2014-08-31, 14:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Tänker inte dra upp igen det här med KJs funktionshinder.
Men kan inte låta bli, är det så att KJ fick lite "fördel" för sitt funktionshinder, genom hela utredningen.
Rent av att hans omgivning, tycker det är lite synd om han. Som tex det här som hans pappa sa, " Kristoffer kan inte ens äta med kniv och gaffel. Han har svårt att knyta skorna. Han gör aldrig färdigt en sak."

Känns som rejält överdrivet. Är verkligen KJ så "handikappad"?
KJ har ju körkort också, är inte det lättaste att ta.
Visst att KJ var dålig på att städa och sånt, och behövde lite extra hjälp.
Men det ska inte överdrivas heller. Finns flera exempel på när hans funktionshinder, helt plötsligt inte alls är ett hinder. Verkar så uppenbart då KJ tycker något är mindre roligt, då sätts hans funktionshinder in. Och han får hjälp med sånt han tycker är tråkigt. Precis så som KJ vill ha det, lura hans omgivning. Så han lugnt kan fortsätta dricka öl, köra bil och umgås med polarna i skogen. Och även slippa jobba och få bidrag och annan hjälp. Precis som flera av hans polare verkar ha det.
Tvärtom, iaf vad det gäller åklagarna. De lurade honom till att spekulera och babbla på. Särskilt EMF utnyttjade de gamla spekulationerna genom att vända dem emot honom.
Citera
2014-08-31, 15:16
Medlem
Har skummat igenom Fup bara. Under utredningen, undersöktes KJs naglar något? Skulle man ha funnit hudfragment eller blod från BO så skulle dey kunna vara väldigt bindande till mordet
Senast redigerad av hannahj 2014-08-31 kl. 15:18.
Citera
2014-08-31, 15:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannahj
Har skummat igenom Fup bara. Under utredningen, undersöktes KJs naglar något? Skulle man ha funnit hudfragment eller blod från BO så skulle dey kunna vara väldigt bindande till mordet
Kroppsbesiktning utfördes 1 juli, nästan två månader efter försvinnandet. Den gav inget resultat i det avseendet.
Citera
2014-08-31, 16:26
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Att bröllopsmiddagen blev kort har inget med VB att göra. Att VB hade möjligheten att styra
den middagen genom hot finns inte i min värld, den avslutades ganska säkert sig själv helt
naturligt.

SMSen som hon skickat till Berg har nog varit av den karaktären att försöka göra MB svartsjuk,
VB var ganska säkert helt frånvarande hos KJ eftersom hennes tankar säkert var fullt upptagna
med att förarga sig över att MB och frugan hade en stund ihop.
Och just p g a denna
bröllopsmiddag ville VB också ge sken att hon hade sitt på det torra för MB,
hon var inte hos
KJ för att plugga och på något vis har VB:s baktankar med besöket kommit till KJ:s kännedom
är jag säker på.

Antingen har hon sagt detta rätt upp i ansiktet till honom eller så har KJ lyckats komma över
hennes telefon och läst SMS-konversationen för jag ser det i stort sett som otänkbart att
KJ själv kommit på VB:s baktanke. KJ är inte förmögen att läsa av en känslosituation lik denna
på några timmar. Jag befarar att hon både sagt och visat SMS-en för KJ och det med en sån
jävla käftsmäll att det brast fullständigt för honom.
Att tro att VB varit nådelig under kvällen mot KJ
finns inte,hon visar ingen hänsyn alls kan man se när hon har en plan. Det är väl på så vis som hon
fått nån gåva av utnyttjade IQ befiade småpojkar mellan varven. Denna kväll var noga planerad
av VB, FB inläggen om att vara någons älskarinna och inlägget om att studera "hos kompis"
vittnar om det.

Många för att inte säga alla svar om varför det gick som det gick finns i SMSen och det är
så bedrövligt det bara kan vara att man inte lyckas återskapa dessa mess för båda drabbade
familjer.
Att MB behandlats som en porslindocka av åklagarna har inte gynnat någon,
MB minns messen det betvivlar jag inte för en sekund men karl nog att stå för detta är han
inte!
Man får väl hoppas att VB:s telefon dyker upp endera dagen men du kan ge dig
fan på att MB inte delar min önskan. Oj,oj vadag skulle göra för att få tag i dessa mess.

Man kan inte säga med säkerhet att hur vida VB påverkat 4/5 för MB och AN.

Finns det någonting som tyder på att VB försök göra någon av de killar hon umgåtts med svartsjuk någonsin? Var kan jag hitta de uppgifterna?
Enligt KJ verkade inte VB frånvarande under kvällen 4/5, vad grundar du det på att hon skulle vara helt frånvarande?

Enligt MB var hon upprörd på någon så vart ville hon ge sken av att hon hade det på det torra?

Varför skulle KJ bli arg över de SMS som herr sushibagare skickade? MB uppgav ju bara att han svarat att han jobbar i 4 SMS...

FB inlägget vittnar väl mer om att hon har orsakat trouble in paradise.

MB har nog vidtagit alla åtgärder för att dessa SMS aldrig ska se dagens ljus.
Senast redigerad av Namibia1 2014-08-31 kl. 16:28.
Citera
2014-08-31, 17:01
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Det hade nog varit på sin plats att polisen kollade upp om Per och Mickes kör ut sina gäster runt 20.15 4/5 2013.
Enkelt hade varit att kolla restaurangens kvitton om dom verkligen stängde... något som fortfarande går att göra

Fast å andra sidan så hade polisen 20/5 låst sig vid KJ så det hade aldrig någon anledning att kolla om MBs uppgifter var riktiga eller ej.

Eftersom restaurangen höll öppet till 20.00 finns inget anmärkningsvärt i att de valde att bege sig hemåt strax efteråt.
Citera
2014-08-31, 17:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Eftersom restaurangen höll öppet till 20.00 finns inget anmärkningsvärt i att de valde att bege sig hemåt strax efteråt.
Varför tror du de höll öppet till 20?
http://www.paromickes.com
Citat:
ÖPPETTIDER
Tisdag - Lördag från 17:00
Det lönar sig knappast att ha en restaurang öppen bara tre timmar per dag.

Jag gissar att de har öppet så länge de har gäster.
Citera
2014-08-31, 17:11
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Det är en ala carte restaurang och bordet var väl bokat till 19.00.
Citera
2014-08-31, 17:14
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Med tanke på detta så tycker jag absolut att det finns en möjlighet till att VB tagit en promenad hem till MB och AN.
Det kan vara anledningen till den väldigt korta bröllopsmiddagen... VB kanske hotade att visa alla SMS hon fått från MB till AN. Det var en intensiv kontakt mellan VB och MB 3/5 och MB har själv uppgett att när VB hotar att avslöja relationen så brukar han svara henne för att lugna ner henne, sista tiden hade VB hotat om just detta.
VB har konfronterat dom tidigare utanför restaurangen.

VB och MB hade kontakt via sms fram tills 23-tiden den 3 maj. Strax därefter meddelar hon KJ att hon har tänkt komma förbi dagen därpå. Ingen frågeställning om det passade KJ, hon lät beslutsam.

Så nog handlade hennes sms om andra planer än uppgradering inför karaten. Där utgår jag ifrån att MB ljuger.
Citera
2014-08-31, 17:18
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför tror du de höll öppet till 20?
http://www.paromickes.com
Det lönar sig knappast att ha en restaurang öppen bara tre timmar per dag.

Jag gissar att de har öppet så länge de har gäster.

De har säkert öppet så länge de har gäster som övriga restauranger. Förra gången jag kontrollerade deras öppettider stod 20.00.
Citera
2014-08-31, 17:21
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Det är en ala carte restaurang och bordet var väl bokat till 19.00.

Bordet var bokat till 19.00 ja och det är ju helt okej med en restaurang som stänger kl 20.00. Tror bara inte man ska fästa sig vid den detaljen då de åkte hemåt en stund efter stängningsdags.
Även personalen vill avsluta dagen i rimlig tid.
Citera
2014-08-31, 17:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
De har säkert öppet så länge de har gäster som övriga restauranger. Förra gången jag kontrollerade deras öppettider stod 20.00.
När kollade du? Theforeigner kollade 2013-10-30:
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
En anna sak som inte värka stämma als:

AN anger i förhör (FUP 1124) att anledningen att dom endast var på restaurangen i 1.5 timma och fira dotterns giftemål var:

"De sitter på restaurangen ca 1,5 timma då den stänger tidigt."

MEN på restaurangen's hemsida står det att dom öppnar kl 17:00, jag menar HUR tidigt skulle dom då stänga???

Jag tror att AN ljuger!

http://www.paromickes.com/

ÖPPETTIDER
Tisdag - Lördag från 17:00
Det är ingen billig restaurang. De slängde i sig en varmrätt för 295 kr på mindre än en timme och sprang från bordet. Vem gör så?

Jag och en kompis brukar träffas ibland på den lokala krogen, äta mat och dricka två öl. Vi har inget speciellt att prata om. Det tar 1,5 timme.
Senast redigerad av Quarrel 2014-08-31 kl. 17:29.
Citera
2014-08-31, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är ingen billig restaurang. De slängde i sig en varmrätt för 295 kr på mindre än en timme och sprang från bordet. Vem gör så?

Jag och en kompis brukar träffas ibland på den lokala krogen, äta mat och dricka två öl. Vi har inget speciellt att prata om. Det tar 1,5 timme.

Finns det belägg för att de sprang från bordet? Gäller dina preferenser om hur länge man ska äta?
Tog middagen 1 timme så var det nog så. Det behöver inte vara konstigare än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in