2014-09-01, 22:42
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
så här långt känns det inte som man byter, men jag signade för betan så kanske man får smaka på lite iallafall.
Kan du länka?
Citera
2014-09-02, 00:14
Medlem
Bearforceones avatar
Puuh! Lär inte försöka mig på att grinda båda månadens tanks i varje fall, 6-7 timmar tog det sammanlagt och det ska man göra 25 ggr... Uppdragen för KV-220 får läggas ner helt, för en närmast asiatisk grind för en ganska "meh" vagn känns inte värt det lidandet. Det gick klart fortare att rotera runt på 3 tier 10 mediums och göra de uppdragen. Type 62 verkar dessutom vara en klart mer ovanlig och roligare vagn.

Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Har kollat en del youtube på det och det imponerar inte mig alls faktiskt.
Bättre grafikmotor javisst - men är den dålig för ändamålet i WoT? Nej.

Allt annat ser ut precis som WoT, de jävlarna har fan t.o.m. kopierat UIt rakt av.
https://www.youtube.com/watch?v=UJVn_C-qbeI

Japp, håller med om att det ser väldigt likt ut. Men den delen av WoT gillar jag å andra sidan, snabba arkadstrider med explosiv action och inte sitta och beräkna satans skottbanor, vindhastighet och annan skit. RNG, kass balans och språkförbistringar kan de dock få behålla.

Citat:
Ursprungligen postat av scheele
köpte centurion tidigare men hade glömt bort denna vagn, nu när jag återupptäcker denna i karusellen undrar jag försynt om Gun OQF 17-pdr Gun Mk. VII är något att ha?
17-pundaren är optional så att säga, 20-pundaren måste jag köpa hursomhellst för att gå vidare. Normalt brukar det vara roligt att köpa de där "extrakanonerna", men blev lite fundersam på dess rätt dåliga penetrationsförmåga. Vad säger ni kloka?

Den är klart bättre än stock som ankan säger, körde med den tills jag tröttnade på den låga skadan och penetrationen, köpte guld och låste upp allt, sen var det bara att tuta och köra så att säga. Toppkanonen är den bästa kanonen av alla tier 8 mediums i mitt tycke och tillsammans med ett riktigt bra torn, gör den det till en fantastisk "hulldown" maskin.
Citera
2014-09-02, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kan du länka?

det var i nån av länkarna,,,, registrerings mailet kom från http://games.my.com/ den verkar vara borta nu..
Citera
2014-09-02, 13:34
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Köp en byggmodell från Italeri och få en bonuskod till en stridsvagn. Blir sugen på att skaffa M4 Sherman, där ingår en kod till en Tetrarch.

http://worldoftanks.eu/en/news/pc-browser/46/italeri-range-launch/

Är säkert en snygg modell och Tetrachen är en rolig liten stridsvagn att spela faktiskt!
Citera
2014-09-02, 13:39
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambulansen
Vad i helvete.. När jag äntligen gör en bra personlig prestation så förlorar laget och när vi vinner har jag mina sämsta prestationer.. Sitter här och tror att det beror på mig. Visserligen suger jag hårt på spelet men klar iaf av att ta mig ifrån starten utan att ställa till med demolition derby. Sjukt frustrerande.

Har också provat WT och det finns tydligen nybörjare där med.. Kommer förmodligen finnas i AW också.

Får man fråga vilka tanks du spelar? Lite kort om din spelstil m.m? Du kanske kan lägga upp en eller annan replay så kan vi kika på ifall du gör något tokfel

Det finns ju alltid basic tactics, typ här kan du läsa ifall du ej gjort det, http://wiki.wargaming.net/en/Tactics

EDIT: Vill höra lite åsikter om Pershing också. Det var länge sedan jag investerade i en sån dyr stridsvagn och det skulle vara en pain in the ass att grinda upp besättningen och för den bästa kanon. Har dock tillräckligt med surt förvärvad free xp för att uppgradera allt annat ELLER så köper jag T32 istället (och har råd att uppgradera allt med free xp).

Frågor! Vet att det är högst subjektivt med ändå. Är Pershing roligare än T20 eller vice versa? Är T32 roligare än T29 att spela eller vice versa? Slutligen får jag ta och fråga ifall ni tycker Pershing eller T32 är roligast.

Just nu kan jag bara säga att T20 är roligare än T29, men det är allt
Senast redigerad av teflonpannan69 2014-09-02 kl. 13:56.
Citera
2014-09-02, 14:38
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
EDIT: Vill höra lite åsikter om Pershing också. Det var länge sedan jag investerade i en sån dyr stridsvagn och det skulle vara en pain in the ass att grinda upp besättningen och för den bästa kanon. Har dock tillräckligt med surt förvärvad free xp för att uppgradera allt annat ELLER så köper jag T32 istället (och har råd att uppgradera allt med free xp).

Frågor! Vet att det är högst subjektivt med ändå. Är Pershing roligare än T20 eller vice versa? Är T32 roligare än T29 att spela eller vice versa? Slutligen får jag ta och fråga ifall ni tycker Pershing eller T32 är roligast.

Just nu kan jag bara säga att T20 är roligare än T29, men det är allt
Nu har jag inte spelat Pershingen själv, men känner till T29an rätt väl (67% win rate efter 250 matcher och över 1000 i snitt-xp) och tycker det är en av spelets roligaste/mest OP vagnar. Det finns egentligen ingenting som T32an gör bättre som motiverar högre tier även om T29ans DPM nerfades för ett tag sen. Väljer den lätt framför alla andra t7-vagnar jag spelat. Slutsatsen är alltså att T29 är bättre än T32.

T20 är väl en av de bättre t7-medsen, vilket förvisso inte säger så mycket, men passar inte min spelstil alls (bara spelat på testservern). Tycker den har på tok för dålig DPM om man jämför med exempelvis Comet som ska spelas på samma sätt. Ingen av dem har någon armor att tala om så det gäller att kunna deala så mycket skada som möjligt medan fienden laddar om. Dessutom är T20s pricksäkerhet på 0,38 i derpigaste laget för en med i mitt tycke.

Pershingen ser på pappret ut väldigt mycket som Centurion 1 så det är säkert en helt okej vagn även om medsen på allvar blir att räkna med på tier 9 och framåt. Gillar man spelstilen kan säkert M46 och M48 också vara kul men ärligt talat känns det som om det finns betydligt bättre mediumträd att lägga energin på.
Citera
2014-09-02, 14:39
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Vill höra lite åsikter om Pershing också. Det var länge sedan jag investerade i en sån dyr stridsvagn och det skulle vara en pain in the ass att grinda upp besättningen och för den bästa kanon. Har dock tillräckligt med surt förvärvad free xp för att uppgradera allt annat ELLER så köper jag T32 istället (och har råd att uppgradera allt med free xp).

Mina 5c då rå....

Pershing tyckte jag var en av spelets roligaste mediums och tillsammans med Indien-Panzer den bästa mediumen i tier VIII. Hyggligt rörlig och med bra pulver i kanonen (om du blandar upp det med lite guld). Penn för AP är medioker men med guld kan du trycka på vad som helst.

T32 var lite "meh..." känsla efter att man dominerat i tier VII med T29an. T29 är kungen i sin tier, det är inte T32. Men visst. Den var ok att grinda sig förbi - men inte mer.

Om man däremot tittar på vad som kommer efter skulle jag personligen välja T32. Tyckte att Patton-mediumsen i tier IX och X bara var "ok" medan M103 och ffa E5 på heavylinjen var desto roligare. Det är iaf min personliga åsikt. Fast gillar du T20 mer än T29 idag kanske mediumlinjen ändå är din grej? Från T20 upp till M48 Patton är trots allt ganska lika vagnar i spelstil/prestanda.

Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Puuh! Lär inte försöka mig på att grinda båda månadens tanks i varje fall, 6-7 timmar tog det sammanlagt och det ska man göra 25 ggr... Uppdragen för KV-220 får läggas ner helt, för en närmast asiatisk grind för en ganska "meh" vagn känns inte värt det lidandet. Det gick klart fortare att rotera runt på 3 tier 10 mediums och göra de uppdragen. Type 62 verkar dessutom vara en klart mer ovanlig och roligare vagn.
Herregud! Orka...

Jag är imponerad om du grejar det.
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-09-02 kl. 14:57.
Citera
2014-09-02, 14:46
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Mina 5c då rå....

Pershing tyckte jag var en av spelets roligaste mediums och tillsammans med Indien-Panzer den bästa mediumen i tier VIII. Hyggligt rörlig och med bra pulver i kanonen (om du blandar upp det med lite guld). Penn för AP är medioker men med guld kan du trycka på vad som helst.

T32 var lite "meh..." känsla efter att man dominerat i tier VII med T29an. T29 är kungen i sin tier, det är inte T32. Men visst. Den var ok att grinda sig förbi - men inte mer.

Om man däremot tittar på vad som kommer efter skulle jag välja T32 alla dagar i veckan. Medan Patton-mediumsen i tier IX och X bara är "ok" så är M103 och ffa E5 på heavylinjen desto roligare.

Det är iaf min åsikt.

Skillnaden mellan T29 och T32 är väl bara att 32'an är lite smidigare och ser inte lika klumpig ut. Tornet är inte lika högt osv. Men annars håller jag med, dock inte angående M103 och E5. Har fortfarande inte fått bukt med min E5 riktigt även om det känns som trollpansar som studsar lite här och var men går igenom på samma ställe nästa skott. M103 sög hästarsel för mig winrate-mässigt, men WN8 gick skitbra med den vagnen.
Kan vara att jag alltid vill vara först längst fram och det hann jag inte med M103
Citera
2014-09-02, 15:16
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura

Ok! Intressant feedback. Tror dock att jag nöjer mig med att fortsätta lira på tier 7, kör bara på vanligt account så tänker inte lägga pengar på senare tanks efter tier 8, speciellt inte när tier 7 ( i mina och delvis era ögon) verkar vara roligare gällande dessa två tanks
Citera
2014-09-02, 15:52
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
[/spoiler]Ok! Intressant feedback. Tror dock att jag nöjer mig med att fortsätta lira på tier 7, kör bara på vanligt account så tänker inte lägga pengar på senare tanks efter tier 8, speciellt inte när tier 7 ( i mina och delvis era ögon) verkar vara roligare gällande dessa två tanks
Jag kan ju tycka att det finns en vits med att skaffa sig lite tier VIII också faktiskt. Främst eftersom TC och Team battles nästan uteslutande alltid kör med tier VIII, även CW är med tier VIII ibland. Du får en till dimension till i WoT'andet helt enkelt.

Dessutom finns det faktiskt betydligt fler roliga vagnar i tier VIII än i tier VII (t.ex. AMX50 100, AMX13 90, IS-3, ISU-152, Tiger II, Rhm WTF, T-34-2, Indien-Panzer, Pershing, GW Tiger P m.fl.). Alla dessa är roligare än den roligaste VII:an imo.

Tier IX och X är däremot jäkligt dyra så de kan man väl hoppa i så fall (om du inte får CW-ambitioner).
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-09-02 kl. 15:58.
Citera
2014-09-02, 16:31
Medlem
knypplarNs avatar
Jag tycker det verkar värdelöst att stanna vid tier 7 när tier 10 är det absolut roligaste med spelet.
Citera
2014-09-02, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Jag tycker det verkar värdelöst att stanna vid tier 7 när tier 10 är det absolut roligaste med spelet.
word bitch
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in