2014-09-04, 16:04
Medlem
zorb89s avatar
med FPC1020, världens första Android smartphone med inbyggd touchsensor

2014-09-04 16:01

Idag presenterade Huawei sin nya globala flaggskeppsmodell, Ascend Mate 7 som blir den första Android-mobilen i världen på marknaden att utrustas med en touchsensor. Fingerprint Cards (FPC) är stolta över att meddela att Huawei har valt att använda FPCs touchsensor FPC1020 i denna globala lansering. Johan Carlström, VD för FPC, kommenterar: -*Huawei är den tredje största smartphonetillverkaren i världen och vi är stolta över att Huawei valde FPC (FPC1020) för denna första flaggskeppslansering med touchsensor. Vi gratulerar Huawei till bedriften att bli först i världen med att lansera en Androidmobil med touchsensor. Touchsensorer från FPC höjer ribban för branschen och ger en överlägsen användarupplevelse av tidigare aldrig skådat slag. FPC annonserade denna Design Win anonymt den 20e December 2013 och den 5e maj 2014 en ramporder relaterat till detta project. Bruce Li, PDT-chef på Huawei, kommenterar: -*Ascend Mate 7 är en global flaggskeppsmodell som har utrustats med en touchsensor. Vi ser fingeravtrycksensorer som en viktig smartphonefunktion vid exempelvis mobila betalningar och för dataskydd. Vi är mycket nöjda med hur FPCs touchsensor fungerar och med den support som FPC har tillhandahållit åt oss och ser fram emot ett fortsatt samarbete med FPC. För mer information kontakta: Johan Carlström, VD Fingerprint Cards AB (publ), 031-60 78 20, investrel@fingerprints.com Om Fingerprint Cards AB (publ) Fingerprint Cards AB (FPC) utvecklar, producerar och marknadsför biometriska komponenter, som genom analys och matchning av individers unika fingermönster, fastställer den personliga identiteten. Tekniken utgörs av biometriska sensorer, processorer, algoritmer och moduler som kan användas separat eller i kombination med varandra. De konkurrensfördelar som FPCs teknik erbjuder är bland annat unik bildkvalitet, extrem robusthet, låg strömförbrukning och kompletta biometriska system. Med dessa fördelar och möjlighet till mycket låga tillverkningskostnader, kan tekniken implementeras i volymprodukter såsom smarta kort och mobiltelefoner, där kraven på sådana egenskaper är extremt höga. FPCs teknik används även i produkter för IT och internetsäkerhet, passerkontroll, etc. FPCs teknik används även i produkter för IT och internetsäkerhet, passerkontroll etc. Fingerprint Cards AB (publ) offentliggör denna information enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden och lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 4 september 2014 klockan 16.00. VIKTIG INFORMATION Utgivning, publicering eller distribution av detta pressmeddelande i vissa jurisdiktioner kan vara föremål för restriktioner. Mottagaren av detta pressmeddelande ansvarar för att använda detta pressmeddelande och informationen häri i enlighet med tillämpliga regler i respektive jurisdiktion. Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande om, eller inbjudan att förvärva eller teckna några värdepapper i Fingerprint Cards i någon jurisdiktion. Pressmeddelande PDF: http://hugin.info/132202/R/1853681/648112.pdf This announcement is distributed by GlobeNewswire on behalf of
2014-09-04, 16:09
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foretagsspionen
Så om du är insatt i bolaget. Vilken marginal tror du att Fingerprint Cards kan nå som underleverantör till mobiltelefonsindustrin?

Marginalen är 20-25% har jag för mig.
Senast redigerad av Pangon90 2014-09-04 kl. 16:16.
2014-09-04, 16:16
Medlem
Hur mycket tros att aktien kommer stiga idag/veckan/året?

Mvh
2014-09-04, 16:46
Medlem
Camoplasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meatistheshit
Hur mycket tros att aktien kommer stiga idag/veckan/året?

Mvh

Tänk dig Netflix eller BTC, bara att hoppa på tåget
2014-09-04, 17:07
Medlem
zorb89s avatar
*Hemma*

Ska gå igenom eventet och kolla noga men som jag snabbt såg så såg det 10000ggr bättre ut än väntat och vi fick PM med exakt dom ord Smartcard gissade på igår, inte konstigt killen är mångmiljonär...

Kommer skriva mer senare när jag gått igenom allt men det ni ska tänka på nu angående bolaget och kursen:
*Prognos runt 500miljoner(mellan 55-70kr i kurs för 2014)
*Världens tredje största tillverkare går ut och höjer bolaget till skyarna med världens nuvarande BÄSTA sensor.
*Nu kan marknaden kanske inse att det här är på riktigt och då finns det en möjlighet att kursen börjar dra sig till nästa års prognos som bör ligga runt (140-250kr)
*Vågar blankarna fortsätta?
*Vilka tror ni vill ha fingerprint cards sensor efter det här?
*Samsung nämnde INGET angående deras skitsensor som är död på marknaden nu och kommer tappa marknadsandelar.
*Omsättningen i aktien är JUST NU på 80Miljoner ifrån att ha svävat runt 5-30Miljoner senaste halvåret.
*Snart kommer order som ska bestämma Q4 som enligt VD ska vara enorm.

Som sagt, vad som helst kan ske nu och även fast att jag gjort deg nu så är det STOR risk att sälja en del.

Spännande, mycket mycket spännande mina vänner.
2014-09-04, 17:37
Medlem
Vilken dag!

Och vilken sensor

http://www.phonearena.com/news/Move-over-Apple-and-Samsung-Huawei-Ascend-Mate-7-features-a-single-touch-fingerprint-scanner---indus trys-fastest_id60245

55-57kr imorgon?
2014-09-04, 18:51
Medlem
zorb89s avatar
Hittar ingen video(Helvete) men det här var ändå trevligt att gå igenom:
https://twitter.com/HuaweiDevice/media

Alltså den här sensorn är MEGA bra och de har fixat så det endast krävs en touch så väcks mobilen igång istället för att först trycka på en knapp så man kommer till inloggningen och därefter svepa fingret. Telefonen kommer även säljas i Sverige.

Har mycket svårt att tro att samsung väntar in synas touch men räknar ändå in att de tar självmordsvägen med syna, men det finns trots allt stor chans att de väljer fpc's nya sensor 1150 som skulle passa ypperligt.

Jag underskattar nog 2015-2016 med min prognos runt 1,2-2miljarder för 2015...

Har även varit lite trögtänkt med att order för 2015 kommer komma under 2014 = vi bör lätt se högre kurs än 65 innan årets slut.

Vi får se vad morgondagen säger men det kan nog bli en peak på vad som kommer att ske närmaste månaden, glöm inte insiderköpet.

Vill även passa på att säga en sak, jävlar vad grymt att "Sveriges mest inkompetenta VD lyckas sälja sensorer till VÄRLDENS TREDJE STÖRSTA SMARTPHONETILLVERKARE". Det här kan alla IQ fiskmåsar ta åt sig av utan att jag nämner några namn
2014-09-04, 19:04
Medlem
zorb89s avatar
Camoplast:

Angående ditt PM så tar jag nog det öppet då frågan lär återkomma.

Precise Biometrics säljer algorithmer till fingeravtryckstillverkarna men vad jag hört får de bara ett par öre(runt 50öre om jag minns rätt) per såld sensor så det är inga stora summor om man jämför med runt 35-40kr/touchsensorn som Fpc får in. Inte för att 35kr är ren vinst...

Problemet för PB är dock att Fpc har många algorithm leverantörer att välja bland beroende på vad som efterfrågas och sen utvecklar Fpc egna så jag tror nog PB om något kommer bli uppköpta ifall de är så bra som det sägs.

Men jag är inte alls insatt i detta utan har bara snappat upp det av Crowhater som ni bör fråga för exakt svar.

De är rätt nedprisade men har noll koll på deras prognoser så om det är billigt eller ej vette tusan.
2014-09-04, 20:44
Medlem
Jag postade framtiden, mark my word:
https://www.youtube.com/watch?v=nWR7KNa4JnE&list=UUM_zp2dVNflkGFWAFM_N7lg
2014-09-05, 01:23
Medlem
beastlyys avatar
"Ditt autogiro är skickat till BGC för godkännande. Det tar 6 bankdagar innan du kan göra din första insättning"

Kul, aktien kommer säkert ligga i 100 om 6 bankdagar. Där rök den chansen att hoppa på tåget.
2014-09-05, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
Marginalen är 20-25% har jag för mig.
Det var EBITDA marginalen enligt Fingerprints egna prognos, inte riktigt samma sak men jag blir alltid glad när jag ser att någon läst på.
2014-09-05, 10:29
Medlem
Anledning till att aktien hittills idag sjunkit kraftigt? Trodde beskedet igår var positivt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in