2014-08-31, 23:33
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Tänkte köpa en ny premium för att skaffa guld. Har i dagsläget T34 vilken är bra för att håva in pengar, men sjukt tråkig att spela.

Har tittat på T-34-3 och FCM 50t, vilken tycker ni är roligast? Har roligt i mediums.
Instämmer i vad Bear skriver. Har sålt alla kineser (även 112:an) utom vässlan (WZ-111 tier IX) för jag fick damp på deras fruktansvärda GD och oförmåga att sätta skotten. Kineslinjen måste ha spelets värsta träffsäkerhet/RNG-alla kategorier och premiumtanksen är ju som sagt inte direkt grädda av sin tier. FCM 50t tyckte jag däremot var riktigt rolig. Det tog ett tag att komma in i den men efter ett tag gav den de absolut roligaste matcherna av premiumtanksen. Däremot upplevde jag det som att det var svårt att kontinuerligt tjäna bra med krediter med den, så efter 500 matcher (50%) rök den också i min stora utrensning före sommaren (med alla andra premiums utom T34 - som jag förvisso också hatar och vill sälja - men den kan man iaf tjäna riktigt bra med krediter med).

Men som sagt. Testservern. Alltid lika bra när det gäller att välja. Jag har alltid testat där först innan jag köpt något (inkl mina tior).
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Det här gjorde jag igår: http://www.youtube.com/watch?v=lkpDq7oq4os&sns=em
Ser kul ut!

Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Fick nåt liknande i fredags men spelade långt fler matcher, hoppades att det skulle vända så småningom, men icke. Sket helt sonika att spela i helgen p.g.a det. Testade lite idag igen med nyinköpta Type 64 (för septemberuppdragen) och förlorade 9/10 första... Funderar på att ge upp spelfanskapet så länge de spottar ur sig skit (hd-taks, HB-battle fiaskot, buggade patcher mm) utan att fixa balansen och en riktig ladderliknande mm.
Har också funderat på det men jag har bestämt mig för att köra till Armoured Warfare kommer senare i år. Sen hoppas jag att man kan släppa Wot (om det inte blir radikalt bättre till dess).

Från första testkörningen: What impressed me most while I played was how beautiful the CryEngine-driven game looks. World of Tanks certainly can’t compete with Armored Warfare on a visual level; every detail begs to be admired, from the tanks’ dirty treads to the rivets that dot its chassis. http://www.gamespot.com/articles/with-armored-warfare-obsidian-takes-aim-at-world-of-tanks/1100-6418572/
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-08-31 kl. 23:46.
Citera
2014-09-01, 00:02
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Har också funderat på det men jag har bestämt mig för att köra till Armoured Warfare kommer senare i år. Sen hoppas jag att man kan släppa Wot (om det inte blir radikalt bättre till dess).

Från första testkörningen: What impressed me most while I played was how beautiful the CryEngine-driven game looks. World of Tanks certainly can’t compete with Armored Warfare on a visual level; every detail begs to be admired, from the tanks’ dirty treads to the rivets that dot its chassis. http://www.gamespot.com/articles/with-armored-warfare-obsidian-takes-aim-at-world-of-tanks/1100-6418572/

Då tänker vi i samma banor! Tänker köra på tills jag i varje fall testat armored warfare. I gameplay videon de släppte nyligen verkar det faktiskt vara rätt lik WoT. Får hoppas på samma spelstil fast mycket bättre balans och inga ryssar vid rodret. Testade faktiskt War Thunder nyligen, men gillar inte alls simulatorstilen.
Citera
2014-09-01, 10:16
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Då tänker vi i samma banor! Tänker köra på tills jag i varje fall testat armored warfare. I gameplay videon de släppte nyligen verkar det faktiskt vara rätt lik WoT. Får hoppas på samma spelstil fast mycket bättre balans och inga ryssar vid rodret. Testade faktiskt War Thunder nyligen, men gillar inte alls simulatorstilen.

Har kollat en del youtube på det och det imponerar inte mig alls faktiskt.
Bättre grafikmotor javisst - men är den dålig för ändamålet i WoT? Nej.

Allt annat ser ut precis som WoT, de jävlarna har fan t.o.m. kopierat UIt rakt av.
https://www.youtube.com/watch?v=UJVn_C-qbeI
Citera
2014-09-01, 10:26
Medlem
Kommer också lämna wot när Aw går online. Spelar endast standardkonto på wot fn, böghororna i Minsk ska inte ha en enda spänn till av mig. Man kommer liksom ingen vart i det långa loppet med wot:s ruttna RNG-generator och alla östeuropeiska muppar.

Vad fan tror wot att man ska kunna åstadkomma när 2/3 av laget är utplånade efter någon minut? Bära laget? hahahaha.

Hamnar jag i ett lag som vet vad dom gör spelar jag automatiskt på topp själv. Man ser det omedelbart efter matchen börjar om det är medspelare som har koll på vad dom gör eller om det är nollor.
Citera
2014-09-01, 11:57
Medlem
Grishnacs avatar
Är det någon som lyckas hitta några sytemkrav på AW? Jag kan inte hitta något men misstänker väl att min gamla burk lär inte göra spelet rättvisa...

Finns det förresten någon premiumtank som är någorlunda lik Leo PTA? Alltså snabb och mobil med bra skada men låg armor?
Citera
2014-09-01, 12:26
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Är det någon som lyckas hitta några sytemkrav på AW? Jag kan inte hitta något men misstänker väl att min gamla burk lär inte göra spelet rättvisa...

Finns det förresten någon premiumtank som är någorlunda lik Leo PTA? Alltså snabb och mobil med bra skada men låg armor?

I med det är CryEngine som används så kolla på dessa specsen http://cryengine.com/get-cryengine/free-sdk-system

Annars så leta upp andra spel som använder samma motor och kolla vad de kräver.
Citera
2014-09-01, 12:36
Medlem
bambulansens avatar
Vad i helvete.. När jag äntligen gör en bra personlig prestation så förlorar laget och när vi vinner har jag mina sämsta prestationer.. Sitter här och tror att det beror på mig. Visserligen suger jag hårt på spelet men klar iaf av att ta mig ifrån starten utan att ställa till med demolition derby. Sjukt frustrerande.

Har också provat WT och det finns tydligen nybörjare där med.. Kommer förmodligen finnas i AW också.
Senast redigerad av bambulansen 2014-09-01 kl. 12:41.
Citera
2014-09-01, 12:47
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:

Allt annat ser ut precis som WoT, de jävlarna har fan t.o.m. kopierat UIt rakt av.

Men WoT har ju sina fördelar (annars skulle vi inte ens spela det, eller hur). Själv hoppas jag att de stjäl som bara den från WoT.... dvs, det bästa. Och sen tar de allt som är fel i WoT och gör bättre i AW.

Citat:
Det skulle väl vara just FCM 50t skulle jag tro. Det är den som jag spontant känner är närmast i spelstil/beskrivning.
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-09-01 kl. 12:49.
Citera
2014-09-01, 16:08
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Men WoT har ju sina fördelar (annars skulle vi inte ens spela det, eller hur). Själv hoppas jag att de stjäl som bara den från WoT.... dvs, det bästa. Och sen tar de allt som är fel i WoT och gör bättre i AW.

Det skulle väl vara just FCM 50t skulle jag tro. Det är den som jag spontant känner är närmast i spelstil/beskrivning.

Allting beror på hur de väljer att göra sin matchmaking, för det är det enda som är "broken". Att det blir en bounce här och där kan jag leva med, men att man får spela helt ojämna matcher är för jävligt.

Det för finnas x antal platser för varje tanktyp som ska fyllas med spelare ur samma kategori. Vem fan bryr sig om man får köa 30 sekunder om det blir ett bra game...
Citera
2014-09-01, 17:33
Medlem
köpte centurion tidigare men hade glömt bort denna vagn, nu när jag återupptäcker denna i karusellen undrar jag försynt om Gun OQF 17-pdr Gun Mk. VII är något att ha?
17-pundaren är optional så att säga, 20-pundaren måste jag köpa hursomhellst för att gå vidare. Normalt brukar det vara roligt att köpa de där "extrakanonerna", men blev lite fundersam på dess rätt dåliga penetrationsförmåga. Vad säger ni kloka?

Gun OQF 17-pdr Gun Mk. VII
76,2 Caliber (mm)
13,64 Rate of Fire (rounds/min)
171/239/38 Average Penetration (mm)
150/150/190 Average Damage (HP)
0,34 Dispersion at 100 m (m)
2,1 Aiming Time (s)
826 Weight (kg)

Gun OQF 20-pdr Gun Type A Barrel
83,4 Caliber (mm)
7,5 Rate of Fire (rounds/min)
226/258/42 Average Penetration (mm)
230/230/280 Average Damage (HP)
0,33 Dispersion at 100 m (m)
2,3 Aiming Time (s)
1242 Weight (kg)
Citera
2014-09-01, 19:17
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
köpte centurion tidigare men hade glömt bort denna vagn, nu när jag återupptäcker denna i karusellen undrar jag försynt om Gun OQF 17-pdr Gun Mk. VII är något att ha?
Den är bättre än kanonen vagnen kommer med så jag hade den som interimlösning tills jag kunde montera den bästa kanonen, stock kanon har 148mm pen med ap.
Citera
2014-09-01, 22:20
Medlem
Citat:

känns som en klon, eller en upphottad bf 1942 Desert Combat mod

så här långt känns det inte som man byter, men jag signade för betan så kanske man får smaka på lite iallafall.

i stället för wot's branch trees så får man en tank med uppgraderingar? gissar att man kan ha flera olika tanks.

känns lite muppigt med PvE battles, men kanske funkar, jag gillar dock mmo-delen hittills. trots alla muppar.

i övrigt känns det som man sett allt innan, förutom lite nyare modeller här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in