2014-08-23, 02:18
Medlem
Alecia79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Osvuret är bäst, men jag tror det dröjer. Större sannolikhet är att Brian och Roger förlänger turnen med Adam Lambert med några spelningar i Europa nästa år.

Det verkar ju värdelöst... Lambert borde skjutas!
Citera
2014-08-24, 14:30
Medlem
Chenews avatar
Är det bara jag som tycker det är riktigt synd att man inte slog ihop Queen (1):s A-sida och Queen 2:s
B-sida till ett album, istället för att komplettera respektive sida med en ganska svag A/B-sida på vardera
skiva? Låtlistan skulle alltså se ut så här:
1. Keep Yourself Alive
2. Doing All Right
3. Great King Rat
4. My Fairy King
5. Ogre Battle
6. The Fairy Feller's Master-Stroke
7. Nevermore
8. The March of the Black Queen
9. Funny How Love Is
10. Seven Seas of Rhye
Satan vilken överjordiskt bra platta det hade varit
Citera
2014-08-24, 18:24
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chenew
Är det bara jag som tycker det är riktigt synd att man inte slog ihop Queen (1):s A-sida och Queen 2:s
B-sida till ett album, istället för att komplettera respektive sida med en ganska svag A/B-sida på vardera
skiva? Låtlistan skulle alltså se ut så här:
1. Keep Yourself Alive
2. Doing All Right
3. Great King Rat
4. My Fairy King
5. Ogre Battle
6. The Fairy Feller's Master-Stroke
7. Nevermore
8. The March of the Black Queen
9. Funny How Love Is
10. Seven Seas of Rhye
Satan vilken överjordiskt bra platta det hade varit

Kan inte mycket annat än hålla med!

Jag håller även med om att respektive A/B-sidor du nämnt är de starkare, men speciellt Queen II A-sida tycker jag hamnar i skuggan av B-sidan då den är mer lågmäld. Den är stark i sin egen rätt.

Det resterande av skivorna skulle se ut enligt nedan och främst de fetmarkerade låtarna skulle jag sakna i Queens diskografi om de presterat ditt super-album

1. Procession
2. Father to Son
3. White Queen (As It Began)
4. Some Day One Day
5. The Loser in the End
6. Liar
7. The Night Comes Down
8. Modern Times Rock 'n' Roll
8. Son and Daughter
9. Jesus
10. Seven Seas of Rhye
Citera
2014-08-24, 20:22
Medlem
Chenews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Kan inte mycket annat än hålla med!

Jag håller även med om att respektive A/B-sidor du nämnt är de starkare, men speciellt Queen II A-sida tycker jag hamnar i skuggan av B-sidan då den är mer lågmäld. Den är stark i sin egen rätt.

Det resterande av skivorna skulle se ut enligt nedan och främst de fetmarkerade låtarna skulle jag sakna i Queens diskografi om de presterat ditt super-album

1. Procession
2. Father to Son
3. White Queen (As It Began)
4. Some Day One Day
5. The Loser in the End
6. Liar
7. The Night Comes Down
8. Modern Times Rock 'n' Roll
8. Son and Daughter
9. Jesus
10. Seven Seas of Rhye
Själv har jag faktiskt inte fastnat för varken Father to Son, Liar eller The Night Comes Down utan hade nog saknat Some Day One Day och till viss del Jesus mer, men vi har ju alla olika smak White Queen håller jag dock verkligen med om, riktigt bra skriven och tillika en av Mays finare stunder!
Citera
2014-08-25, 04:42
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chenew
Själv har jag faktiskt inte fastnat för varken Father to Son, Liar eller The Night Comes Down utan hade nog saknat Some Day One Day och till viss del Jesus mer, men vi har ju alla olika smak White Queen håller jag dock verkligen med om, riktigt bra skriven och tillika en av Mays finare stunder!

Var nära på att fetmarkera även Some Day One Day, men att fetmarkera nästan alla kändes lite poänglöst

Det är just allas olika smaker kring Queen (eller band som Queen) jag tycker är så intressant. Två personer kan hålla Queen som ett favoritband, men av hela olika anledningar. Det kan man inte säga om artister/band nuförtiden. Idag är det mer givet vilka låtar någon som ska gilla.. Resten är slarvigt gjort, utfyllnadslåtar eller remixar.

Nu gillar jag verkligen "Sheer Heart Attack", men att höra en Queen III där bandet går ännu längre (ett steg framåt precis som Queen II är ifrån Queen I) vore helt fantastiskt att höra. Skulle kunna bli hur bra som helst, tror jag.
Citera
2014-08-25, 05:49
Medlem
Citat:
Var nära på att fetmarkera även Some Day One Day, men att fetmarkera nästan alla kändes lite poänglöst

Det är just allas olika smaker kring Queen (eller band som Queen) jag tycker är så intressant. Två personer kan hålla Queen som ett favoritband, men av hela olika anledningar. Det kan man inte säga om artister/band nuförtiden. Idag är det mer givet vilka låtar någon som ska gilla.. Resten är slarvigt gjort, utfyllnadslåtar eller remixar.

Nu gillar jag verkligen "Sheer Heart Attack", men att höra en Queen III där bandet går ännu längre (ett steg framåt precis som Queen II är ifrån Queen I) vore helt fantastiskt att höra. Skulle kunna bli hur bra som helst, tror jag.

Jag tycker SHA är en av deras bästa skivor. B. May förklarade i en intervju att de med den skivan försökte "förklara" för publiken vad de höll på med genom att så att säga ta det ett steg i taget. Resultatet tycker jag är en av deras mest balanserade skivor som ändå är långt ifrån nerdumning utav saker och ting.
Citera
2014-08-25, 08:36
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
Jag tycker SHA är en av deras bästa skivor. B. May förklarade i en intervju att de med den skivan försökte "förklara" för publiken vad de höll på med genom att så att säga ta det ett steg i taget. Resultatet tycker jag är en av deras mest balanserade skivor som ändå är långt ifrån nerdumning utav saker och ting.

Sheer Heart Attack (SHA) kan vara Queens viktigaste album. Otrolig variatation (tror aldrig jag hört ett mer musikalisk varierat album faktiskt) och som du skriver, ett sätt att göra musiken lättare att greppa utan att offra någonting. Längre fram i karriären hade Queen i princip bara kunnat göra olika versioner av I Want It All samt Another One Bites The Dust och fortfarande sälja miljoner album. Queen försökte variera ända in till slutet, men något lika varierat som SHA lyckades de aldrig med igen. Så drömmar om ett "Queen III" skulle inte vara att byta ut SHA.. Bara att ha ett album till innan
Senast redigerad av Geomeister 2014-08-25 kl. 08:49.
Citera
2014-08-27, 00:20
Medlem
Är det någon som vet varför det fortfarande inte har skrivits en enda rejäl officiell bok-biografi som Queen, där både Roger och Brian medverkar till 100 % ?

Jag tänker mig en tradionell biografi på minst 500 sidor eller liknande eller finns det något som jag har missat? Days of out lives dokumentären i all ära men den ger en ganska ytlig genomgång av bandets karriär
Citera
2014-08-27, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Är det någon som vet varför det fortfarande inte har skrivits en enda rejäl officiell bok-biografi som Queen, där både Roger och Brian medverkar till 100 % ?

Jag tänker mig en tradionell biografi på minst 500 sidor eller liknande eller finns det något som jag har missat? Days of out lives dokumentären i all ära men den ger en ganska ytlig genomgång av bandets karriär
Mja inte riktigt 500 sidor men en rejäl bok finns ju. Av en trovärdig och insiderkälla.411 sidor med foton men mest text och sparsmakat . Tror inte någon i bandet ogillade henne hon var en vän sen många år.
"Freddie Mercury den definitiva biografin" av Lesley -Anne Jones
ISBN 978-91--86969-84-4
Den kvinnliga journalist som blev en personlig vän till både Freddy och bandet.
Finns i pocket
Köp!
Senast redigerad av Zigga 2014-08-27 kl. 01:37.
Citera
2014-08-27, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Mja inte riktigt 500 sidor men en rejäl bok finns ju. Av en trovärdig och insiderkälla.411 sidor med foton men mest text och sparsmakat . Tror inte någon i bandet ogillade henne hon var en vän sen många år.
"Freddie Mercury den definitiva biografin" av Lesley -Anne Jones
ISBN 978-91--86969-84-4
Den kvinnliga journalist som blev en personlig vän till både Freddy och bandet.
Finns i pocket
Köp!

Den har jag läst och den var väl bra. men det är ju mer historien om Freddie mercury och även om musiken med Queen också näms en del så är det långt ifrån en tillfredställande Queen-biografi, utan mer kring Freddie mercury och hans liv, det är en viss skillnad
Citera
2014-09-01, 09:33
Medlem
Geomeisters avatar
När vi väl är inne på Sheer Heart Attack. Vilka är era favoritspår ifrån skivan?

1. Brighton Rock
2. Killer Queen
3. Tenement Funster
4. Flick of the Wrist
5. Lily of the Valley
6. Now I'm Here
7. In the Lap of the Gods
8. Stone Cold Crazy
9. Dear Friends
10. Misfire
11. Bring Back That Leroy Brown
12. She Makes Me (Stormtrooper in Stillettos)
13. In the Lap of the Gods ...revisited
Citera
2014-09-01, 23:50
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
När vi väl är inne på Sheer Heart Attack. Vilka är era favoritspår ifrån skivan?

1. Brighton Rock
2. Killer Queen
3. Tenement Funster
4. Flick of the Wrist
5. Lily of the Valley
6. Now I'm Here
7. In the Lap of the Gods
8. Stone Cold Crazy
9. Dear Friends
10. Misfire
11. Bring Back That Leroy Brown
12. She Makes Me (Stormtrooper in Stillettos)
13. In the Lap of the Gods ...revisited

Mina tre favoriter är

Lily of the Valley
Stone Cold Crazy
Tenement Funster
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in