2014-09-04, 12:02
Medlem
applemanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilladde
Fin portfölj, liknar min Jag själv kör på Swedbank då industrivärden är rätt mycket handelsbanken. SEB kanske är ett alternativ också?

Härligt! Ja Swedbank kan vara ett smart alternativ, fin direktavkastning också
Citera
2014-09-04, 20:29
Medlem
American Capital Properties ser vansinnigt spännande ut.. Hög utdelning, hög tillväxt... Hög belåning?

Vart är riskerna? Ser för bra ut för att vara sant
https://www.google.com/finance?q=NASDAQ%3AARCP&ei=3q4IVJiMI9SBwAOgz4DQDQ
Citera
2014-09-05, 08:13
Medlem
Bahnhof
SEB
Swedbank
Industrivärden
Castellum
Volvo

Akelius preferensaktie på g in om jag blir tilldelad. Siktar på en rätt defensiv portfölj just nu men Bahnhof som en extra krydda och Volvo som lite turnaround.
Citera
2014-09-05, 17:18
Medlem
444Heisenbergs avatar
Aktier
Tecknat Akeliuspreffen 15% men kommer sälja om den kommer över 350kr
Google 15%
MQ 15% ''Öresund har ökat i MQ, och jag gillar VD'n Christina Stål samt deras nya märke Filippa.K''
Unibet 11%
Swedbank 7%
Firefly 5% ''Köpte en liten post efter rapportraset, helt baserat på börspoddens rek''

Fonder
Swedbank Robur Indexfond Asienfond 15%

Valutor
Bitcoin 5%

Likvid 12%

Sugen på att ta en post i Nolato igen om den kommer under 155kr.

Tips på fonder/aktier som är exponerade mot Nya Zeeland uppskattas=)
Senast redigerad av 444Heisenberg 2014-09-05 kl. 17:24.
Citera
2014-09-05, 17:42
Medlem
Avanza Zero
SPP Global
SPP Emerging markets.

Efter många om och men så tog jag ut i princip alla pengar ifrån Avanza och tryckte in på ett sparkonto istället. Behöll en liten summa jämnt fördelat i dessa tre dock. Mest så man ska ha något att kika på bara.

Planen är väll att vänta på en "krasch" men det kommer säkert ta så många år så man lika gärna kunde ha haft kvar pengarna hehe.

Känns lite tryggare nu dock. Får nu in 200% mer i månaden än vad jag är van vid men man vet aldrig vad som händer i framtiden så kanske lika bra med sparkonto för att vara på den säkra sidan.
Senast redigerad av carbonisotope 2014-09-05 kl. 17:49.
Citera
2014-09-05, 17:43
Medlem
Grabakas avatar
Jag har eniro i min portfölj jag
Citera
2014-09-05, 21:48
Medlem
AnaheimDuckss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grabaka
Jag har eniro i min portfölj jag
Gratulerar.

Tog in Volvo idag på 81.50, en swing på ett par månader hade jag tänkt. Bryter den 80 sitter jag tight och lägger en stop på 75 kronor. Intressantare än så känns inte börsen för tillfället.
Citera
2014-09-05, 21:57
Medlem
Grabakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnaheimDucks
Gratulerar.

Tog in Volvo idag på 81.50, en swing på ett par månader hade jag tänkt. Bryter den 80 sitter jag tight och lägger en stop på 75 kronor. Intressantare än så känns inte börsen för tillfället.

Tackar

Resonerar ungefär som dig. Kommer ligga lågt med aktieinnehavet och innehavet överlag och se åt vilket håll det barkar. Sålt av det mesta och tänker
proppa portföljen med Akelius Residential beroende på kurs

Behåller Tundra Vietnam, Danske India och Didner småbolag
Citera
2014-09-05, 23:14
Medlem
CheckMyBrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnaheimDucks
Gratulerar.

Trots min ovilja att placera i fordonsindustrin, tror jag det kan vara en bra affär.. är faktiskt lite sugen själv.

Jag har plockat in lite nordea i portföljen nyligt, men slänger ut en liten underfråga: Vilken bank tycker du är bäst att äga, och varför?
Citera
2014-09-06, 01:00
Medlem
AnaheimDuckss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheckMyBrain
Trots min ovilja att placera i fordonsindustrin, tror jag det kan vara en bra affär.. är faktiskt lite sugen själv.

Jag har plockat in lite nordea i portföljen nyligt, men slänger ut en liten underfråga: Vilken bank tycker du är bäst att äga, och varför?

Jag tycker att SHB's expansion i UK verkar intressant. Bankerna delar (än så länge) ut ordentligt med pengar, men vilken av dem som kommer gå bäst framöver är givetvis svårt att motivera, Swedbank leder utdelningsligan iallafall. Det pratas om att Handelsbanken är Sveriges bäst skötta bank och en kontakt på banken har sagt att de kommer behandla kontanter så länge det är möjligt. Det kan vara ett vinnande koncept i framtiden då konkurrenterna fokuserar på att skära ner så mycket kontanthanteringsutgifter som möjligt.
Citera
2014-09-06, 22:32
Medlem
Aktieportfölj:
  • Medivir - 23%
  • Bahnhof - 19%
  • Railcare Group - 13%
  • Vardia Insurance Group - 10%
  • Sveriges Bostadsrättscentrum - 10%
  • NGS Group - 9%
  • Protector Forsikring - 8%
  • HomeMaid Hemservice - 8%