2014-09-02, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Intressant läsning för dig som håller Danny Jowenkos uttalanden så högt...
http://ae911truth.info/wordpress/ae911truths-case/other-issues/danny-jowenko/

Vaska fram någon "expert" som förklarar hur byggnaderna kunde rasa då om det finns några som vet
Citera
2014-09-02, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Om jag säger så här, tror inte jag är den första personen någon som muckar försöker ge sig på. Då letar man nog upp lättare offer

Om du jämför en situation där någon går omkring med kniv på gatan med att kapa flygplan så är det väl snarare där problemet ligger. Människor reagerar mycket annorlunda när det uppstår direkta hot

Precis, den är värdelös att sticka med och det är det som är farligt. Skärsår är inte alls lika farliga och det krävs en hel del att skära genom kläder även om kniven är vass. Kastar man sig över den med kniv så är han i princip körd. OCH, är man några så kan man ta kniven och använda den mot kaparen

Jag kan garantera dig att ingen som faktiskt funderar på att kapa ett plan och planerar dådet under något år eller mer skulle fundera på att använda mattkniv som vapen

Kan du tänka dig själv hur Usama Bin Laden och kaparna sitter och planerar, hur de skall lära sig flyga, hur de tänker ut vilken dag och vilka mål de skall attackera och samtidigt får snilleblixten "ja, och så använder vi mattknivar för att kapa flygplanen med"

Snarare visar det här vilken extrem kontroll inblandade parter som faktiskt ligger bakom dådet har över folket. De kanske till och med triggas av spänningen av att se hur mycket man kan lyckas blåsa folket
Det spelar ingen roll hur du ser ut och det var inte min fråga. Men tack för ett svar. Du har alltså ingen kunskap i att slåss med/mot kniv. Då fortsätter vi med det läget. Knivar är det äckligaste du kan slåss mot. mycket för att knivar är så oberäkneliga. Även en jävligt slå kniv ger ganska svåra (och värre) sår. Har du en vass kniv så får du vackra, raka sår. Har du en slö kniv får du "hackiga" och jävliga sår.
Och om man ska se det rent psykologiskt så är knivar bland de bästa vapnen att använda. Alla är rädda för en kniv. När man konar (dvs stressas jääävligt mycket) så kan många människor inte förstå att de får ett eldhandvapen riktat mot sig. Det är för overkligt. En kniv däremot vet alla hur den ser ut, och vad den gör.

Som jag sa också så hugger man inte folk med en kniv om man inte är helt jävla korkad. Man skär folk. Chocken och blodförlusten är fan så mycket bättre än att sätta kniven i bröstkorgen i sann Rambo-anda. Är man dessutom trängd så är det mycket lättare att bara flänga runt med kniven och orsaka så in i helvetes skada än att bara hugga en efter en.
Och som jag skrev innan så är första regeln när man slåss med knivar att man kommer bli huggen. Är man jävligt duktig (då menar jag ÅR av träning), så skär man sig mindre. Men huvudregeln är att du kommer bli skuren. Om du inte tror mig ring till närmska MMA/Krav/systemaklubb och fråga.

Skulle jag kapa ett plan skulle jag lätt använda en kniv. Lätt att dölja, gör mycket synbar skada och skrämmer folk.

Lite bilder på knivsår (som inte är tokextrema) DOCK VARNING PÅ DESSA BILDER!!!
länk1
länk2
länk3
länk4
länk5

Detta är vad en .44 JHP gör mot hälen. Detta är då en EXTREMT stor kaliber.
LÄNK

Jag är ledsen att svaret har dröjt ett par dagar, men Jag har vart fast på jobbet...
Citera
2014-09-02, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradet
Det spelar ingen roll hur du ser ut och det var inte min fråga. Men tack för ett svar. Du har alltså ingen kunskap i att slåss med/mot kniv. Då fortsätter vi med det läget. Knivar är det äckligaste du kan slåss mot. mycket för att knivar är så oberäkneliga. Även en jävligt slå kniv ger ganska svåra (och värre) sår. Har du en vass kniv så får du vackra, raka sår. Har du en slö kniv får du "hackiga" och jävliga sår.

Glöm inte att kaparna var i ett numerärt underläge där alla andra hotas. Vem som helst kan lätt räkna ut att passagerare hade mosat kaparna, möjligen innan den ens hunnit skära en enda person
Citera
2014-09-02, 18:23
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Typiskt exempel på hur dåliga kunskaper debunkers har, ni fattar inte. Stor skillnad att flyga på hög respektive låg höjd

Du har fått det förklarat ett flertal gånger men bortser från det för då rämnar din övertro på YT och truthers tramset!
Citera
2014-09-02, 21:18
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Exakt, upp med bevisen för att planen kunde flyga med dubbla hastigheten mot vad det står att de klarar av

Inga problem. De båda planen som flög in i tornen är t ex obestridliga bevis för att det går.

Citat:
Nix, finns inga bevis för det såvida de inte är omgjorda

Se ovan.

Om du sen påstår att de måste vara omgjorda så är jag rädd för att bevisbördan hamnar hos dig. Jag väntar.
Citera
2014-09-02, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Inga problem. De båda planen som flög in i tornen är t ex obestridliga bevis för att det går.
Kan du bevisa vilken typ av plan som träffade byggnaderna?
Citera
2014-09-02, 22:57
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Kan du bevisa vilken typ av plan som träffade byggnaderna?

Japp. Men det kräver att man faktiskt är någorlunda konsekvent i sina beviskrav. Så för dig skulle det aldrig gå att bevisa, du har ju tagit dig rätten att förneka vilka bevis du vill, när du vill. Jag tänker inte ens försöka.
Citera
2014-09-03, 01:35
Medlem
bernad_laws avatar
Ämnet är 9/11, inte andra debattörer. Blir det inte skärpning kommer det varningar. /Mod
Citera
2014-09-03, 23:08
Medlem
Mycket intressant intervju med Ron Paul

VIDEO: Ron Paul reveals his 9/11 theory

Intressant snack där angående att USA inte tänkt på att någon funderat på att kapa plan och agera med dem
Citera
2014-09-04, 05:00
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Vaska fram någon "expert" som förklarar hur byggnaderna kunde rasa då om det finns några som vet
Du kan börja med att läsa NIST. Men när vi ändå pratar om demoleringsexperter så kan jag hänvisa till Brent Blanchard som jobbar inom demoleringsbranschen och som själv städade vid Ground Zero efter attackerna:

Citat:
"Our team, working at Ground Zero, including myself, never saw indication of explosive use that would have been evident after the event. You just can't clean up all the det cord, shock tube, blasting cup remnants, copper backing from explosive charges, burn marks along clean-cut edges of columns, etc, nor is there any evidence in the thousands of photos taken by the press and dozens of agencies over the following days" - Brent Blanchard, Demolition Expert; International Society of Explosives Engineers.
Citera
2014-09-04, 11:53
Medlem
Citat:
Du kan börja med att läsa NIST.
NIST har inte beskrivit hur byggnaderna kunde rasa, de har en beskrivning om hur raset eventuellt startat men där slutar det.

Citat:
Men när vi ändå pratar om demoleringsexperter så kan jag hänvisa till Brent Blanchard som jobbar inom demoleringsbranschen och som själv städade vid Ground Zero efter attackerna:
Det finns flera tekniker för att utföra en kontrollerad rivning, det är just detta som de är experter på (de som utför kontrollerade rivningar). Vem som helst kan riva en byggnad bara man får tillräckligt med sprängämnen. Men byggnaden kommer då förmodligen inte rivas på önskat sätt
Citera
2014-09-04, 15:52
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
NIST har inte beskrivit hur byggnaderna kunde rasa, de har en beskrivning om hur raset eventuellt startat men där slutar det.

Haha, och skillnaden däremellan består av...?

Citat:
Det finns flera tekniker för att utföra en kontrollerad rivning,

Kan du referera till någon sådan teknik som inte lämnar minsta spår efter sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in