. Det kan finnas en gnista godhet i dem någonstans, om du har tur. Det mest tragiska är att många av de som stalkar är folk som är intressanta individer, folk jag skulle vilja lära känna, folk jag drömmer om att få umgås med, folk jag tycker om, folk med intressanta karaktärer. Sådana jag önskar kunde vakna upp och använda sin potential i livet till något bättre i livet. Det är ledsamt att de valt den väg de valt.

Tänk på dessa saker.

Alla gangstalkers är livrädda för psykologer, så det bästa man kan göra är att söka upp närmaste psykmottagning och berätta precis allt! Då blir de jättejätterädda och slutar omedelbart, funkar i nästintill 100% av fallen!
2014-03-08, 12:12
Medlem
Citat:
[...]

Alex-84,
här är min position gällande fenomenet/metoden "gang stalking":

Det existerar självfallet. Den ursprungliga varianten är förstås det vi i vardagligt tal kallar mobbing. Mobbing är mycket allvarligt för den som drabbas och kan rasera ett liv fullständigt. I mobbing-fall verkar det inte alltid finnas rim och reson i trakasserierna, utan utpekandet av någon verkar ha skett som genom en slags masspsykos i omgivningen. Ibland finns en ursprungsorsak till varför någon börjar mobbas; det kan gälla kritik på arbetsplatsen eller konkurrens. Bland barn och ungdom brukar det vara "små struntsaker".

Just gang stalking är en psy op-metod. Det finns kanske en akt på någon som innebär ett politiskt hot eller hot mot en annan sorts etablissemang, t ex, eller det är en pågående aktion av något slag i ett större psykosocialt syfte. Ett fall som haft inslag av både gaslighting och gang stalking är den berömde Paul Bennewitz.

Problemet i dag är att termer som "gang stalking" borde reserveras för de verkligt genuina fallen, men har blivit ett vardagsord som "every Tom, Dick, and Harry" använder. Konsekvensen av att någon - kanske oskyldigt - tar till storsläggan och säger sig vara "gang stalked" när det kanske egentligen gäller tillståndet "mobbing", är att eventuella verkliga offer för "gang stalking" inte kommer att tas på allvar.

- Vem vet vad som passar in på dig, Alex-84. Jag tycker inte du verkar schizofren. Du påstår inte att "gula trafiksignaler är hemliga signaler mellan frimurare och lucifer som befinner sig på sin tron inuti saturnus och jorden kommer att bli en sol" eller annat helt uppåt väggarna.

Hoppas du får rätsida på vad som pågår, och kan sortera bort sådant som är relativt normalt och helt enkelt är andra människors egenheter som inte skall tas personligt, så att du kan titta på enbart det som är inslag som kräver resurser som vanliga människor inte har. Det är inte billigt med "gang stalking", och finns ingen yttre orsak till varför du skulle vara ett hot mot någon så måste även en psykutredning till för att kunna utesluta sådana (egna missuppfattningar) faktorer.
Säger lycka till igen.
Senast redigerad av Thingamabob 2014-03-08 kl. 12:22.
2014-03-08, 17:15
Medlem
Citat:

Det här är intressant. Kan du inte publicera lite bilder på bilar med olika regskyltar så kan man kolla om de stämmer mot Transportstyrelsens databas?

Om det faktiskt är så att det förekommer falska regplåtar på bilar i närheten av dig visar det ju på att du inte är totalt tokig, och skulle höja din trovärdighet ordentligt. Det är också något du enkelt kan bevisa eftersom du påstår dig redan ha bevismaterial.
2014-03-09, 19:29
Medlem
Citat:
Det är något jag önskat att jag gjort i början, lesson learned, för det är enklare att bevisa. Men jag jag har några kort och visst kan jag lägga upp dem men dessa adresser skulle visa tydligt vilken stad som Gang Stalkingen sker i om man söker på ratsit.se.

Sudda allt utom själva bilarna/regplåtarna kanske (eller sudda iaf husnummer och gatnamn, varför man nu skulle se dessa på dina bilder)? För om du verkligen kan visa att det kör en massa bilar i närheten av dig med falska regplåtar så bevisar det ju att det hela kanske inte bara är villfarelser.

Trist att det ska vara så svårt att få folk att visa på att något de upplever faktiskt förekommer, när de till och med säger sig ha bevis.
2014-03-09, 19:52
Bannlyst
Du låter väldigt paranoid och hallucinerar känns det som. Påminner om filmen A beautiful mind med russel crowe. Sök hjälp.
2014-03-09, 23:46
Medlem
Carl Fredrich Gauss räknade alltid stegen mellan hemmet och ett annat ställe. Statistik är nog en bra metod för många av de saker som du räknar upp.

När det gäller statistik måste man nog ta reda på vad som räknas som statistiskt avvikande innan man bedömmer materialet? Dvs sätta upp kriterier. En avvikelse bör ligga på ca 12% mer/mindre än vanligt för att du ska märka skillnaden utan hjälpmedel.

Notera också hur du mår, också för att kunna avfärda bias.

Mindre än 12% tror jag inte är lönt för någon som sysslar med gangstalkning, även om offret är sensibiliserat, alltså, minst 12% fler röda bilar än normalt i förhållande till det totala antale bilar. Annars lär inte offret märka det, minst 12% mer trafik på en gata, ljud på natten etc..,
2014-03-12, 14:26
Medlem
Vurtnes avatar
Gå med kniv på dig, när någon närmar sig så drar du kniv & frågar ut dom.
2014-03-12, 23:48
Medlem
SexSexSexs avatar
hej jag skulle bara säga att jag älskar dej. du är jättebra. du duger precis som du är och är världens justaste människa. det är inget fel på dej. du är den underbara människa som du är, så det så. älskar dej

kram

du är fantastisk

jag skulle vilja ge dej en kram i all vänskaplighet, men jag är på adra sidan en liten sladd någonstans väldigt långt nborta

jag tar citalopram och det hjälper som fan...man an inte säga att man kan förstå innan hur annorlunda det blir efter att man har tatt ssri några månader,,, det finns fel precis som på resten av kroppen och sjukdomar som drabbar hjärnan och hjärncellerna

jag rekommenderar riktigt stora doser av vitaminer,,,,gå till hälsokost och köp den bästa starkaste mest potenta burken dom har av allt från a till k vitamin och alla mineraler, ta terapeutiska doser,,,och ät femton gram omega 3 per dag i några månader

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in