2014-07-15, 18:43
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hui
Kan du bära en match om du är low tier heavy?
(Det är en seriös fråga då jag förstått att du är ett unikum)

Tex spelade en match där jag med IS mötte på bl.a. E75, känns inte som man har någon chans att dominera och avgöra matchen där.

Lol, jag unikum.
Knappast, men jag är en bra spelare som spelat länge och har bra koll på spelet.
Det går att dominera en match i en Low tier heavy, men du ska ha tur med vilken tank du spelar och vilka du möter samt vilken bana. Heavies som kan lyckas med det "enklast" är kv1s, is3, t29/32/34, caernavron, amx 50 100.

Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Var länge sen jag spela. Trots olika nerfar och dylikt har ändå alltid M4:an + HE och ibland HEAT alltid varit ett gångbart alternativ. Har flest matcher, snart över tusen, i den stridsvagnen och med 105mm kanonen Brukar alltid vara de som scorar högst, oavsett ifall jag är low eller high tier. Är halvvägs på min tredje skill med besättningen också där

Något radikalt kanske har ändrats på senare tid som gjort M4:an obsolet?

Rof på 105an nerfades significant i förra patchen.
Citera
2014-07-15, 18:57
Medlem
Jag ser sällan M103, är den inte bra? Mest ser man dessa ryssdjävlar till heavys. Jag funderade på att köpa den efter min M32.
Citera
2014-07-15, 21:10
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Jag ser sällan M103, är den inte bra? Mest ser man dessa ryssdjävlar till heavys. Jag funderade på att köpa den efter min M32.

Dom jag har frågat säger att den är bra och leder dessutom till en schysst CW vagn.
Citera
2014-07-16, 13:46
Medlem
xyklopfs avatar
Stötte på en Maus igår igen. Endast andra gången sen jag började spela som jag gjort det. Verkar inte alls vara populär längre (om den nu nånsin har varit det).

E-100 möter jag däremot väldigt ofta.

Fortsätter grinda mot den i alla fall då det alltid varit mitt mål (i det tyska trädet). Dock långt kvar tills dess, har kommit halvvägs till VK4502B som är vagnen innan.
Citera
2014-07-16, 14:27
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Stötte på en Maus igår igen. Endast andra gången sen jag började spela som jag gjort det. Verkar inte alls vara populär längre (om den nu nånsin har varit det).

E-100 möter jag däremot väldigt ofta.

Fortsätter grinda mot den i alla fall då det alltid varit mitt mål (i det tyska trädet). Dock långt kvar tills dess, har kommit halvvägs till VK4502B som är vagnen innan.

Senast igår hade jag två maus i mitt lag. Men den verkar mest populär bland nya spelare.
Citera
2014-07-16, 15:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Den va populär under beta'n, 1000 matcher fick jag in med den då men idag med alla högpenetrationskanoner är det mer "hey grabbar kom hit 3000hp att dela på...." stilen.

Den är långsam, stor som fan, dålig lutning på pansaret och en liten 128mm kanon med 246mm pen(samma som rhomba) och 490 skada med 15sekunders omladdningstid.

Rof 4.03 skada 490 = ~2000
T110e5 har 2400 skada med mer pen, m48 patton har drygt 2600 skada och mer pen
Citera
2014-07-16, 20:54
Medlem
SithXMs avatar
Just fixat min Franska AMX 50 100, Älskar den :P

Men till frågan vad ska jag träna för slillz till min crew ?
Citera
2014-07-16, 21:00
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
Megafegis, spring som fan och våga inte ett skit smooth ride, snapshot och liknande skills som förbättrar "on the move" chans att träffa motståndaren kör jag med, offroad driving och clutch braking är inte helt fel.
Citera
2014-07-16, 21:19
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Megafegis, spring som fan och våga inte ett skit smooth ride, snapshot och liknande skills som förbättrar "on the move" chans att träffa motståndaren kör jag med, offroad driving och clutch braking är inte helt fel.

Sjätte sinnet snart klar den ska jag allt ha, offroad driving har jag med, Men ska köra ditt concept tack för svar
Citera
2014-07-17, 00:30
Moderator
Arne.Ankas avatar
Nyligen köpt tillbaka 212a och gw tiger p, sålde dom för det gick så djävla dåligt men nånting har hänt för nu...212a är en statpadder med drygt 56% efter 48 matcher, gw tiger p låg typ på 33-34% men är nu uppe i 43% efter 91 matcher.
Har spg buffats nånting sen den stora artynerfen?
Citera
2014-07-17, 01:40
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
Just fixat min Franska AMX 50 100, Älskar den :P

Satsa på equipment och skills som reducerar aim time så mycket som möjligt. Överlag är det sikttiden som är det största problemet med de franska kanonerna. Sjätte sinnet är en nobrainer, liksom snapshot och smooth ride. Safe stowage är en given perk på laddaren då det suger ordentligt att bli ammorackad i 50 100. Repairs är bra så man slipper slösa ett repair kit på banden när tornet eller ammoracket garanterat kommer dö i striden. BIA är bra att skaffa så fort som möjligt och som fjärde skill kan man börja satsa på camo. Jag föreslår dock att man först och främst använder 50 100an på avståndet mellan spotting range och draw distance.
Citera
2014-07-17, 02:48
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Satsa på equipment och skills som reducerar aim time så mycket som möjligt. Överlag är det sikttiden som är det största problemet med de franska kanonerna. Sjätte sinnet är en nobrainer, liksom snapshot och smooth ride. Safe stowage är en given perk på laddaren då det suger ordentligt att bli ammorackad i 50 100. Repairs är bra så man slipper slösa ett repair kit på banden när tornet eller ammoracket garanterat kommer dö i striden. BIA är bra att skaffa så fort som möjligt och som fjärde skill kan man börja satsa på camo. Jag föreslår dock att man först och främst använder 50 100an på avståndet mellan spotting range och draw distance.

equipment har jag snabbare sikte 10% sen har jag Fläkten, och vertikal blabla va den heter, den som gör du siktarsnabbare när du rör dig :P jag var inne i dina tankar, men alla likt anka tycker man ska satsa allt på att skjuta så bra som möjligt i farten, det är inte min stil, min panter 2a, som annars en dell folk gillar att köra rörlig har jag satsat på mer snipe och flanker, men stilla stånde skjuta med galet snabb ladding, många tror jag fuskar :P men kört på tog snabb ladd, min crew i den är 3 skilled, kanske inte så super bra bland er proffs här inne, men ja jag e nöjd :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in