Citat:
Ursprungligen postat av
GinaCaranoFan
Dåliga råd. Ett förnekande är mycket bättre.
David Baas: -"Har du skrivit under användarnamnet Farbror Barbro?"
Offer: -"Nej det har jag inte!"
David Baas: -"Är du säker på det? Kontot är registrerat med en epostadress som kan kopplas till dig!"
Offer: -"Då har väl någon använt min epostadress för att registrera ett konto, jag kan ju ta din epostadress och registrera mig och sedan påstå att det är du!"
David Baas: -"Ja, men här skriver användaren om att denne har en gammal Amazon och bor i Baggeböla. Du är den ende som har en gammal Amazon i Baggeböla. Hur förklarar du det?"
Offer: -"Någon har väl skrivit och låtsas vara jag, inte konstigt om man arbetar med politik att det finns folk som försöker svartmåla och förtala en. Och ni går villigt i fällan!"
David Baas: -"Så du menar att det är en konspiration?"
Offer: -"Nej det gör jag inte. Det är förmodligen någon politisk fiende som gjort skrivit massa dynga i mitt namn för att smutskasta mig, eller en reporter som vill ha ett scoop. Tack och hej!"
Är du tappad?
Ponera att Baas åker ut till 20-tal SD-företrädare och alla låtsas om att de är någon annan som skrivit, det kommer låta trovärdigt eller hur? Eller så kommer Baas och påpekar att de även resonerat likadant på Facebook/Twitter och grattis, nu är vederbörande i fällan osv.
"Inga kommentarer tills detta är uträtt internt".
1) förhandla aldrig under press
2) Expressen är inte intresserade av att ta reda på sanningen, de är inte SDs vänner och de kommer inte ge en rättvis bild
Minimera skadan och säg ingenting. Nada, Nix, Noll!