2014-09-07, 09:16
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Så nu ska folk straffas för att inte vilja spela vidare i mupplag där 2/3 av lagspelarna är förstörda efter 2 min.

Mycket man kan åstadkomma i ett sådant lag.. not

Ett välbalanserat MM system verkar vara helt främmande för WoT att skapa.

Varför inte en gång för alla se till att skapa speldivisioner där kassa spelare lirar i sina egna tomatsoppor och vi andra bättre spelare hamnar i egna. Ett system som baseras på om röda spelare förbättrar sina stats automatiskt hoppar upp en nivå i takt med att dom förbättrar sitt spelande. Eller helt enkelt öppnar separata servrar i Östeuropa

Du kan göra så mycket skada som möjligt och boosta dina stats en aning.
Citera
2014-09-07, 09:29
Medlem
VaBanks avatar
Fan vad bedrövligt det är att köra testservern.

1. Alla jävla ryssar. 95% är ryssar, vilka jävla muppar.
2. Alla jävla lights nu, provade några heavys - totalt värdelöst, matchen är över på 4 min - antingen hinner alla i mitt lag döda de andra innan jag hinner fram eller så blir man omringad av 10 lights likt ett gäng getingar svärmar runt en.
3. Kunde bara köpa 5-6 vagnar sen gick det inte att prova fler. "Ta bort och ladda ner igen" sa de i chatten, nog för att jag har 100mbit men orka hålla på egentligen.

4. Överlag råder än större clown fasoner på testservern (ingen överraskning såpass kanske men medtanke på alla jävla pajasar och WGs trollande i vanliga fall är detta knappast upplyftande)
Citera
2014-09-07, 11:08
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaBank
3. Kunde bara köpa 5-6 vagnar sen gick det inte att prova fler. "Ta bort och ladda ner igen" sa de i chatten, nog för att jag har 100mbit men orka hålla på egentligen.
Vänta 24 timmar, tror 5 vagnar är gränsen per dygn.
Citera
2014-09-07, 11:33
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaBank
2. Alla jävla lights nu, provade några heavys - totalt värdelöst, matchen är över på 4 min - antingen hinner alla i mitt lag döda de andra innan jag hinner fram eller så blir man omringad av 10 lights likt ett gäng getingar svärmar runt en.

Testa igen om några timmar. Igår blev det mer normal tankfördelning senare på dagen när alla som bara ville prova de nya lightsen hade tröttnat på dem.
Citera
2014-09-07, 12:49
Medlem
Kan någon vänlig själ kolla om exp required for Chaffen är densamma i testservern?
Antar att den blir mycket billigare efter att lightträdet adderades.
Citera
2014-09-07, 13:17
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Själv har jag stabila 40% wr den senaste veckan... Helt jävla sanslöst egentligen och då spelar jag inte dåligt alls. Jag är övertygad om att mm motorn är riggad för att man inte ska vinna för mycket. Var på väg mot 52%wr totalt och sen började jag få det ena skitlaget efter det andra, så har det hållit på en jävla vecka nu. Har inte gått ner på just wr på tusentals matcher, förutom de senaste 7 dagarna. För att parafrasera Shakespeare, "någonting är jävligt ruttet i Vitryssland".

Samma sak här med. Tröttnade på den ruttna T25 AT och sålde den för att via på "Hellcat/T25/2"-trädet istället.

Så fick gå tillbaka till Wolverine, och hade snabbt en fullkittad Hellcat som jag nu håller på och spelar. Och utan att överdrva det minsta, med de båda vagnarna har jag inte fått spel EN ENDA match där jag varit ens top 5 tier - tvärt om hamnar jag oftast i absoluta botten. Jävligt kul med Wolverine med 128/177/38 i pen med toppkanonen, att konstant få möta T29/IS/Tiger i varenda match.

Likaså med Hellcaten, varenda match är det T32/IS-3/IS-6/Tiger !! eller Löwe man blir utslagen av. Mycket chans man ens har att skada dem...

Kör också Jpanther och har inte ens hunnit till toppkanonen, drar knappt in något eftersom man får försöka slåss mot E75, M103 och T-54 i nästan varje match...

Ligger på ett stabilt 37% win med Hellcaten och lite bättre med Jpanthern, men det är ju inte direkt roligt...

Varit med om flera matcher nu med Hellcaten då jag fimpat 4-5 fiender i en match, under striden tittar jag som hastigast och då står det 8-4 och man tänker "gött, nu tar vi det här", en minut senare står det 9-13 och så hittar man givetvis (ensam) på en klunga med 4-5 styck fiender som står och trycker. Hej godnatt och där var det förlorat.

En del matcher är ju ofattbara, har varit med om förluster när vi varit 7 vagnar kvar mot 2 fiender, men folk kör helt idiotiskt och försöker gå på de båda ensamma en efter en medans resterande står och trycker på säkert avstånd en bra bit därifrån, och blir fimpade på löpande band. Medans de står "go in, we cover, we cover you".
Jag stormade in och slog ut ena och hann sänka den siste till 9% innan jag blev utslagen, men resterande 3 i mitt lag körde idiottaktiken och rullade in en vagn, blev utskjuten, sen kommer nästa, ensam, blir utskjuten, och så gör den sista samma sak... Och förlust.
Citera
2014-09-07, 14:19
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Samma sak här med. Tröttnade på den ruttna T25 AT och sålde den för att via på "Hellcat/T25/2"-trädet istället.

Så fick gå tillbaka till Wolverine, och hade snabbt en fullkittad Hellcat som jag nu håller på och spelar. Och utan att överdrva det minsta, med de båda vagnarna har jag inte fått spel EN ENDA match där jag varit ens top 5 tier - tvärt om hamnar jag oftast i absoluta botten. Jävligt kul med Wolverine med 128/177/38 i pen med toppkanonen, att konstant få möta T29/IS/Tiger i varenda match.

Likaså med Hellcaten, varenda match är det T32/IS-3/IS-6/Tiger !! eller Löwe man blir utslagen av. Mycket chans man ens har att skada dem...

Kör också Jpanther och har inte ens hunnit till toppkanonen, drar knappt in något eftersom man får försöka slåss mot E75, M103 och T-54 i nästan varje match...

Ligger på ett stabilt 37% win med Hellcaten och lite bättre med Jpanthern, men det är ju inte direkt roligt...

Varit med om flera matcher nu med Hellcaten då jag fimpat 4-5 fiender i en match, under striden tittar jag som hastigast och då står det 8-4 och man tänker "gött, nu tar vi det här", en minut senare står det 9-13 och så hittar man givetvis (ensam) på en klunga med 4-5 styck fiender som står och trycker. Hej godnatt och där var det förlorat.

En del matcher är ju ofattbara, har varit med om förluster när vi varit 7 vagnar kvar mot 2 fiender, men folk kör helt idiotiskt och försöker gå på de båda ensamma en efter en medans resterande står och trycker på säkert avstånd en bra bit därifrån, och blir fimpade på löpande band. Medans de står "go in, we cover, we cover you".
Jag stormade in och slog ut ena och hann sänka den siste till 9% innan jag blev utslagen, men resterande 3 i mitt lag körde idiottaktiken och rullade in en vagn, blev utskjuten, sen kommer nästa, ensam, blir utskjuten, och så gör den sista samma sak... Och förlust.
Du kan inte vara en speciellt bra spelare om du misslyckas med Hellcaten, du pennar det mesta på tier8 och behövs det har du alltid den ruskigt OP guldammon med 240mm pen. Det gäller bara att använda sitt camovärde och inte bli spottad. Jag tar hellre Hellcaten i en tier8 match än många sjuor och en del åttor.
Citera
2014-09-07, 14:26
Medlem
Var ser ni er win rate totalt/för en vecka osv?
Citera
2014-09-07, 14:28
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Du kan inte vara en speciellt bra spelare om du misslyckas med Hellcaten, du pennar det mesta på tier8 och behövs det har du alltid den ruskigt OP guldammon med 240mm pen. Det gäller bara att använda sitt camovärde och inte bli spottad. Jag tar hellre Hellcaten i en tier8 match än många sjuor och en del åttor.

Alltså, jag misslyckas inte med Hellcaten, det är en jävligt bra vagn trots nerfarna och jag ligger oftast med 2-4 kills/match med den. Problemen är ju att resterande laget inklusive ett par tiers högre vagnar nästan varje gång den senaste veckan varit så otroligt värdelösa... Åtminstone var fjärde match vi förlorar står jag ensamt för över hälften av kills i laget... Och, att konstant vara bland de 5 lägst tier i VARENDA match underlättar ju inte när samtliga top tiers inte gör ett piss utan blir utskjutna på två röda...

Och jag har bara kört ca 40-50 matcher både med Hellcaten och Jagdtigern varav de första 25-30 var med de klenare kanonerna så det har varit än svårare att orsaka skada, men båda har dessutom varit under den här kukveckan med skitmatcher där jag fått vara lägst tier i laget VARENDA gång och det kvittar vad jag gör, för laget förlorar ändå.
Senast redigerad av frange 2014-09-07 kl. 14:54.
Citera
2014-09-07, 14:30
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Alltså, jag misslyckas inte med Hellcaten, det är en jävligt bra vagn trots nerfarna och jag ligger oftast med 2-4 kills/match med den. Problemen är ju att resterande laget inklusive ett par tiers högre vagnar nästan varje gång den senaste veckan varit så otroligt värdelösa... Åtminstone var fjärde match vi förlorar står jag ensamt för över hälften av kills i laget... Och, att konstant vara bland de 5 lägst tier i VARENDA match underlättar ju inte när samtliga top tiers inte gör ett piss utan blir utskjutna på två röda...

Förresten så spelar jag aldrig med guldammo, men det blir nog värt att göra ett försök då, om det är som du säger.
Citera
2014-09-07, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micks
Var ser ni er win rate totalt/för en vecka osv?
http://www.noobmeter.com
Citera
2014-09-07, 17:50
Medlem
swebarbs avatar
9.3 testservern är uppe men kön för att komma in är ju fan löjlig.. 30 000 pers före och över 50 000 på den andra.. lol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in