2014-09-06, 15:14
Medlem
Ace Venturas avatar
Kan ju hoppas på att det blir lite bättre framöver...

http://worldoftanks.eu/en/news/pc-browser/46/changes-to-fairplay-system/

Ni som lirar andra on-line lir (WoW, LoL, CS och allt vad de nu heter?). Hur gör de där med bots och afks?
Citera
2014-09-06, 17:06
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura

Ni som lirar andra on-line lir (WoW, LoL, CS och allt vad de nu heter?). Hur gör de där med bots och afks?

WoW -

Ingenting i princip, men där förstör bottarna inte så mycket heller. AFKar någon så kan man kicka från gruppen också tar man någon annan. De påstår att de sätter dit folk som köper guld, men de gör de inte. Alla köper guld, speciellt de som raidar och lägger ner pengar. Kostar sjukt mycket att raida, så har man inte hela dagen till att farma finns bara ett sätt.

Det värsta med WoW är de som hackar ditt konto, säljer rubbet och skickar iväg guldet till någon "kines". Givetvis kan man få tillbaka sina saker, men det är oftast utan alla enchants, gems osv.
Citera
2014-09-06, 19:05
Medlem
liddens avatar
Citat:

Bra och se att det händer något på bot/afk fronten. Otålig som man är så önskar man ju att det hade hänt mer och tidigare.
Citera
2014-09-06, 20:01
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
WoW -

Ingenting i princip, men där förstör bottarna inte så mycket heller. AFKar någon så kan man kicka från gruppen också tar man någon annan. De påstår att de sätter dit folk som köper guld, men de gör de inte. Alla köper guld, speciellt de som raidar och lägger ner pengar. Kostar sjukt mycket att raida, så har man inte hela dagen till att farma finns bara ett sätt.

Det värsta med WoW är de som hackar ditt konto, säljer rubbet och skickar iväg guldet till någon "kines". Givetvis kan man få tillbaka sina saker, men det är oftast utan alla enchants, gems osv.

Eftersom jag jobbat på Blizzard så kan jag direkt dementera det du försöker insinuera.
Man plockar bort bots med jämna mellanrum och såna som flyger under världen till alla mines och minear osv. Man hittar kinesfarmare rätt enkelt också och man använder något som heter GodTool som man kan läsa alla rörelser samt allt man gjort på varje gubbe hur långt man vill. Databasen är dock enorm och det är ett jävla jobb att gå igenom loggar.

Edit: Man är dock inte lika hårt ute efter dom som köper, däremot dom som säljer.
Citera
2014-09-06, 20:26
Medlem
swebarbs avatar
Ser inget fel i att dränka sin egen tank, det är ju bara jag som tar skada av sånt ändå, ibland hamnar man på ett sånt cp lag att det känns skönt att göra så tycker det löjligt man inte får göra sånt.. precis som i krig soldater övergav sina tanks varför får man inte dränka sin tankjävel i ett satans spel.. däremot alla bots och folk som spelare fake afk borde dom göra nåt åt.
Citera
2014-09-06, 20:43
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:

Låter bra men känns meh, låter som de räcker att köra 3 meter så räknar systemet en inte som afk längre och vad händer ex: spg som inte kör iväg utan väljer att skjuta från spawn?

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Ser inget fel i att dränka sin egen tank, det är ju bara jag som tar skada av sånt ändå, ibland hamnar man på ett sånt cp lag att det känns skönt att göra så tycker det löjligt man inte får göra sånt.. precis som i krig soldater övergav sina tanks varför får man inte dränka sin tankjävel i ett satans spel.. däremot alla bots och folk som spelare fake afk borde dom göra nåt åt.
För att det är ett spel, du ska spela inte förstöra för andra...
Citera
2014-09-06, 20:48
Medlem
franges avatar
Igår råkade jag ut för en lustig sak. Någon för mig okänd person började skicka meddelande till mig och bad mig köpa en M4 Sherman alt M4A3E2 Sheman Jumbo och spela med dem, för att de skulle ha någon sorts ingame filminspelning...

Jag har redan grindat förbi både M4 och M4A3E2 (är uppe på M103 i nuläget) men har inte så mycket krediter (350k resp 682k skulle det gå åt) att köpa mig en tank jag själv inte har behov för då jag håller på och grindar igenom Jagdpanther, Hellcat och M44 på samma gång... Så avböjde.

Vad handlar det om? är det någon sorts scam han försöker sig på, eller? Fick en ganska misstänksam känsla om vi säger så...
Citera
2014-09-06, 21:07
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Igår råkade jag ut för en lustig sak. Någon för mig okänd person började skicka meddelande till mig och bad mig köpa en M4 Sherman alt M4A3E2 Sheman Jumbo och spela med dem, för att de skulle ha någon sorts ingame filminspelning...

Jag har redan grindat förbi både M4 och M4A3E2 (är uppe på M103 i nuläget) men har inte så mycket krediter (350k resp 682k skulle det gå åt) att köpa mig en tank jag själv inte har behov för då jag håller på och grindar igenom Jagdpanther, Hellcat och M44 på samma gång... Så avböjde.

Vad handlar det om? är det någon sorts scam han försöker sig på, eller? Fick en ganska misstänksam känsla om vi säger så...

Förmodligen detta: http://worldoftanks.eu/en/news/pc-browser/45/fury-contest-announcement/
Citera
2014-09-06, 21:24
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Förmodligen detta: http://worldoftanks.eu/en/news/pc-browser/45/fury-contest-announcement/

Ja precis, den var det han snackade om. Men ändå, att börja ragga helt okända spelare?
Citera
2014-09-06, 22:46
Moderator
Arne.Ankas avatar
Och så föddes su-152
https://www.youtube.com/watch?v=zndK1uXLdpo
Citera
2014-09-07, 05:55
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Fy fan vilken bitter natt. Varvar 75% och 25% varannan dag nu? Inatt var det 25% (om nu någon missade det i mitt förra inlägg). Det svänger mer än någonsin för mig? Helt sjukt...

Själv har jag stabila 40% wr den senaste veckan... Helt jävla sanslöst egentligen och då spelar jag inte dåligt alls. Jag är övertygad om att mm motorn är riggad för att man inte ska vinna för mycket. Var på väg mot 52%wr totalt och sen började jag få det ena skitlaget efter det andra, så har det hållit på en jävla vecka nu. Har inte gått ner på just wr på tusentals matcher, förutom de senaste 7 dagarna. För att parafrasera Shakespeare, "någonting är jävligt ruttet i Vitryssland".
Citera
2014-09-07, 08:17
Medlem
Så nu ska folk straffas för att inte vilja spela vidare i mupplag där 2/3 av lagspelarna är förstörda efter 2 min.

Mycket man kan åstadkomma i ett sådant lag.. not

Ett välbalanserat MM system verkar vara helt främmande för WoT att skapa.

Varför inte en gång för alla se till att skapa speldivisioner där kassa spelare lirar i sina egna tomatsoppor och vi andra bättre spelare hamnar i egna. Ett system som baseras på om röda spelare förbättrar sina stats automatiskt hoppar upp en nivå i takt med att dom förbättrar sitt spelande. Eller helt enkelt öppnar separata servrar i Östeuropa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in