Citat:
Ursprungligen postat av
RexGermania
Så vissa symboler och åsikter ska vara förbjudna? Du stödjer alltså HMF lagen? Det ska inte existera någon rättssäkerhet heller där tjejen för förklara händelsen utan hon ska dömas direkt?
Det påstod jag ju faktiskt inte. Jag skrev att det är tabu och att det borde vara det, du kan ju inte påstå att det är något som folk ser milt på? Jag är förvånad över att hammaren och skäran inte har samma tabu, i båda fallen handlar det om folkmord. Jag är däremot inte för en lag men därmed inte sagt att jag tycker det är en lämplig symbol för politiker, jag tycker det är skamligt.
Citat:
Skitsnack. Er partiledning sitter och hejar på Israels folkmord på palestinierna och er politik kommer leda till ett folkmord på etniska svenskar då assimilering gör att svensken trängs undan och försvinner.
Där måste jag hålla med. Jag är inte positivt inställd till den Israelvänliga politiken. Tyvärr så är det inte bara SD. För en lekman som mig så ser jag inte varför, jag är själv mer böjd åt den Palestinska sidan i konflikten men kan inte tänka mig att rösta typ V eller MP endast för denna fråga.
Citat:
Det finns också många som dömer partiet för att ni saknar ryggrad och är jävligt snabba med att attackera era egna partikamrater så fort media skriver något.
Jag tycker inte att det handlar om att sakna ryggrad. En sådan här sak går inte att bortförklara. Man skulle kunna ha överseende för att det ändå är två år sedan, hon ska självklart inte dömas resten av livet. Men SD är ett hårt granskat parti och det finns inte utrymme för sådant här, jag blir förbannad för att hon förstör för oss övriga som får ta emot skit hela tiden för att folk menar på att man är rasist. Därför tar jag det personligt och tycker det är rätt att hon åkte ut - jag och alla andra blir dömda utifrån dom här jävla bilderna trots att vi aldrig skulle ta på oss något liknande och inte på något sätt sympatiserar med nazismen.