Citat:
Ursprungligen postat av
tradet
Du har aldrig slagits med kniv va?
Om jag säger så här, tror inte jag är den första personen någon som muckar försöker ge sig på. Då letar man nog upp lättare offer
Om du jämför en situation där någon går omkring med kniv på gatan med att kapa flygplan så är det väl snarare där problemet ligger. Människor reagerar mycket annorlunda när det uppstår direkta hot
Citat:
Ursprungligen postat av
tradet
Nu har jag enbart tränat på att avvärja knivattacker, men regel nummer ett är att du kommer bli skuren. Är du duktigt kommer du bli mindre skuren, men du kommer börja blöda.
Och en mattkniv är bra jävla vass. Den är rent värdelös att sticka med, men ska du leka Allan med en kniv är det just skära man brukar göra...
Precis, den är värdelös att sticka med och det är det som är farligt. Skärsår är inte alls lika farliga och det krävs en hel del att skära genom kläder även om kniven är vass. Kastar man sig över den med kniv så är han i princip körd. OCH, är man några så kan man ta kniven och använda den mot kaparen
Jag kan garantera dig att ingen som faktiskt funderar på att kapa ett plan och planerar dådet under något år eller mer skulle fundera på att använda mattkniv som vapen
Kan du tänka dig själv hur Usama Bin Laden och kaparna sitter och planerar, hur de skall lära sig flyga, hur de tänker ut vilken dag och vilka mål de skall attackera och samtidigt får snilleblixten "ja, och så använder vi mattknivar för att kapa flygplanen med"
Snarare visar det här vilken extrem kontroll inblandade parter som faktiskt ligger bakom dådet har över folket. De kanske till och med triggas av spänningen av att se hur mycket man kan lyckas blåsa folket