Citat:
Ursprungligen postat av
Winston Smith
Det är väl här vi har den springande punkten. Expo har "kommit åt" uppgifter. Hur de har "kommit åt" uppgifterna glider de elegant över.
En del läsare kanske inte reflekterar över detta. Andra gör det. Och en smygande oro sätter sig i magen. Om Expressen kan komma åt dessa 2004 personers "gilla-"sidor och delningar och till vem, så kan förstås Expressen "komma åt" vad jag också gör på nätet.
Jag tror att många känner ett sådant obehag vid att en privat aktör - alltså inte en myndighet - kan snoka och övervaka på det sättet och sedan utöva straff genom uthängningar, att det slår tillbaka på Expressen.
Det Expo sysslar med är helt livsfarligt. Om deras eget register hackas eller läcks med deras egna inbyggda godtyckliga tolkningar så kan det sluta i katastrof. ex om islamister får tag i det. Många anställda på Expo-nätverket har förflutet inom våldsvänstern.
Ja, Expo-nätverket kontrollerar ALLA särskilt alla aktiva politiker i landet för att spåra "avhoppare". Och tex Expressens anställda vilket ägaren betalar för. Jag förstår inte att SÄPO bara står och tittar på. Expo kan sälja info till ex främmande makt. Piscatus säljer till den som betalar. Det måste ju gå upp för någon på tex Expressen att Expo övervakar denne.
Alla svenskar som någonsin förekommit i ett register eller varit i kontakt med en svensk myndighet är övervakad av Expo. Dvs alla.
www.piscatus.se har robotar som scannar alla myndigheter dygnet runt för att leta upp namn, personnummer och e-mails. Alla som skickat ett mail till en myndighet jämförs med de email som används när man ex reggade för Disqus eller här på FB. Expo och Piscatus säger att de har "myndighetskoll". De har de inte de har person och åsiktskontroll. Deras information är faktiskt helt värdelös utan deras egna åsiktregister som de samkör. Bla så hackades polisens anställningsregister via riksdagen revision för något/några år sedan och en i researchgruppen satt väl häktad i 14 dagar misstänkt för detta vilket det varit ganska tyst om. Det är personnummer och e-mails man vill åt och binda ihop. Man vill knyta ett personnummer till en e-mailadress.
http://www.flashback.se/artikel/2964/researchgruppen-vill-kartlagga-flashbacks-anvandare
Expo har övervakningsresurser som STASI bara kunde drömma om. Piscatus betyder "att fiska" på latin.