2014-08-29, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Broheim
100% likvid. Hoppas på ras.

Varför inte ha pengarna i någon räntefond medan du väntar? Jag tror också på ett ras och jag har pengarna placerade i 3 räntefonder som jag snabbt kan sälja av om jag vill in på aktiemarknaden.
Citera
2014-08-29, 21:36
Medlem
Broheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Varför inte ha pengarna i någon räntefond medan du väntar? Jag tror också på ett ras och jag har pengarna placerade i 3 räntefonder som jag snabbt kan sälja av om jag vill in på aktiemarknaden.
Jag har tänkt att handla i certifikat över enstaka dagar tills dess att känner för att sätta in en lite mer långvarig post för nedgång.

Men annars är räntefond kanske ingen dum idé.
Citera
2014-08-29, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Broheim
Jag har tänkt att handla i certifikat över enstaka dagar tills dess att känner för att sätta in en lite mer långvarig post för nedgång.

Men annars är räntefond kanske ingen dum idé.

Yay, 1 % när värdet minskar med 15 %! Det vore coolt. Hoppas det går bra för dig.
Citera
2014-08-30, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhym
Dom där 900k kommer inte vara det om något år eller två.. Jag ser att ca tre av de bolagen går med vinst, resten kommer suga pengar av dig och andra aktieägare i nyemissioner för att överleva deras kostnader.

Mycket medveten om detta. Serstech ska jag sälja och kopy har jag bara för någon tusenlapp. Starbreeze och Sivers som jag ligger tung i.
Citera
2014-08-30, 14:27
Medlem
Broheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MINT2
Yay, 1 % när värdet minskar med 15 %! Det vore coolt. Hoppas det går bra för dig.
Vet du hur hävstänger funkar? Om jag ligger kort när börsen dyker 15% så är det mer än 1% jag kammar hem innan min market maker sätter stopp.

Sen kan jag såklart missa dippen helt, eller ligga lång medans den händer men med en korrekt riskhantering så förlorar jag aldrig mer än det jag är villig att riskera.
Då håller jag mig likvid och kan gå in och investera mitt kapital när raset har skett.
Citera
2014-09-02, 19:34
Medlem
camos avatar
Saab - 37%
Josab - 37%
Ica - 20%
Fingerprint - 3%
Interfox - 3%

Funderar på att stabilisera upp lite med t.ex Securitas.
Citera
2014-09-02, 20:47
Medlem
Mycronic - 40%
Getinge - 20%
Avanza Zero - 20
Likvid - 20%

Är lite sugen på att investera mina sista 20 % men vet inte vad man vågar investera i nu då börsen står såpass högt.

Tankar? Puss
Citera
2014-09-03, 21:26
Medlem
applemanias avatar
Investor
Industrivärlden
Castellum
Axfood
HM

Sugen på att plocka in en bank i portföljen, Swedbank och Handelsbanken är två intressanta alternativ.

Tanken är en långsiktig tråkportfölj som ska ligga orörd i måna år framöver. 40 år kvar till pension

Tankar och åsikter?
Citera
2014-09-03, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av applemania
Investor
Industrivärlden
Castellum
Axfood
HM

Sugen på att plocka in en bank i portföljen, Swedbank och Handelsbanken är två intressanta alternativ.

Tanken är en långsiktig tråkportfölj som ska ligga orörd i måna år framöver. 40 år kvar till pension

Tankar och åsikter?

Fin portfölj, liknar min Jag själv kör på Swedbank då industrivärden är rätt mycket handelsbanken. SEB kanske är ett alternativ också?
Citera
2014-09-04, 01:46
Medlem
ekonomis avatar
apple 18%
heliospectra 18%
starbreeze 17%
Axfood 16%
Avanza 16%
jm 15%

va tycks?
rätt ny inom aktier men tror på dom långsiktigt
Citera
2014-09-04, 04:32
Medlem
Långsiktigt är allt utom heliospectra och Starbreeze bra. Om 10 år har dom flesta nog glömt bort vad Starbreeze var. Om du tjänar en hacka eller förlorat allt vid den tiden är omöjligt att säga. Om du är långsiktig hade det inte skadat med 2-3 aktier till inom stabilare bolag.

Mvh
Citera
2014-09-04, 08:16
Medlem
Waterfronts avatar
Ändrade lite i utdelningsportföljen häromdagen. I övrigt tickar den på med nya köp varje månad och ser nu ut såhär:

American Realty Capital Properties Inc
Ares Capital Corp
FS Investment Corp
Kvaerner ASA
Prospect Capital Corp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in