Citat:
Ursprungligen postat av
Kunsthaus
En sak jag dock lurat på lite är fotografierna av killarna. Framförallt på Kjell-Åke finns fotografier som ser ut som fullständigt olika människor.
http://saknadepersonersverige.blogspot.se/2012/01/saknad007.html
Jag antar att det redan tagits upp någonstans,
men hur gammal är han på respektive? Det är minst sagt en överdrift att ta personen på den nedersta vänstra bilden för en månad över 15 år gammal. "En man, runt 25, öppnade min brors dörr".
Även den här texten i länken visar helt klart på fel personer: "Åkerström säger att ingen av de dödade var anmäld försvunnen." Alla tre i försvinnandet 1965 kom att bli efterlysta 1965, 1966 resp. 1968.
Skolfotot från Kronängsskolan togs under läsåret 1963-64. Dock oklart när under detta läsår. Vid den här tiden så kunde ett skolfoto tas på hösten inför det nya skolåret men också under våren innan läsåret slutade.
Under det sista året växte Kjell-Åke till sig snabbt och kom att se äldre ut än vad han egentligen var. Det kan man också klart och tydligt se på alla fotona av honom som hans syster har.
Det "mäktiga fotot" måste vara taget under 1965. Det var också detta foto som kom att användas av media bl a strax efter hans försvinnande. Dock oklart när under 1965 detta togs?
Fotot på Kjell-Åke tillsammans med en annan person kan vara taget den
4 juli 1965.