Citat:
Ursprungligen postat av
selvovic
Sjukt kul! Lindell och Ymer sporrar varann till oanade höjder? Finns det något samarbete där?
Såhär i GS-tider funderar jag över vilka spelare som ska efterträda the big four? Vem kan göra det? Och när? Och är det inte så att vem som än dyker upp efter att alla i the big four är ur prime kommer ses som en blek spelare i jämförelse med de ur den gyllene era vi fått bevittna de senaste åren?
Det verkar så. Vet i alla fall att Ymer sa efter sin första seger i Båstad att han sporrades av att Christian vann. Det ska betonas att det är alltså riktigt duktiga grusspelare som både Ymer och Lindell är uppe och hotar just nu. Dock är jag lite bekymrad över att nästan alla resultat verkar komma på grus. I Ymers fall har man ju märkt att han direkt får problem när han ska spela på andra underlag. Men det kan ju vara så enkelt som att han är ung och inte har lagt på sig tillräckligt med muskler för att serva bra eller nåt, vad vet jag.
Gällande Big four. Murray är iofs inte lastgammal än, men det senaste året har jag snackat mycket om ett Big 3 i den unga generationen. Nishikori, Raonic och Dimitrov. De kommer säkerligen alla vara topp 10 spelare vid årets slut. Håll ögonen på Bautista Agut också som är en av årets största klättrare. Tittar vi på de ännu yngre spelarna så är Thiem i princip en färdig världsspelare. Han och Kyrgios är kanske de största talangerna just nu. Tittar vi på den ännu yngre generationen så kan Alexander Zverev bli intressant att följa. Kolla gärna in den här rankingen om du är nyfiken på de övriga namnen.
http://tennisabstract.com/reports/rankingsByAge.html
Även denna artikel är lite intressant gällande framtida värdsspelare även om den inte är helt färsk.
http://www.si.com/tennis/beyond-baseline/2013/05/02/atp-young-players-milos-raonic-bernard-tomic
Citat:
Ursprungligen postat av
Alessandro
Dessutom uttagen till Davis Cup veckan efter Italien challenger´n, får se om han gör debut där.
Elias förlorade dock emot Duckworth i första omgången, så han får åka hem utan poäng ifrån asien...

Var det Rumänien de ska möta? I så fall kan det bli knepigt. De har ett par spelare som är ungefär som de två svenskarna, fast aningen bättre. Men jag har för mig att även dessa är bäst på grus. I så fall blir det en match där alla spelare kör på sitt sämsta underlag (möjligtvis undantaget dubbelspelarna). Kommer Lindstedt och Tecau möjligtvis möta varandra där?
Det är sjukt skumt egentligen att Sverige har haft så mycket framgångar just på grus. Känns som att Sverige mer borde vara ett hardcourt land.