2014-09-08, 08:03
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Tycker inte hans kommentarer var speciellt graverande. Inga uppmaningar till mord och våld. Inga hänvisningar till nazistsidor och ibland fullt rimliga inlägg som kritiserar limousinvänstern, felaktig etnicitetsförmedling (rumän/rom) eller slöseri med skattepengar.

Jag ser inte heller det som problematiskt att han nämner etnicitet, titta bara på utländsk media, där nämns etniciteten alltid (t.ex. Dansk). Det är bara svenska pressetiska regler som branschen själva bestämt som avråder till det.

Har svårt att se att Dulny får några större problem här.
Citera
2014-09-08, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ett ganska tandlöst avslöjande från Expressen-murvlarna och RG-banditerna. Det kommer knappast leda till att Dulny, som är en uppskattad och omtyckt medlem i SD-Stockholm, avsätts så här nära inpå valet.

Man undrar ju vaför Dunly tycker att han ska vara anonym. Tycker han att inläggen är så mycket i strid med ledningens direktiv att han skulle tvingas lämna sitt avlönade uppdrag om han skrivit under eget namn. Dunly har nog själv känslan av att det han gör inte är riktigt rusrent i SD.
Det är lite märkligt att politiker går till val på en politik men driver en annan linje anonymt. Dunlys agerande gör ju att man kan undra om det är en linje för hela partiet Man kan ju undra om åkesson och söder har hemliga signaturer och vad de i så fall skriver på hatsajterna.
Citera
2014-09-08, 08:13
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MKultra72
Då ifrågasätts iofs deras nolltolerans. Dom har tyvärr målat in sig i ett hörn med det.

RG hackade mig och många andra som skriver på AP, FT osv via Disqus och fick på så vis reda på min mail, sen verkar man ha kollat (i sammarbete med Bonnier) om denna mailadress använts för att göra beställningar (te.x böcker odyl) och då har man direkt personnr/adress.. Sen utöver detta så använde dom Bisnode för att göra kreditkoll och som ett indirekt hot ("vi vet var du bor"). Min mail var anonym förutom att jag beställt från den någon gång, man tror ju inte att företag ska samarbeta med kriminella organisationer så som RG direkt.

Jag kan varmt rekommendera att registrera sitt diskus-konto genom http://10minutemail.com/10MinuteMail/index.html . Alla spår sopas igen efter tio minuter.
Citera
2014-09-08, 08:33
Medlem
Golonkas avatar
Kulturmarxist är något viktigt på spåren här en sida bak. Detta är allvarligt och naturligtvis helt oacceptabelt. Fan vet vi lka hållhakar man skaffar sig på politiker, tjänstemän och makthavare... Någon gift fyrabarnsfarsa som jobbar på Högkvarteret, hänger på Darkside och chattar om bögporr med S&M-inslag. Någon höjdare på FMV som beställer avancerade nätdroger som han pundar loss med i hemlighet. En centralt placerad miljöpartist som visar ett osunt intresse för amerikanska bilar från 50-talet...

Detta är naturligtvis något SÄPO bör hålla ögonen på, för den här övervakningen och registreringen är livsfarlig för samhället och då tänker jag längre än att fiska efter folk som har från åsiktskorridoren avvikande syn på invandringen. Det måste finnas en massa s.k "överskottsinformation" RG/Piscatus fångar upp och som man just nu inte har någon användning för, men som kan användas som påtryckningsmedel i andra sammanhang.

Researchgruppen och dess sidoorganisationer utgör en betydligt större och högst verklig samhällsfara, än ett antal frustrerade privatpersoner som använder kommentarsfälten som pysventil för att inte spricka och flyga i luften totalt inför den rådande samhällsutvecklingen.

Jag hoppas verkligen någon anmäler detta, tipsar SÄPO, MUST eller motsvarande. EXPO och Researchgruppen måste bekämpas. Med lagliga medel, men bekämpas likafullt!
Citera
2014-09-08, 08:39
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Kulturmarxist är något viktigt på spåren här en sida bak. Detta är allvarligt och naturligtvis helt oacceptabelt. Fan vet vi lka hållhakar man skaffar sig på politiker, tjänstemän och makthavare... Någon gift fyrabarnsfarsa som jobbar på Högkvarteret, hänger på Darkside och chattar om bögporr med S&M-inslag. Någon höjdare på FMV som beställer avancerade nätdroger som han pundar loss med i hemlighet. En centralt placerad miljöpartist som visar ett osunt intresse för amerikanska bilar från 50-talet...

Detta är naturligtvis något SÄPO bör hålla ögonen på, för den här övervakningen och registreringen är livsfarlig för samhället och då tänker jag längre än att fiska efter folk som har från åsiktskorridoren avvikande syn på invandringen. Det måste finnas en massa s.k "överskottsinformation" RG/Piscatus fångar upp och som man just nu inte har någon användning för, men som kan användas som påtryckningsmedel i andra sammanhang.

Researchgruppen och dess sidoorganisationer utgör en betydligt större och högst verklig samhällsfara, än ett antal frustrerade privatpersoner som använder kommentarsfälten som pysventil för att inte spricka och flyga i luften totalt inför den rådande samhällsutvecklingen.

Jag hoppas verkligen någon anmäler detta, tipsar SÄPO, MUST eller motsvarande. EXPO och Researchgruppen måste bekämpas. Med lagliga medel, men bekämpas likafullt!

Detta borde faktiskt SD göra ett snyggt anförande om. Vad är rättssäkerheten är en privat organisation massregistrerar medborgare?
Citera
2014-09-08, 08:42
Medlem
MKultra72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Ursäkta, jag vill inte vara elak.

Men det var tamejfan det absolut dummaste du kunde göra, att beställa något privat med din anonyma mailadress.

Så du tycker att man ska behöva vara anonym för att man ägnar sig åt helt lagliga aktiviteter (i detta fall diskutera på olika forum)?

Jag har inget som helst att dölja och jag har självklart kvar samma email trots detta. Det olagliga står dom för (både Bisnode som gjort den olagliga kreditupplysningen och Seppuku Media är självklart polisanmälda och utredning pågår).

Citat:
Ursprungligen postat av onnyt
Jag kan varmt rekommendera att registrera sitt diskus-konto genom http://10minutemail.com/10MinuteMail/index.html . Alla spår sopas igen efter tio minuter.

Nej, jag står för det jag skriver, faktiskt. Ser inget behov alls i detta.
Citera
2014-09-08, 08:44
Medlem
dulny träder fram och erkänner.
Tycker själv det var dumt gjort.

http://www.svt.se/nyheter/val2014/sd-toppen-skrev-rasistiska-inlagg-pa-sajter

det kanske mest besvärande för dulnys ställning som partitjänsteman är att han understryker det nära samarbetet mellan sds rikdsdagsgrupp och avpixlat. Det går knappast längre att försöka förneka att avpixlat är husbondens röst.
Citera
2014-09-08, 08:55
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MKultra72
Så du tycker att man ska behöva vara anonym för att man ägnar sig åt helt lagliga aktiviteter (i detta fall diskutera på olika forum)?

Jag har inget som helst att dölja och jag har självklart kvar samma email trots detta. Det olagliga står dom för (både Bisnode som gjort den olagliga kreditupplysningen och Seppuku Media är självklart polisanmälda och utredning pågår).

Nej, jag står för det jag skriver, faktiskt. Ser inget behov alls i detta.

Egentligen ska man ju inte behöva det.

Om du inte vill förbli anonym, så spelar det ju ingen roll.

Men om någon har för avsikt att förbli anonym, då måste man dessvärre ta till de nödvändiga åtgärder som krävs.

På det sättet, så kan du bara avslöjas om de verkligen har begått ett brott. Så även om de schackar dig, så schackar du dem tillbaka. Alltså om du ska bli avslöjad så ska det vara för att de begått ett brott, inte för att du slarvat.
Citera
2014-09-08, 09:07
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
dulny träder fram och erkänner.
Tycker själv det var dumt gjort.

http://www.svt.se/nyheter/val2014/sd-toppen-skrev-rasistiska-inlagg-pa-sajter

det kanske mest besvärande för dulnys ställning som partitjänsteman är att han understryker det nära samarbetet mellan sds rikdsdagsgrupp och avpixlat. Det går knappast längre att försöka förneka att avpixlat är husbondens röst.

Jaha, och vart läste du detta? Har läst artikeln två gånger nu, och hittar inte ditt påhitt, förutom i din kommentar här på FB.
Citera
2014-09-08, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Jaha, och vart läste du detta? Har läst artikeln två gånger nu, och hittar inte ditt påhitt, förutom i din kommentar här på FB.

Signifikativt för hur den gruppen jobbar. Lögner, lögner och lögner.
Citera
2014-09-08, 09:30
Medlem
gubbroras avatar
Lite skojigt att slöddret återigen visar sitt rätta ansikte. Att dom dessutom en än gång visar vilka syltryggar dom är är klart underhållande. Antar att Dulny legat i fosterställning och skakat av rädsla hela natten tills det kom order från toppstollen att gå ut och erkänna och ta avstånd. Ska bli kul att se om Dulny utesluts pga av sitt mejlande.

Det är solklart att SD rymmer en hel del rasister och allmänna stollar så toppstollen har mycket att arbeta med om han ska få trovärdighet när han påstår att SD inte är rasistiskt och har gjort upp med sitt nazistiska förflutna
Citera
2014-09-08, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
rasister finns. de är rädda för att David Baas ska hemsöka dem.
Ja. Nej, vem fan är David Baas till at börja med? Hur många har delat expressen senaste monsterscoop? Hälften är twittervänner och ingen bryr sig längre.... Jag blir förvånad om den når över 15 eller 20k delningar totalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in