2014-12-25, 12:43
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubb
Funderar på att införskaffa antingen T34 eller Löwe nu när de ändå är rabatterade. Vilken är roligast?

köp löwe lätt kanonen skjuter ju skarpt som en laser och har bättre overall armor, enda t34 har är sin uber turret armor annars är den rätt kass tycker jag.
Citera
2014-12-25, 15:27
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
T34 var ju liiite billigare nu ju, tier 10 pipa med ett gött torn

tyckte inte det kändes lönt med panter 88, men antar det är som att köra en piggare tiger 1 ?gillar du serb kanonen så är den ok, jag gillar is6 mycket bättre än tex type 59
Hm har spelat en hel del i T-34-3, IS-3 mfl. Men lite rädd att den planerade nerfen av träffsäkerhet kan ta hårt på vissa tonks.

Citat:
Funderar på att införskaffa antingen T34 eller Löwe nu när de ändå är rabatterade. Vilken är roligast?
Har aldrig hört något gott om Löwe. T34 är väldigt noobfriendly, men bättre spelare verkar tycka att den har för lång omdladdning (15sec utan equipment)
Citera
2014-12-25, 21:04
Medlem
Opiumtal18s avatar
Har läst runt men fattar inte vad ska ska göra med den xp'n (elite xp) jag får när jag kör elitstatustanks?

Hittade nåt svar om att konvertera m.h.a Coins till free xp, men det verkar som bara coins konverteras till free xp(elite xp blir kvar)?!
Citera
2014-12-25, 21:06
Medlem
xyklopfs avatar
Tre första matcherna ikväll, ferdi och jagdtigern. Tier 10 matcher allihopa, men man blir ju mörkrädd hur usla en del i lagen spelar (eller inte spelar rättare sagt).

Första matchen inleddes med ett lemmingtåg som inte lyckades med en enda kill (11 vagnar, 0 kills- hallå??!!). Fick själv försvara hela ena sidan och våra tre arty´s. Förlorade stort, samma sak med de andra matcherna .

Panther 88an verkar riktigt intressant. Ni som har den, drar den in mycket credits eller? Har fortfarande inte lyckats bestämma mig för vilken premiumvagn man ska skaffa: Löwe, Jagdtiger 88, Panther 88 eller någon annan?
Behöver inte vara en tysk vagn som jag sagt tidigare.

Blir att skaffa något som drar in mycket credits, alt köper man något paket med guld/credits.
Citera
2014-12-25, 21:35
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opiumtal18
Har läst runt men fattar inte vad ska ska göra med den xp'n (elite xp) jag får när jag kör elitstatustanks?

Hittade nåt svar om att konvertera m.h.a Coins till free xp, men det verkar som bara coins konverteras till free xp(elite xp blir kvar)?!
En viss procent av dina xp från battles går som bonus till fri xp, den fria xpn kan du använda för att låsa upp vad du vill (t.ex nya vagnar eller moduler). Klickar du inte enhanced crew training på premiumvagnar eller vagnar med elitestatus så landar all din xp i en hög som sedan kan konverteras för guld. När xpn väl konverterats landar den bland den fria xpen
Citera
2014-12-25, 21:43
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Tre första matcherna ikväll, ferdi och jagdtigern. Tier 10 matcher allihopa, men man blir ju mörkrädd hur usla en del i lagen spelar (eller inte spelar rättare sagt).

Första matchen inleddes med ett lemmingtåg som inte lyckades med en enda kill (11 vagnar, 0 kills- hallå??!!). Fick själv försvara hela ena sidan och våra tre arty´s. Förlorade stort, samma sak med de andra matcherna .

Panther 88an verkar riktigt intressant. Ni som har den, drar den in mycket credits eller? Har fortfarande inte lyckats bestämma mig för vilken premiumvagn man ska skaffa: Löwe, Jagdtiger 88, Panther 88 eller någon annan?
Behöver inte vara en tysk vagn som jag sagt tidigare.

Blir att skaffa något som drar in mycket credits, alt köper man något paket med guld/credits.
Beror lite på vilken typ av vagnar du brukar köra och hur pass bra spelare du är.

http://wotlabs.net/articles/best-tier-8-premiums/

http://www.vbaddict.net/statistics.php?tier=8&tanktype=0&nation=0&premium= 2&modeid=0&team=0&battles=1000&groupby=0&fieldname =creditsn&server=
Citera
2014-12-25, 22:22
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opiumtal18

Out-of-Step har förklarat hur det fungerar, men från nionde till trettonde januari så får man 35 istället för 25 för varje guld. Det är alltså en bra ide och vänta tills dess om du inte har väldigt bråttom.
Citera
2014-12-25, 22:25
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Beror lite på vilken typ av vagnar du brukar köra och hur pass bra spelare du är.

http://wotlabs.net/articles/best-tier-8-premiums/

http://www.vbaddict.net/statistics.php?tier=8&tanktype=0&nation=0&premium= 2&modeid=0&team=0&battles=1000&groupby=0&fieldname =creditsn&server=

Nån Quickybaby är jag inte, men jämfört med öststatstomtarna/walletwarriors är jag en gud. Ligger konstant i topp fem när det gäller skada och kills. Har varit så länge nu. Kör både heavies och TD´s. Avgudar min Ferdinand och min Tiger P samt Hetzern förstås . Har ej kört spg än. Använder inga moddar, aldrig betalat för premiumkonto....än...

Bryr mig inte om stats och sånt, antingen vinner man eller så förlorar man. Ger dock alltid allt i mina matcher har aldrig teamkillat någon än (men det har varit nära ibland). Är ej med i någon klan, men har fått flera förfrågningar från både svenska och utländska klaner. Spelar dock sällan, men när jag väl gör det sitter man några timmar (om det går bra dvs.).
Citera
2014-12-26, 10:14
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Nån Quickybaby är jag inte, men jämfört med öststatstomtarna/walletwarriors är jag en gud. Ligger konstant i topp fem när det gäller skada och kills. Har varit så länge nu. Kör både heavies och TD´s. Avgudar min Ferdinand och min Tiger P samt Hetzern förstås . Har ej kört spg än. Använder inga moddar, aldrig betalat för premiumkonto....än...

Bryr mig inte om stats och sånt, antingen vinner man eller så förlorar man. Ger dock alltid allt i mina matcher har aldrig teamkillat någon än (men det har varit nära ibland). Är ej med i någon klan, men har fått flera förfrågningar från både svenska och utländska klaner. Spelar dock sällan, men när jag väl gör det sitter man några timmar (om det går bra dvs.).
Verkar som att du trivs bättre med armor än "mobility". Skulle i så fall föreslå antingen T34 eller Jagdtiger 8.8. Den sistnämnda möter aldrig 10r
Citera
2014-12-26, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
köp löwe lätt kanonen skjuter ju skarpt som en laser och har bättre overall armor, enda t34 har är sin uber turret armor annars är den rätt kass tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Har aldrig hört något gott om Löwe. T34 är väldigt noobfriendly, men bättre spelare verkar tycka att den har för lång omdladdning (15sec utan equipment)
För tusan, jag kan ju inte ta ett beslut om ni säger olika.

Någon som vill komma med en tredje röst så vi kan få ett majoritetsbeslut?
Citera
2014-12-26, 12:54
Medlem
Ubbe66s avatar
Citat:
För tusan, jag kan ju inte ta ett beslut om ni säger olika.

Ladda ner Tank Inspector, så kan du jämföra själv!

Länk: http://tankinspector.sinaapp.com/
Citera
2014-12-26, 13:00
Medlem
liddens avatar
Citat:

Jag har inte Löwe, men jag gillar min t34:a. Jag måste också säga att jag är mer "rädd" för en t34:a än en Löwe i motståndarlaget.

Om du skaffar en t34 så kom ihåg att det är en sniper inte en brawler. Folk som försöker brawla med t34:an blir besvikna på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in