2014-09-08, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Ja, du tillhör helt klart en annan "falang människor". Du har tydligen aldrig festat med studenter heller.

Jag hänvisar till min kommentar på sidan 119. Läs igenom den, så får du kanske ett litet annat perspektiv.

Att du överhuvudtaget anser att detta är en "åsiktsdemonstration" visar bara hur orimligt du resonerar. Snälla läs min tidigare kommentar. Längst upp på sidan 119 i denna tråd.

Jaha. Du kanske överskattar din egen post en smula. Vi verkar ju båda hålla med om att hon agerade omdömeslöst, och jag vet inte vilka andra revolutionerande insikter du hoppas att ditt inlägg ska leda till.

Jag festade med studenter hela min studenttid, och som jag sa så var jag aldrig med om att folk klädde på sig armbindlar med hakkors på. Detta har jag redan skrivit. Jag har festat med studenter under större delen av ett årtionde i hartnär varenda pub och nattklubb och studentboende i Göteborg, men jag vet att jag skulle minnas om någon började "spexa" med hakkorsarmbindlar.

Att det är orimligt att tycka att någon som pryder sig med hakkors också bär på pro-nazistiska sympatier... tja, jag vet inte. Vi har helt enkelt olika åsikter och erfarenheter här.
Sådär, nu har vi klargjort detta.
Citera
2014-09-08, 14:39
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemosthenesNu
Jaha. Du kanske överskattar din egen post en smula. Vi verkar ju båda hålla med om att hon agerade omdömeslöst, och jag vet inte vilka andra revolutionerande insikter du hoppas att ditt inlägg ska leda till.

Jag festade med studenter hela min studenttid, och som jag sa så var jag aldrig med om att folk klädde på sig armbindlar med hakkors på. Detta har jag redan skrivit. Jag har festat med studenter under större delen av ett årtionde i hartnär varenda pub och nattklubb och studentboende i Göteborg, men jag vet att jag skulle minnas om någon började "spexa" med hakkorsarmbindlar.

Att det är orimligt att tycka att någon som pryder sig med hakkors också bär på pro-nazistiska sympatier... tja, jag vet inte. Vi har helt enkelt olika åsikter och erfarenheter här.
Sådär, nu har vi klargjort detta.

Det "revolutionerande" i min kommentar var synen på humor, och hur man kan vrida något obehagligt till en överdrift, så att det till slut blir komedi av det hela. Och det är poängen med att driva med obehagliga och känsliga ämnen.

Att du aldrig upplevt den typen av humor förvånar mig dock. Den typen av "mörk humor" var ganska vanlig när jag umgicks med studenter.
Citera
2014-09-08, 15:28
Moderator
OYs avatar
CS trodde kanske att ofullkomlighetsprincipen även gäller inom SD?

KD sympatisörer kan härja fritt, med bikt och bön och styrkekramar så ser det ut att lösa sig.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19497150.ab
Citera
2014-09-08, 15:52
Medlem
Waldschrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronco68
För mig är det obegripligt att man tar på sig en sådan armbindel. Sådant kan man väl bara beställa om man har intresse för nazi-regalier. Det är således inte korkat utan fullständigt oursäktligt och diskvalificerar den här idioten från alla politiska uppdrag för resten av hennes liv. Visserligen är hon bara 20 år, men som toppnamn på en SD-lista kan man inte stå om man har en IQ som en engelsk prins.

Liknande armbindlar kunde man köpa på gatan i exempelvis London för några år sedan, fanns oftast ihop med "Adolf Hitler European Tour" - tröjor samt diverse kommunistpropaganda, betalade 3 pund för min om jag minns rätt.
Senast redigerad av Waldschrat 2014-09-08 kl. 15:55.
Citera
2014-09-08, 15:58
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
Så vissa symboler och åsikter ska vara förbjudna? Du stödjer alltså HMF lagen? Det ska inte existera någon rättssäkerhet heller där tjejen för förklara händelsen utan hon ska dömas direkt?

Det påstod jag ju faktiskt inte. Jag skrev att det är tabu och att det borde vara det, du kan ju inte påstå att det är något som folk ser milt på? Jag är förvånad över att hammaren och skäran inte har samma tabu, i båda fallen handlar det om folkmord. Jag är däremot inte för en lag men därmed inte sagt att jag tycker det är en lämplig symbol för politiker, jag tycker det är skamligt.

Citat:
Skitsnack. Er partiledning sitter och hejar på Israels folkmord på palestinierna och er politik kommer leda till ett folkmord på etniska svenskar då assimilering gör att svensken trängs undan och försvinner.

Där måste jag hålla med. Jag är inte positivt inställd till den Israelvänliga politiken. Tyvärr så är det inte bara SD. För en lekman som mig så ser jag inte varför, jag är själv mer böjd åt den Palestinska sidan i konflikten men kan inte tänka mig att rösta typ V eller MP endast för denna fråga.

Citat:
Det finns också många som dömer partiet för att ni saknar ryggrad och är jävligt snabba med att attackera era egna partikamrater så fort media skriver något.

Jag tycker inte att det handlar om att sakna ryggrad. En sådan här sak går inte att bortförklara. Man skulle kunna ha överseende för att det ändå är två år sedan, hon ska självklart inte dömas resten av livet. Men SD är ett hårt granskat parti och det finns inte utrymme för sådant här, jag blir förbannad för att hon förstör för oss övriga som får ta emot skit hela tiden för att folk menar på att man är rasist. Därför tar jag det personligt och tycker det är rätt att hon åkte ut - jag och alla andra blir dömda utifrån dom här jävla bilderna trots att vi aldrig skulle ta på oss något liknande och inte på något sätt sympatiserar med nazismen.
Citera
2014-09-08, 19:25
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldschrat
Liknande armbindlar kunde man köpa på gatan i exempelvis London för några år sedan, fanns oftast ihop med "Adolf Hitler European Tour" - tröjor samt diverse kommunistpropaganda, betalade 3 pund för min om jag minns rätt.

Till och med i en stad som Adolf lät bomba sönder kan de tillåta sådant, vad fan är fel på Sverige egentligen, hur har vi hamnat där vi är idag och vilka är det som ligger bakom?
Det är mig ett mysterium att på 70 år gått från handelsland med Tyskland till detta?!

För min del, IS får fan bomba den här skiten till helvetet.
Är ju nästan så man åker dit för HMF ifall man ens tittar på en blarre, så huka dej, bocka dej vita människa, du skall straffas av oss högre moraliskt stående, vi har makten, vi har våldet, ni ska göra som vi säger och ni skall betala för det.
Senast redigerad av Acies 2014-09-08 kl. 19:27.
Citera
2014-09-08, 19:40
Medlem
Varför utgår alla från att media smutskastar? Kan det inte lika gärna vara så att Catharina stolt står för sina åsikter även om detta skedde för hela två år sedan? Varför utgår ni ifrån att människor är stöpta i samma form? Att nazister är något det skrivs om i sagor men som inte finns i verkligheten?

Varför vill ni förminska Catharinas åsikter?
Citera
2014-09-08, 19:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Varför utgår alla från att media smutskastar? Kan det inte lika gärna vara så att Catharina stolt står för sina åsikter även om detta skedde för hela två år sedan? Varför utgår ni ifrån att människor är stöpta i samma form? Att nazister är något det skrivs om i sagor men som inte finns i verkligheten?

Varför vill ni förminska Catharinas åsikter?

Vad har hon för åsikt då, har du hört henne uttrycka sig?
Citera
2014-09-08, 20:15
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad har hon för åsikt då, har du hört henne uttrycka sig?

Jag röstar sd, men tycker nog att hennes armbindel är ett ganska bra utryckssätt, om än jävligt på tvärs med partiet. Jag skulle önska att sd:s väljarskara inte innefattar en enda nazist, en ideologi jag tyvärr tror att jäntan vill tillhöra.
Hon var faktiskt stor nog att ta ställning, även som 17-18:åring.

För att klargöra; Jag har jävligt svårt för alla ismer inom politiken!
Senast redigerad av fotokillen 2014-09-08 kl. 20:24.
Citera
2014-09-08, 20:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen
Jag röstar sd, men tycker nog att hennes armbindel är ett ganska bra utryckssätt, om än jävligt på tvärs med partiet. Jag skulle önska att sd:s väljarskara inte innefattar en enda nazist, en ideologi jag tyvärr tror att jäntan vill tillhöra.
Hon var faktiskt stor nog att ta ställning, även som 17-18:åring.

För att klargöra; Jag har jävligt svårt för alla ismer inom politiken!

Hon har kanske bytt åsikt med tiden? Finns det belägg för att hon sympatiserar med nazism idag?
Citera
2014-09-08, 20:37
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hon har kanske bytt åsikt med tiden? Finns det belägg för att hon sympatiserar med nazism idag?

Och det tycker du är en relevant fråga? Ring expressfnasken och fråga om de vill revidera sin artikel och be om ursäkt, om så vore fallet.

Skadan är liksom redan skedd!
Citera
2014-09-08, 20:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen
Och det tycker du är en relevant fråga? Ring expressfnasken och fråga om de vill revidera sin artikel och be om ursäkt, om så vore fallet.

Skadan är liksom redan skedd!

Jag vill belysa att media gör en grej av en gammal bild utan bakgrundsinformation. Visar hur korkade media tror att det svenska folket är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in