2014-09-01, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Intressant men gör du bara 81000 i damage? =S

Team play monk :> M6 dh's gör skadan.
Citera
2014-09-01, 20:58
Medlem
Anbivalents avatar
Hur långt kommer ni boys i Greater rifts? Jag lyckades nyss med 29 som solo wizard. Tror jag behöver en furnace/uppgradera lite gems för att komma högre. Ska testa 30 efter lite uppgrades.
Citera
2014-09-01, 21:21
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anbivalent
Hur långt kommer ni boys i Greater rifts? Jag lyckades nyss med 29 som solo wizard. Tror jag behöver en furnace/uppgradera lite gems för att komma högre. Ska testa 30 efter lite uppgrades.

31 Avklarad, orkade dock inte testa 32:an jag fick då jag ville uppgradera gems (och tror ärligt att jag inte klarat 32:an), men ville inte avsluta rundan innan 30+ för att maximera chanserna på uppgraderingen.

Screenshot: http://ladda-upp.se/files/2014/b115696.png

Edit: Wizarden har klarat 24 när jag ville testa wizarden efter 2.1, så testade den tidigare idag (den är dock inte färdig equippad, ville bara testa Firebird settet)
Citera
2014-09-02, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anbivalent

Klarade 34 igår på cirka 14 minuter. Idag var jag 7 sekunder från att klara 35. Ska min/maxa lite imorn och ge mig på 36 och hoppas på ett bra rift.

Ett annat rift jag blev nöjd med idag var när jag klarade en 33a på 7 minuter=)

Det jag irriterar mig som fan på när det kommer till g-rifts är att blizzard tagit borta alla bra kartor, kvar är bara de man aldrig ville ha när man bara lirade vanliga t6 rifts. Samt att monster densityn i 90% av alla g-rifts är totalt värdelös. Små klungor om 2-3 monster utspridda flera skärmar från varandra är vad man oftast ser. Det leder till att även om man klarar en viss lvl galant (som 35 för mig tidigare idag) så kan man faila bara för att man spenderar mer tid med att springa och LETA efter monster än att faktiskt döda och pusha sin char. Failar man ett rift ska det vara för att man helt enkelt inte klarar av motståndet ännu, inte för att det inte finns monster att döda.
Förstår inte hur blizzard tänker där och hoppas de kommer göra något åt det snart, då jag vet att jag inte är ensam om att klaga på det.
Citera
2014-09-02, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
31 Avklarad, orkade dock inte testa 32:an jag fick då jag ville uppgradera gems (och tror ärligt att jag inte klarat 32:an), men ville inte avsluta rundan innan 30+ för att maximera chanserna på uppgraderingen.

Screenshot: http://ladda-upp.se/files/2014/b115696.png

Edit: Wizarden har klarat 24 när jag ville testa wizarden efter 2.1, så testade den tidigare idag (den är dock inte färdig equippad, ville bara testa Firebird settet)

Är det bättre chans att uppgradera gems och mer /bättre leggies ju högre man är? Alltså... Shit.. Ibland måste jag lära mig och läsa och. Förstå patchnotes..

Jag bytte gear på min wizard till firebird set med Serpent och jag gick ifrån att klara 16 grift till 23. Vågade inte prova mer efter det men det känns skönt att man är på rätt väg i detta spelet äntligen!
Nu är det en RoRG man behöver. Ska farma adventure T4 just NU.
Citera
2014-09-02, 08:07
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlgaOlga
Är det bättre chans att uppgradera gems och mer /bättre leggies ju högre man är? Alltså... Shit.. Ibland måste jag lära mig och läsa och. Förstå patchnotes..

Jag bytte gear på min wizard till firebird set med Serpent och jag gick ifrån att klara 16 grift till 23. Vågade inte prova mer efter det men det känns skönt att man är på rätt väg i detta spelet äntligen!
Nu är det en RoRG man behöver. Ska farma adventure T4 just NU.

Jupp chansen ökar desto högre rift du kör.

En bit ner på sidan visar chansen: http://www.diablowiki.net/Legendary_Gems
Citera
2014-09-02, 14:10
Medlem
Thornhills avatar
Började lira igen för ett par veckor sen. Kör crusader, men vad är bäst att köra i vapenväg? Två enhandsvapen, eller tvåhands med sköld? Har säkert tagits upp förr i tråden och jag orkar inte googla, sorry!

Sen undrar jag vilken build som är "bäst"? Finns det nån motsvarighet till WW-barb? Tips mottages gärna.

Tacksam för svar!
Senast redigerad av Thornhill 2014-09-02 kl. 14:15.
Citera
2014-09-02, 14:14
Medlem
Ett tips till alla som speciellt spelar hc men även de som inte spelar hc.

Gemmet ''Mortarium'' ignorerar just nu många proc-effekter och saker så som serenity och du kan dö vid procs. Så vitt jag vet så påverkar detta dock inte awareness eller smoke screen, men många andra procs et.c

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/14058606903#new-post
Senast redigerad av Kruzifixxion 2014-09-02 kl. 14:51.
Citera
2014-09-02, 14:21
Medlem
Någon som har koll på vilka bracers man bör köra med som DH cold build? Har reapers wraps med 20% dmg men behöver ju inte fylla på med hatred. Finns kanske någon annan kul bonus istället för den?
Citera
2014-09-02, 14:44
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warseven
Någon som har koll på vilka bracers man bör köra med som DH cold build? Har reapers wraps med 20% dmg men behöver ju inte fylla på med hatred. Finns kanske någon annan kul bonus istället för den?

Gör du knockbacks? I isådana fall Strongarm Bracers. http://us.battle.net/d3/en/item/strongarm-bracers

Har du plats att byta in 2 platser Aughild för setbonus (2 items + rrog)? http://us.battle.net/d3/en/artisan/blacksmith/recipe/aughilds-search

Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Började lira igen för ett par veckor sen. Kör crusader, men vad är bäst att köra i vapenväg? Två enhandsvapen, eller tvåhands med sköld? Har säkert tagits upp förr i tråden och jag orkar inte googla, sorry!

Sen undrar jag vilken build som är "bäst"? Finns det nån motsvarighet till WW-barb? Tips mottages gärna.

Tacksam för svar!

Shotgunbuild är vanligast, då är det Fate of the Fell som gäller (http://us.battle.net/d3/en/item/fate-of-the-fell)

Sen finns det även en firebuild, men vet inte vilka vapen de använder. Kör shotgun på min (även om jag nu ska byta ut lite saker på den).
Citera
2014-09-02, 14:44
Medlem
Citat:

Är väl aughild och aughild shoulders!
Citera
2014-09-02, 14:54
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:

Lacuni, eller Promise of glory.. Lacuni kanske snäppet bättre om man får bra roll på attackspeed och crit hit chance..
Men Reapers inte dumma dem heller, nog bättre än Promise of glory..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in