2014-09-07, 11:23
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godseye
Nybörjaren är tillbaka... Jag började med en crusader men är inte helt nöjd med spelstilen. Ligger runt lvl 20 och är nöjd med förmågan att kunna hantera mobs samt förmågan att överleva. Men jag gör inte speciellt mkt skada på bossar eller elites. Ja, jag förstår att klassen till viss del SKA fungera så men jag skulle hellre vilja lira lite mer som en glaskanon. Lite mindre tålig, lite mer skada. Har ni några förslag på vilken klass jag ska välja. Jag vill inte spela WD eller barb.

tack för tips!

Vil du göra massive skada, vara uppmärksam på att flytta dig så att du inte dör - DH
Citera
2014-09-07, 12:29
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyedol
Brummar på med min barbar. Cota + whirlwind/hota med IK+Blackthornes. Känns ganska okej, men är sugen på att testa raekors som jag ser många kör med

Rift 23 är det högsta jag kört, tror jag klarar mer men har inte engagerat mig.

Raekos setet är ju skit, fick den femte igår och furious charge är bara bra på massor med monster, pilligt att klicka enstaka då är ww mycket bättre, använder bara den iprincip med mina permanenta call of ancients och +50% lightning damage jag klarar torment 4 rätt så lätt rifts å allt. sen med gems som gör poison damage och critical hits bleed är ju inte fel heller tillsammans en rätt dödlig ww combo..
Citera
2014-09-07, 12:55
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlgaOlga
Är inte den universella op-builden till DH typ marauder set med Bombrucksack och engineering.
Sen ha frost arrows multishot o clusterarrow o sen ba stå o chilla i ett hörn o känna på Sentries vreden!!!

Själv klarade jag grift 27 idag.
TROTS CP QUEEN ARANAE RIFTEN MED CORRUPTED HOOKERS OCH WINGED NIGGERS!
Fan vad stolt ja var! Klarade även 29 med en vän på 10 minuter. Mitt gear är bättre än hans men han är ju DH så Vafan ;-)

Btw kul att du verkar lösa ditt eviga problem med SoJ Hahaha klagat länge över din avsaknad av denna ring :-D

Haha, japps fått en ok soj nu så det brummar på.

Citat:
Ursprungligen postat av jojesos
Känns som du är på rätt spår med din nya build. Fire eller cold skiljer sig marginellt i skada nu. Du kan klicka shift + L inne i spelet för att se leaderboarden för respektive klass, där kan du även högerklicka på topspelarnas namn och ta viewprofile så får man ett hum om vilken gear/build de spelar med som ligger runt 41 - 42 riftlvl som dh.

Tog själv riftlvl 39 ikväll, hamnade på rank 555 klarade nästan av 40 men hade lite otur med densiteten. Kör du i grupp så testa calamity om du har den, gör grymt stor skillnad.

Klarat 34, skulle klarat en 35 om jag inte hade varit tvungen att backtracka på första våningen och klantat mig och dött en gång. RG dog ca 10sek efter timern gick ut :/
Citera
2014-09-07, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojesos
Känns som du är på rätt spår med din nya build. Fire eller cold skiljer sig marginellt i skada nu. Du kan klicka shift + L inne i spelet för att se leaderboarden för respektive klass, där kan du även högerklicka på topspelarnas namn och ta viewprofile så får man ett hum om vilken gear/build de spelar med som ligger runt 41 - 42 riftlvl som dh.

Tog själv riftlvl 39 ikväll, hamnade på rank 555 klarade nästan av 40 men hade lite otur med densiteten. Kör du i grupp så testa calamity om du har den, gör grymt stor skillnad.

haha jäklar, det säger ju en del om hur OP DH är atm:P Jag har klarat 36 som barb och det ger mig en top 50ish rank=) Klarar du 39 som barb är du top 5=)
Citera
2014-09-07, 15:47
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
haha jäklar, det säger ju en del om hur OP DH är atm:P Jag har klarat 36 som barb och det ger mig en top 50ish rank=) Klarar du 39 som barb är du top 5=)

Klarade just en 36

http://ladda-upp.se/files/2014/b116393.png

Fått en bättre xbow med högre vit skada för mina turrets.
Citera
2014-09-07, 18:25
Medlem
pappa-fixars avatar
Vad menas legendary-gemet Bane of the trapped: "Increase damage against enemies under the effect of Control-impairing effect" ?
Citera
2014-09-07, 18:34
Medlem
D3 är blizzards största fail efter WoW.

Seriöst jag har hoppas på plats i över 10 år för att få lira D3 och så kom denna skiten ut :P
Mina 1000tals speltimmar på D2 blev 30 timmar på D3 innan jag ledsnade ur :<
Citera
2014-09-07, 18:43
Medlem
boonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappa-fixar
Vad menas legendary-gemet Bane of the trapped: "Increase damage against enemies under the effect of Control-impairing effect" ?

Slowade/stunnade osv
Citera
2014-09-07, 18:56
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappa-fixar

Mobs som är slowade, chilled och liknande - gör du högre skada mot.

Och på gem level 25+ så autoslowar du folk runt dig.
Citera
2014-09-07, 19:49
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Mobs som är slowade, chilled och liknande - gör du högre skada mot.

Och på gem level 25+ så autoslowar du folk runt dig.

Gör du inte mer dmg med med "Sentry - Polar Station" ?
Behöver du verkligen Awerness-runan på passive?

edit: fråga 2
Senast redigerad av Besudlaren 2014-09-07 kl. 19:54.
Citera
2014-09-07, 20:05
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Gör du inte mer dmg med med "Sentry - Polar Station" ?
Behöver du verkligen Awerness-runan på passive?

edit: fråga 2

Kör med ballistics därav spitfire, fast kanske byta bort den.

Ang. Awerness så behövs den känns det som iaf på högre GR.

Ska testa polar i nästa
Citera
2014-09-07, 21:00
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Kör med ballistics därav spitfire, fast kanske byta bort den.

Ang. Awerness så behövs den känns det som iaf på högre GR.

Ska testa polar i nästa

Jag gör typ 10-15m crit med sentry (troligtvis med CA Malstroem) tycker det går segt som fan.

Testade nu. Spit fire turret och Ballistics ger 15-30m crits. Så enkelt val
Senast redigerad av Besudlaren 2014-09-07 kl. 21:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in