2014-09-06, 08:28
Moderator
^Eazs avatar
Behöver lite input.

Har en SoJ som jag jag över från min barb. Nu när min Bane of the Trapped är 25, är det värt att slänga på den och rolla bort dexen på SoJen för socket?

Fördel: Byter över till Cull the Weak Passive och Bane of the Trapped, auto slow runt om mig och över 40% extra dmg på slowed enemies.

Nackdel: Tappar 472 Dex.

(detta självfallet tills jag hittar en pre-rollad dex SoJ med Fire dmg.
Senast redigerad av ^Eaz 2014-09-06 kl. 08:37.
Citera
2014-09-06, 14:02
Medlem
Till er som har FPS-drops.
När ni öppnar leaderboarden i menyn eller i spelet så går ens frames ner ganska så mycket, det är dock inte permanent och försvinner efter en stund eller vid rejoin.

Och ja cesspools är helt broken atm. Alltid 1-2 elite packs vid entrance eller fallen maniacs.. samt brutal lagg. Jag fattar inte varför dom la till den kartan.
Citera
2014-09-06, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Behöver lite input.

Har en SoJ som jag jag över från min barb. Nu när min Bane of the Trapped är 25, är det värt att slänga på den och rolla bort dexen på SoJen för socket?

Fördel: Byter över till Cull the Weak Passive och Bane of the Trapped, auto slow runt om mig och över 40% extra dmg på slowed enemies.

Nackdel: Tappar 472 Dex.

(detta självfallet tills jag hittar en pre-rollad dex SoJ med Fire dmg.

Ja det är det värt. På ringar är mainstat det första man rollar bort, om man jämför med andra bra stats typ CC, CHD, ele dmg, elite dmg. Mainstat går alltid fylla på med paragon, vilket är svårare med nämnda.
Citera
2014-09-06, 15:13
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Ja det är det värt. På ringar är mainstat det första man rollar bort, om man jämför med andra bra stats typ CC, CHD, ele dmg, elite dmg. Mainstat går alltid fylla på med paragon, vilket är svårare med nämnda.

Sant sant.

Körde på det tidigare. Jobbigt att stå så nära mobsen vid 30+ dock
Citera
2014-09-06, 17:18
Moderator
^Eazs avatar
Ok, GR32 är nog min gräns.

33 blev lite för svårt, behöver fixa ett par items och kanske rent av fundera på att byta spenders, måsste läsa på där lite känns det som.

Bränner inte ned mobsen på GR33 snabbt nog.

(sen självfallet så är det en massa Winged Assassin horor och skit, och det gör ju inte saken enkelare )
Citera
2014-09-06, 17:33
Medlem
Tjenare. jag har hört att det finns Ladder climbing på diablo 3? finns detta även för xbox 360 för d3?

isåfall länka gärna hemsidan
Citera
2014-09-06, 18:01
Moderator
^Eazs avatar
Ändrat lite i builden nu.

Iom att jag kör Kridershot med EA, CA och MS som spenders så körde jag automatiskt allt på fire dmg.

Dock, eftersom jag kör gemmet som gör mer skada på mobs om de är slowed, så var jag tvungen att stå nära mobsen.

Så, bytte EA till cold EA på att på så sätt få mobs slowade utan att jag behöver stå inom 15 yards från dem = mer än 40% extra dmg.

Ändrade även passive, gick från perfectionist och ambush till Steady Aim (nu när jag inte måste stå nära dem) och Ballistics efter att ha läst på om den.

Logik:
Perfectionist (-) Tappar överlevnad iom att jag lämnar perfectionist men iom att jag inte står nära mobsen så skit samma.

Ambush (-) Mobsen är inte över 75% länge nog för att göra den bonusen värd en plats (och bonusen gör inget 74% av tiden).

Steady Aim (+) Som sagt, behöver inte stå nära dem, så tar den extra dmg bonusen där och låter mina turrets göra allt.

Ballistics (+) Iom att jag överlåter mer och mer skada till mina turrets även på högre GR, så är det bra om Spitfire Turret gör mer skada (och även de raketer jag skickar ut)

Elemental Arrow Immolation till Frost Arrow just för att få den där slow effecten även på avstånd utan att behöva köra mina companions active.

Nu dags igen för test.

(Skill dmg fortfarande på Fire på mitt gear, men kanske byter bort mina Reaper's Wraps nu när jag faktiskt inte behöver dem. Vet inte vad jag ska köra dock, några tips?

Edit: Överväger att gå tillbaka till Manticore om jag lämnar över mer och mer skada till mina turrets, måste bara kolla lite breakpoints osv på 3 spenders då.

Edit: Klarade 33 med nya builden, 50sek över
Senast redigerad av ^Eaz 2014-09-06 kl. 20:12.
Citera
2014-09-06, 22:04
Medlem
Citat:

Iom att jag kör Kridershot med EA, CA och MS som spenders så körde jag automatiskt allt på fire dmg.

Dock, eftersom jag kör gemmet som gör mer skada på mobs om de är slowed, så var jag tvungen att stå nära mobsen.

Så, bytte EA till cold EA på att på så sätt få mobs slowade utan att jag behöver stå inom 15 yards från dem = mer än 40% extra dmg.

Ändrade även passive, gick från perfectionist och ambush till Steady Aim (nu när jag inte måste stå nära dem) och Ballistics efter att ha läst på om den.

Logik:
Perfectionist (-) Tappar överlevnad iom att jag lämnar perfectionist men iom att jag inte står nära mobsen så skit samma.

Ambush (-) Mobsen är inte över 75% länge nog för att göra den bonusen värd en plats (och bonusen gör inget 74% av tiden).

Steady Aim (+) Som sagt, behöver inte stå nära dem, så tar den extra dmg bonusen där och låter mina turrets göra allt.

Ballistics (+) Iom att jag överlåter mer och mer skada till mina turrets även på högre GR, så är det bra om Spitfire Turret gör mer skada (och även de raketer jag skickar ut)

Elemental Arrow Immolation till Frost Arrow just för att få den där slow effecten även på avstånd utan att behöva köra mina companions active.

Nu dags igen för test.

(Skill dmg fortfarande på Fire på mitt gear, men kanske byter bort mina Reaper's Wraps nu när jag faktiskt inte behöver dem. Vet inte vad jag ska köra dock, några tips?

Edit: Överväger att gå tillbaka till Manticore om jag lämnar över mer och mer skada till mina turrets, måste bara kolla lite breakpoints osv på 3 spenders då.

Är inte den universella op-builden till DH typ marauder set med Bombrucksack och engineering.
Sen ha frost arrows multishot o clusterarrow o sen ba stå o chilla i ett hörn o känna på Sentries vreden!!!

Själv klarade jag grift 27 idag.
TROTS CP QUEEN ARANAE RIFTEN MED CORRUPTED HOOKERS OCH WINGED NIGGERS!
Fan vad stolt ja var! Klarade även 29 med en vän på 10 minuter. Mitt gear är bättre än hans men han är ju DH så Vafan ;-)

Btw kul att du verkar lösa ditt eviga problem med SoJ Hahaha klagat länge över din avsaknad av denna ring :-D
Citera
2014-09-06, 22:06
Medlem
Citat:

Logik:

Nu dags igen för test.

Känns som du är på rätt spår med din nya build. Fire eller cold skiljer sig marginellt i skada nu. Du kan klicka shift + L inne i spelet för att se leaderboarden för respektive klass, där kan du även högerklicka på topspelarnas namn och ta viewprofile så får man ett hum om vilken gear/build de spelar med som ligger runt 41 - 42 riftlvl som dh.

Tog själv riftlvl 39 ikväll, hamnade på rank 555 klarade nästan av 40 men hade lite otur med densiteten. Kör du i grupp så testa calamity om du har den, gör grymt stor skillnad.
Citera
2014-09-07, 09:31
Medlem
Eyedols avatar
Brummar på med min barbar. Cota + whirlwind/hota med IK+Blackthornes. Känns ganska okej, men är sugen på att testa raekors som jag ser många kör med

Rift 23 är det högsta jag kört, tror jag klarar mer men har inte engagerat mig.
Citera
2014-09-07, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eyedol
Brummar på med min barbar. Cota + whirlwind/hota med IK+Blackthornes. Känns ganska okej, men är sugen på att testa raekors som jag ser många kör med

Rift 23 är det högsta jag kört, tror jag klarar mer men har inte engagerat mig.

Testa builden som alkaizer kör med...
En maximus o sen något annat som gör att han kan Använda sin charge konstant och cleara mappen Hahaha ser jättefult ut och lär väl bli nerfat
Citera
2014-09-07, 11:01
Medlem
Godseyes avatar
Nybörjaren är tillbaka... Jag började med en crusader men är inte helt nöjd med spelstilen. Ligger runt lvl 20 och är nöjd med förmågan att kunna hantera mobs samt förmågan att överleva. Men jag gör inte speciellt mkt skada på bossar eller elites. Ja, jag förstår att klassen till viss del SKA fungera så men jag skulle hellre vilja lira lite mer som en glaskanon. Lite mindre tålig, lite mer skada. Har ni några förslag på vilken klass jag ska välja. Jag vill inte spela WD eller barb.

tack för tips!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in