2015-06-30, 16:08
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
Vilka jävla idioter som härjar alltså. Ta det lugnt, sitt stilla och vänta. Ha tålamod och gör inte ett skit.
Trading och inte idioter, jag kör också med i spelet idag med 20% av innehavet.

Volla is the shit men det är farligt.
2015-06-30, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Trading och inte idioter, jag kör också med i spelet idag med 20% av innehavet.

Volla is the shit men det är farligt.
Jo förstår att det är trading som pågår men många paniksäljer ändå när aktien sjunker vilket irriterar mig. Framtiden ser ljus ut iallafall.
2015-06-30, 18:43
Medlem
KiMeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiMeister
Jo, jag har räknat en del och är inne på exakt samma spår som dig. Vågar dock inte riktigt tro på det till 100% än. Är lite svårt att smälta...

Det tog ju inte så lång tid innan man fick äta upp alla eventuella (än ytterst små) tvivel som fanns avseende konkurrenter och lanseringar.

Honor 7 var som Zorb skrev väntad pga alla Teena-läckor osv. Men Meizu, jösses säger jag bara. Här försvann i ett slag den enda egentliga konkurrenten (som faktiskt hade en produkt färdig för marknaden) för åtminstone resten av 2015!

Min gissning i år är 65-75% marknadsandel, inkluderat Samsung och exkluderat Apple. Allt som släpps åtminstone till årsskiftet kommer att vara våra prylar.

För att dra till med en gammal FING-klyscha: Vilka konkurrenter?
2015-06-30, 19:11
Medlem
Citat:
Det tog ju inte så lång tid innan man fick äta upp alla eventuella (än ytterst små) tvivel som fanns avseende konkurrenter och lanseringar.

Honor 7 var som Zorb skrev väntad pga alla Teena-läckor osv. Men Meizu, jösses säger jag bara. Här försvann i ett slag den enda egentliga konkurrenten (som faktiskt hade en produkt färdig för marknaden) för åtminstone resten av 2015!

Min gissning i år är 65-75% marknadsandel, inkluderat Samsung och exkluderat Apple. Allt som släpps åtminstone till årsskiftet kommer att vara våra prylar.

För att dra till med en gammal FING-klyscha: Vilka konkurrenter?

Hm. HUR oväntat var det att fing tog Meizu?
Vad betyder det för 2016?

Och denna jojo-aktie, bör den inte stabiliseras snart?
2015-06-30, 19:15
Medlem
KiMeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78

Det var väldigt oväntat med tanke på hur nöjda Meizu var över att ha Goodix som fysiska grannar och supporten de hade från dem. Jag tror inte att det var någon FING-ägare som tog ut denna i förskott.

Volatiliteten tror att vi får leva med ett tag till pga den extrema uppgång vi haft den senaste tiden. Jag tror att det kommer att pendla upp och ner åtminstone fram till Q2-rapporten den 20:e augusti. Alla vill se vinst på sista raden (trots att vi alla vet att den kommer), och innan dess kommer det att spekuleras upp och ner.
2015-06-30, 19:22
Medlem
Citat:
Det var väldigt oväntat med tanke på hur nöjda Meizu var över att ha Goodix som fysiska grannar och supporten de hade från dem. Jag tror inte att det var någon FING-ägare som tog ut denna i förskott.

Volatiliteten tror att vi får leva med ett tag till pga den extrema uppgång vi haft den senaste tiden. Jag tror att det kommer att pendla upp och ner åtminstone fram till Q2-rapporten den 20:e augusti. Alla vill se vinst på sista raden (trots att vi alla vet att den kommer), och innan dess kommer det att spekuleras upp och ner.

Ok tack.
Det känns smått overkligt men...det mesta pekar väl på en aktiekurs på 400-500:- om 1 år från nu...hyfsat försiktigt räknat...
2015-06-30, 19:26
Medlem
zorb89s avatar
Citat:

Synaptics = Samsung
Fingerprint Cards = ALLA andra

Hur många sensorer blir det till fpc nästa år? Hmm, kolla marknadsandelarna och du börjar då förstå.

*3$ = Johan Carlström kommer med de riktiga julklapparna.

Alltså, vi har idag bevisligen slagit ut en av de konkurrenter vi ansett som ett litet hot. Att vi fick en ny kinalur spelar INGEN roll kursmässigt men på sikt talade detta återigen om vilka överlägsna och eftertraktade sensorer FPC har.

NU mina vänner väcktes 2 frågor på allvar:
- Samsung nästa att inte kunna blunda?
- Uppköpsintresse för Crucialtec m fl?

Jag har innan blundat för dessa 2 men nu måste jag faktiskt ta upp dom frågorna, dessa är 2st kraftigt kursdrivande triggers som nog kommer sätta igång ett Omega rally när det når var mans hjärna.

Vore ju guldläge för bud nu när de vet vems sensorer som kommer stå för hela marknaden.

HERREGUD vad jag är chockerad, så här bra hade jag aldrig någonsin kunnat ana att det skulle bli.
2015-06-30, 19:26
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ok tack.
Det känns smått overkligt men...det mesta pekar väl på en aktiekurs på 400-500:- om 1 år från nu...hyfsat försiktigt räknat...
Mycket riktigt så räds inte kursutveckling,
2015-06-30, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Mycket riktigt så räds inte kursutveckling,

Är själv en småsparare, men gick in med 100k när de låg under hundringen...har lockats att sälja flera ggr, men legat kvar... de som nämner kurser på 4-5-6-700:- inom 1 år, vågar knappt tro åå det.

Ett uppköp blir väl inte för billigt hoppas jag?
2015-07-01, 13:25
Medlem
Gaphalss avatar
Åhh va lugnt å tråkigt det var idag.. Å lika lugnt på Precise.. Tror jag åker och köper en bunt trisslotter istället
2015-07-01, 14:06
Medlem
DBL håller nere kursen, får se vad som händer när dom är klara.
2015-07-01, 14:16
Medlem
Kommer aktien nå 200 inom 2 månader mån tro?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in