2014-08-28, 23:35
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Varför? "Inside job" har gjorts tidigare

Så som?

Och varför inte i sverige?
eller jo just ja turken som sprängde sig på julrushen var det också inside jobb? av svenska staten? Statens som tar in mäst invandrare i europa....

Antar du tror massakern på utöjja också var inside jobb.
Kommer du dö en onaturligdöd bara för DU vet att du är dem på spåren? tror du att du är övervakad 24/7 oxå? (Japp du kommer troligen bli lönn,lrdad, Akta så du inte får i dig cyanid av tandkrämen) Tror du även att folk som blir psykisktsjuk förklarade, egentligen är något på spåren så staten gör så det blir inskrivna på psyket och pumpade med mediciner så de ska glömma allt och bli grönsaker i huvudet.

Tror du att du tror också? eller tror du bara det att du tro? Eller tror du att du tror det du tror för att du vet det? eller vet du det för att du vet att du tror det?

Jag kommer troligen bli rapporterad för trams och off topic för detta men så jävla roligt att läsa vad folk sitter och konspirerar om på FB. Hörrni sluta rök på och käka knark, Och lämna teorierna i soptunnan.
Citera
2014-08-28, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colabulle
Och varför inte i sverige?
Är endast ett land som i huvudsak startar krig
Citera
2014-08-28, 23:41
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Är endast ett land som i huvudsak startar krig
Aha men varför gav du fan i att svara på vad jag skrev?
Tänker inte skriva det men både du och jag vet varför.

Som jag sa, Akta er för tandkrämen med cyanid i.
Citera
2014-08-28, 23:45
Medlem
Citat:
Aha men varför gav du fan i att svara på vad jag skrev?
varför skulle jag svara på det?
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2014-08-28 kl. 23:51.
Citera
2014-08-29, 00:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
....
I filmen Flykten ifrån New york så landar huvudkaraktären på taket utav WTC med ett litet segelflygplan, Var det där ifrån de fick iden att flyga plan in i WTC för att skapa hat emot islam?
....

Precis, och vad hette han?
Citera
2014-08-29, 00:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Kanske för att de var fler och att de direkt beskrev vad de ville. Deras orsak till kapningen var ju trots allt mer förståelig. Flygplanet verkar heller inte (enligt texten) ha varit speciellt stort.

EDIT: Sökte på dådet och det stod att det totalt var 19 stycken i planet. 14 passagerare och 5 som jobbade

Attans att jag inte tänkte på det - de berättade förstås att de var snälla!!
Och kaparna 11 september berättade förstås att de var dumma och skulle döda alla!
Ja, du har absolut en poäng här... Jättekonstigt att kaparna inte blev övermannade av personal och passagerare beväpnade med hårt ihopvikta servetter och andra dödsvapen..
Citera
2014-08-29, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Attans att jag inte tänkte på det
Du borde börja använda hjärncellerna, då förstår man bättre
Citera
2014-08-29, 00:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du borde börja använda hjärncellerna, då förstår man bättre

Det behövs inte i denna forumdel eftersom det intellektuella motståndet är negativt. Det innebär att med den bevisföring du tillhandahåller så skulle du t.o.m förlora debatten mot någon som avled för 200 år sedan.
Citera
2014-08-29, 11:24
Medlem
Citat:
Vet du något plan som blivit kapat med mattkniv?
Om kapare har automatvapen eller liknande blir det genast mer problem. Då kommer den som attackerar med stor sannolikhet att dö, till och med om 5 attackerar så kan kaparen klarar biffen.
Med mattkniv kan två stycken utan några som helst problem ge kaparen väldigt stora problem och på sin höjd får kaparen in något skärsår.

Så lätt är det inte att skära igenom kläder och hud och en mattkniv är svår att sticka med
Du har aldrig slagits med kniv va?
Nu har jag enbart tränat på att avvärja knivattacker, men regel nummer ett är att du kommer bli skuren. Är du duktigt kommer du bli mindre skuren, men du kommer börja blöda.
Och en mattkniv är bra jävla vass. Den är rent värdelös att sticka med, men ska du leka Allan med en kniv är det just skära man brukar göra...

Om du vill kan jag länka en jävla massa bilder från akuten som visar hur jävla illa det är med ett "enkelt" knivhugg...
Citera
2014-08-29, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradet
Du har aldrig slagits med kniv va?
Om jag säger så här, tror inte jag är den första personen någon som muckar försöker ge sig på. Då letar man nog upp lättare offer

Om du jämför en situation där någon går omkring med kniv på gatan med att kapa flygplan så är det väl snarare där problemet ligger. Människor reagerar mycket annorlunda när det uppstår direkta hot

Citat:
Ursprungligen postat av tradet
Nu har jag enbart tränat på att avvärja knivattacker, men regel nummer ett är att du kommer bli skuren. Är du duktigt kommer du bli mindre skuren, men du kommer börja blöda.
Och en mattkniv är bra jävla vass. Den är rent värdelös att sticka med, men ska du leka Allan med en kniv är det just skära man brukar göra...
Precis, den är värdelös att sticka med och det är det som är farligt. Skärsår är inte alls lika farliga och det krävs en hel del att skära genom kläder även om kniven är vass. Kastar man sig över den med kniv så är han i princip körd. OCH, är man några så kan man ta kniven och använda den mot kaparen

Jag kan garantera dig att ingen som faktiskt funderar på att kapa ett plan och planerar dådet under något år eller mer skulle fundera på att använda mattkniv som vapen

Kan du tänka dig själv hur Usama Bin Laden och kaparna sitter och planerar, hur de skall lära sig flyga, hur de tänker ut vilken dag och vilka mål de skall attackera och samtidigt får snilleblixten "ja, och så använder vi mattknivar för att kapa flygplanen med"

Snarare visar det här vilken extrem kontroll inblandade parter som faktiskt ligger bakom dådet har över folket. De kanske till och med triggas av spänningen av att se hur mycket man kan lyckas blåsa folket
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2014-08-29 kl. 12:06.
Citera
2014-08-29, 13:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om jag säger så här, tror inte jag är den första personen någon som muckar försöker ge sig på. Då letar man nog upp lättare offer

Om du jämför en situation där någon går omkring med kniv på gatan med att kapa flygplan så är det väl snarare där problemet ligger. Människor reagerar mycket annorlunda när det uppstår direkta hot

Precis, den är värdelös att sticka med och det är det som är farligt. Skärsår är inte alls lika farliga och det krävs en hel del att skära genom kläder även om kniven är vass. Kastar man sig över den med kniv så är han i princip körd. OCH, är man några så kan man ta kniven och använda den mot kaparen

Jag kan garantera dig att ingen som faktiskt funderar på att kapa ett plan och planerar dådet under något år eller mer skulle fundera på att använda mattkniv som vapen

Kan du tänka dig själv hur Usama Bin Laden och kaparna sitter och planerar, hur de skall lära sig flyga, hur de tänker ut vilken dag och vilka mål de skall attackera och samtidigt får snilleblixten "ja, och så använder vi mattknivar för att kapa flygplanen med"

Snarare visar det här vilken extrem kontroll inblandade parter som faktiskt ligger bakom dådet har över folket. De kanske till och med triggas av spänningen av att se hur mycket man kan lyckas blåsa folket

Och om man istället använder hjärnan till att tänka med så inser man att kaparna kanske helt enkelt gick upp bakom en flygvärdinna, satte mattkniven mot hennes hals och sa åt passagerarna att backa för annars skulle de skära halsen av henne... Du verkar tänka i banorna att de ställde sig upp - viftade lite med kniven i hand och sa att nu är planet kapat...
En kniv var förstås ett alldeles ypperligt vapen att kapa ett flygplan med. Idag kanske folk skulle reagera annorlunda med facit i handen, men egentligen är skjutvapen rätt korkat - vem skulle börja skjuta i ett flygplan med risk för att skjuta hål på flygplanskroppen?
Citera
2014-08-29, 13:52
Medlem
IHateThisPlanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Och om man istället använder hjärnan till att tänka med så inser man att kaparna kanske helt enkelt gick upp bakom en flygvärdinna, satte mattkniven mot hennes hals och sa åt passagerarna att backa för annars skulle de skära halsen av henne... Du verkar tänka i banorna att de ställde sig upp - viftade lite med kniven i hand och sa att nu är planet kapat...
En kniv var förstås ett alldeles ypperligt vapen att kapa ett flygplan med. Idag kanske folk skulle reagera annorlunda med facit i handen, men egentligen är skjutvapen rätt korkat - vem skulle börja skjuta i ett flygplan med risk för att skjuta hål på flygplanskroppen?
Jo fast det ska ju även finnas bevis på att dom mörkade passagerarlistan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in