2014-09-02, 19:00
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Vill höra lite åsikter om Pershing också. Det var länge sedan jag investerade i en sån dyr stridsvagn och det skulle vara en pain in the ass att grinda upp besättningen och för den bästa kanon. Har dock tillräckligt med surt förvärvad free xp för att uppgradera allt annat ELLER så köper jag T32 istället (och har råd att uppgradera allt med free xp).

Frågor! Vet att det är högst subjektivt med ändå. Är Pershing roligare än T20 eller vice versa? Är T32 roligare än T29 att spela eller vice versa? Slutligen får jag ta och fråga ifall ni tycker Pershing eller T32 är roligast.

Just nu kan jag bara säga att T20 är roligare än T29, men det är allt

Tröttnade själv på Heavys nån gång i vevan när jag kom upp till tier 7. Sega, stora och slöa vagnar som har svårt att reagera på vad som händer på kartan. Gillade T20, men inte Pershing riktigt ändå, kass pen pajade den vagnen för mig. Annars är den i princip bra på det mesta, torn, gun dep, skottsäkerhet, den är inte direkt en papperstank heller för den delen och dålig på egentligen ingenting förutom just kass pen då.

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Herregud! Orka...

Jag är imponerad om du grejar det.

Mediumuppdraget bör jag klara, man har trots allt 38 dar på sig. Gick på under 3 timmar idag och kan man göra det samtidigt med grind av en tank är det helt ok. Tror även det går att göra klart snabbare, spelade som en full kaja idag.

Försöka att skaffa fram 13k basexp samt 13k spottingdmg är totalt vansinnigt, själadödande och nästintill omöjligt om man inte stänger inne sig vid datorn i princip en månad.
Senast redigerad av Bearforceone 2014-09-02 kl. 19:14.
Citera
2014-09-02, 21:19
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Jag kan ju tycka att det finns en vits med att skaffa sig lite tier VIII också faktiskt. Främst eftersom TC och Team battles nästan uteslutande alltid kör med tier VIII, även CW är med tier VIII ibland. Du får en till dimension till i WoT'andet helt enkelt.

Dessutom finns det faktiskt betydligt fler roliga vagnar i tier VIII än i tier VII (t.ex. AMX50 100, AMX13 90, IS-3, ISU-152, Tiger II, Rhm WTF, T-34-2, Indien-Panzer, Pershing, GW Tiger P m.fl.). Alla dessa är roligare än den roligaste VII:an imo.

Tier IX och X är däremot jäkligt dyra så de kan man väl hoppa i så fall (om du inte får CW-ambitioner).

Har en M40/43 som jag drar fram ibland Grejen är bara den annars att det är så jäkla segt att grinda, speciellt när man varken har guld, premiumkonto eller "moneymakers" (förutom min M4 Sherman lol).

Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Jag tycker det verkar värdelöst att stanna vid tier 7 när tier 10 är det absolut roligaste med spelet.

Utveckla! Jag tycker generellt sätt (min erfarenhet) att matcherna blir mer statiska och folket som spelar drygare och otrevligare. Baserat på hur det var i Beta då, har säkert förändrats.

Tycker det är mycket action i tier 5-7/8, man kan göra större skillnad ifall man är above average (fler noobs), billigare reparationskostnader och skönare folk. I viss mån tycker jag även att samarbetet är bättre i typ tier 6, 7, eftersom folk är mer benägna att ta fler risker. Har ju dock fler mellantier games än högtier games på mitt samvete.
Citera
2014-09-03, 00:20
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Utveckla! Jag tycker generellt sätt (min erfarenhet) att matcherna blir mer statiska och folket som spelar drygare och otrevligare. Baserat på hur det var i Beta då, har säkert förändrats.

Tycker det är mycket action i tier 5-7/8, man kan göra större skillnad ifall man är above average (fler noobs), billigare reparationskostnader och skönare folk. I viss mån tycker jag även att samarbetet är bättre i typ tier 6, 7, eftersom folk är mer benägna att ta fler risker. Har ju dock fler mellantier games än högtier games på mitt samvete.
Folk som spelar tior är generellt bättre vilket leder till att lagen gör färre idiotgrejer och det är inte lika ofta man ser folk campa utan anledning, typ top tier heavy som skyddar arty första tio minutrarna. Som tier 10 är man dessutom alltid top tier vilket gör att man oftast tvingas bära matcherna och sällan kan förlita sig på att andra ska göra jobbet. Eftersom att jag tycker om att styra matchtempo och vad som händer kartan uppskattar jag därför också att sätta mig i en sits där jag får göra det så ofta som möjligt.

Sen är det oftast när man lirar tier 10 som man springer in i folk man lirat med tidigare eller allierade till klanen vilket alltid brukar vara trevligt. Igenkänningsgraden är mycket större och det är trevligare.

Reparationskostnader osv bryr jag mig inte om, jag har redan accepterat att spelet kommer att kosta mig en del men det är okej eftersom att det hade varit fan så mycket dyrare att sitta på krogen motsvarande tid.
Citera
2014-09-03, 00:26
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Folk som spelar tior är generellt bättre vilket leder till att lagen gör färre idiotgrejer och det är inte lika ofta man ser folk campa utan anledning, typ top tier heavy som skyddar arty första tio minutrarna. Som tier 10 är man dessutom alltid top tier vilket gör att man oftast tvingas bära matcherna och sällan kan förlita sig på att andra ska göra jobbet. Eftersom att jag tycker om att styra matchtempo och vad som händer kartan uppskattar jag därför också att sätta mig i en sits där jag får göra det så ofta som möjligt.

Sen är det oftast när man lirar tier 10 som man springer in i folk man lirat med tidigare eller allierade till klanen vilket alltid brukar vara trevligt. Igenkänningsgraden är mycket större och det är trevligare.

Jo det kan jag förstå, sällan någon känner igen mig, ibland händer det dock. Annars föredrar jag själv att hålla mig i skymundan som supporttank, flanker eller joker som plötsligt tippar över vågskålen till vår favör.

Citat:
Reparationskostnader osv bryr jag mig inte om, jag har redan accepterat att spelet kommer att kosta mig en del men det är okej eftersom att det hade varit fan så mycket dyrare att sitta på krogen motsvarande tid.

Frågan är vad som är roligast
Citera
2014-09-03, 00:40
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Frågan är vad som är roligast
Jag har råd med både och faktiskt

Ser dock inget problem med att betala för spelet eftersom att det förmodligen är billigare underhållning per minut/timme än de flesta alternativ.
Citera
2014-09-03, 07:45
Medlem
VaBanks avatar
Är Löwe värd de där slantarna?

Känns som att det skulle kunna funka med den för mig, vill köpa till mig något högre än tier 7.

Vilken MM har den? Drar man in något med den?
Citera
2014-09-03, 08:10
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaBank

Känns som att det skulle kunna funka med den för mig, vill köpa till mig något högre än tier 7.

Vilken MM har den? Drar man in något med den?
Orka skriva det igen...googla på "wot wiki löwe"
(FB) World of Tanks
Citera
2014-09-03, 10:53
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaBank

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
(FB) World of Tanks

Testservern ska komma upp imorgon, om the mighty Jingles är en trovärdig källa.
Citera
2014-09-03, 12:14
Medlem
bambulansens avatar
Löwen är en moneymaker. Man kan göra jordens skitmatch men ändå gå +. Jag har iaf aldrig gått back och då är jag tomat.

Dåliga sidorna tycker jag är att den är outhärdligt seg och långsam. Har dessutom gott om weakspots.
Citera
2014-09-03, 12:27
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambulansen
Löwen är en moneymaker. Man kan göra jordens skitmatch men ändå gå +. Jag har iaf aldrig gått back och då är jag tomat.

Dåliga sidorna tycker jag är att den är outhärdligt seg och långsam. Har dessutom gott om weakspots.

mjo den har ju en träffsaker sniper bössa och hyffsad bra pen så den ska man kunna göra bra med, även en dålig match ska man med en premium inte gå back annars är man ju bara sämst haha..
Citera
2014-09-03, 17:23
Medlem
different_trips avatar
Fan alltså, första gamet med Batchaten var godlike, sen har det bara gått utför. Kör fortfarande med lilla kanonen.
Citat:
Victory!!
Battle: Sacred Valley
Vehicle: Bat.-Châtillon 25 t
Experience received: 2916 ( x2)
: 68 880
Battle achievements: High Caliber, Defender, Master Gunner, Sharpshooter, Mastery Badge: "2nd Class"

5200dmg

Får lära mig spela skiten helt enkelt.
Citera
2014-09-04, 03:42
Medlem
Ace Venturas avatar
Det finns ingen anledning att testa på det här kukliret. Seriöst. Stay away!!!!....

De kommer bara att få er att betala pengar för att bli förnedrade av RNG och av en MM som INTE fungerar. Ni kommer bara att bli besvikna (och fattigare).

Gör något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in