2014-09-01, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Ja, enda gången man gör vanliga rifts är när man farmar key till greater rifts.

Man kan också göra vanliga rifts när greater blir för tråkiga! ;-)
För det är grymt surt...

Fast jag är nog mest arg för att ja måste ha en RoRG.
Ska jag köra T2 eller normal för bästa chans?
Citera
2014-09-01, 11:26
Medlem
Opilus5500s avatar
Paragons level går ju sjukt fort i Seasons! Jag har redan level 80 efter tog level 70 i lördagsmorse... Jag har verkligen inte spelat så mycket vilket jag skulle kunna ...

Dessutom är bättre % stats på legendarys, allmänhet när man hittar saker. Hur länge håller seasons? är 6 månaders ?

De ända jag inte hittat vilket jag verkligen behöver de är Goblin Rift! Sitter med 2 miljoner guld, skulle behöva minst 50 miljoner för kunna upgradera gems och items.
Man kanske inte skall vara så kräsen när bara gått 2 dagar sen ladder starta "Skratt"
Citera
2014-09-01, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Ja, enda gången man gör vanliga rifts är när man farmar key till greater rifts.

Greaters är shit i jämförelse med t6. Dåligt med souls, crafting mats, gems, gobs samt mer leg drops i t6 :> Behöver verkligen buffas för allt detta samt exp i högre tiers.

Bara värt att göra greaters om man vill uppgradera gems samt klättra leaderboards.

Citat:
Ursprungligen postat av OlgaOlga
För det är grymt surt...

Beror på ditt gear. Personligen så skulle jag kört t2-t6.
Om du inte har gear för t2+ så skulle jag gjort normals så snabbt som möjligt, eller gearat i rifts först och sedan ta torment bounties.
Personligen så har det varit mer effektivt med torment bounties för mig, samt att ens goblin tps och quest rewards är mer värdefulla. - Gillar inte normals.
Senast redigerad av Kruzifixxion 2014-09-01 kl. 11:40.
Citera
2014-09-01, 13:18
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Greaters är shit i jämförelse med t6. Dåligt med souls, crafting mats, gems, gobs samt mer leg drops i t6 :> Behöver verkligen buffas för allt detta samt exp i högre tiers.

Bara värt att göra greaters om man vill uppgradera gems samt klättra leaderboards.

Håller med till 100% här.
Jag ser ingen som helst anledning till att grifta om det inte är för att komma på leaderboard. Vilket jag oavsett inte gör så :P

Men jag gillar att T6 är det nya Normal numera.

Btw. Funkar Boone the Hoarder, Goldskin och Goldwrap tillsammans? Det borde ju vara helt sinnes i såfall. Får ju +10 mille på en T6 rift, med goldskin dubblar man då det, plus att goldwrapen måste ge sjukt hög toughness.
Funkar ju självklart inte i grifts, but still!
Citera
2014-09-01, 13:20
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Håller med till 100% här.
Jag ser ingen som helst anledning till att grifta om det inte är för att komma på leaderboard. Vilket jag oavsett inte gör så :P

Men jag gillar att T6 är det nya Normal numera.

Btw. Funkar Boone the Hoarder, Goldskin och Goldwrap tillsammans? Det borde ju vara helt sinnes i såfall. Får ju +10 mille på en T6 rift, med goldskin dubblar man då det, plus att goldwrapen måste ge sjukt hög toughness.
Funkar ju självklart inte i grifts, but still!

Reggae testade det i helgen, tror han kom upp till 200 mille tough eller vad det var
Citera
2014-09-01, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tyse
Vet inte om jag missuppfattar någon utav er här, men rolands droppade för mig idag och jag har ingen season char. Fick den tidigare idag.

Japp det stämmer som du säger! Sätt flera st med nya Rolands nu och lirar inte laddern..
Citera
2014-09-01, 15:52
Medlem
Citat:
Greaters är

Bara värt att göra greaters om man vill uppgradera gems samt klättra leaderboards.Beror på ditt gear. Personligen så skulle jag kört t2-t6.
Om du inte har gear för t2+ så skulle jag gjort normals så snabbt som möjligt, eller gearat i rifts först och sedan ta torment bounties.
Personligen så har det varit mer effektivt med torment bounties för mig, samt att ens goblin tps och quest rewards är mer värdefulla. - Gillar inte normals.

Jag har förstått att det är bättre med vanliga rifts också. Men kan Vaults goblin landet öppnas i en rift?
Ska köra T5 sen o hitta den äckliga ringen med fina rolls!

Vad e goblin tps?
Citera
2014-09-01, 16:22
Medlem
Citat:
För det är grymt surt...

Om det inte ändrats i 2.1 så spelar svårighetsgraden inte nån som helst roll på cache. Så ta det som är snabast. Normal kör jag för RoRG. Grym tur och fick på cirka 10 rundor. Jätte dålig så ska köra mer.

Citat:
Jag har förstått att det är bättre med vanliga rifts också. Men kan Vaults goblin landet öppnas i en rift?
Ska köra T5 sen o hitta den äckliga ringen med fina rolls!

Vad e goblin tps?

Gobbo kan inte öppnas i Rift lr Grift. dock kan gobbos finnas i Rift. Och i Grift spawnar dom inte ens.
Citera
2014-09-01, 18:08
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLIP
Om det inte ändrats i 2.1 så spelar svårighetsgraden inte nån som helst roll på cache. Så ta det som är snabast. Normal kör jag för RoRG. Grym tur och fick på cirka 10 rundor. Jätte dålig så ska köra mer.

Gobbo kan inte öppnas i Rift lr Grift. dock kan gobbos finnas i Rift. Och i Grift spawnar dom inte ens.

Påverkar visst, var en patch för ett tag sedan där T2+ ger skillnader i chansen på leg i caches.

Jag kör alltid T6 numera, detta för:

1. Större chans på item i cache.
2. Mer pengar från ev. goblin rift.
3. Större chans att keywarden släpper key (så jag kan crafta ännu en kukrollad Amulett)
Citera
2014-09-01, 19:22
Medlem
TzOns avatar
Dingade just 70 med min första Monk ever. Förslag på gear och skills? Är lite vilse nu känner jag haha.
Citera
2014-09-01, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Dingade just 70 med min första Monk ever. Förslag på gear och skills? Är lite vilse nu känner jag haha.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Kruzifixxion-2633/hero/44712491
Tank monk ;D? 75 cdr, sledge fist, azurewrath, en massa aps och ehp. Väldigt användbart med tank i greater rifts, i och med att man som dps lätt blir one shottad.
Citera
2014-09-01, 20:32
Medlem
TzOns avatar
Citat:
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Kruzifixxion-2633/hero/44712491
Tank monk ;D? 75 cdr, sledge fist, azurewrath, en massa aps och ehp. Väldigt användbart med tank i greater rifts, i och med att man som dps lätt blir one shottad.

Intressant men gör du bara 81000 i damage? =S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in