2014-08-30, 15:59
  #1693
Medlem
Han kan gå till BP inför nästa säsong, superettan känns som rätt nivå för honom.
Citera
2014-08-30, 18:47
  #1694
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Breda typ?

Han måste i varje fall släppa på prestigen och inse att han måste börja om på en rätt låg nivå.

Typ så. Avdic platsar ändå i Heracles och då känns det som att Guidetti skulle kunna konkurrera om en plats i ett lag av samma kaliber.
Citera
2014-08-31, 14:38
  #1695
Medlem
Ryktas gå till Fiorentina. Kul att det kanske blir en flytt trots allt även om det är en överhängande risk att han nöter bänk i ytterligare en säsong
Citera
2014-08-31, 14:40
  #1696
Medlem
Wajis avatar
Killen kommer aldrig bli något. Bänknötare i alla ligor tror jag.
Citera
2014-08-31, 15:21
  #1697
Medlem
Jupp. Så länge han föredrar hög lön och stora klubbar kommer utvecklingen få lida.

Att ta sig in i Fiorentinas startelva är imo bra mycket svårare än Stokes. Fiorentina har visserligen haft en del skadeproblem i offensiven men jag tror när både Gomes och Giuseppe är hela är det omöjligt att slå sig in. Att dom desutom tagit tillbaka Babacar borde göra att Guidetti kliver ytterligare ett steg bakåt i ledet.

Gissningsvis tror jag kommande säsong kommer likna fjolårets. Men vi svenskar får väl hoppas på ännu ett skadedrabbat år för Fiorentina å kanske han kan få lite speltid.
Citera
2014-08-31, 16:01
  #1698
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Killen kommer aldrig bli något. Bänknötare i alla ligor tror jag.
Aldrig bli något? Killen har redan varit något. Startspelare i ett holländskt topplag som tonåring. Blanda inte ihop honom med Bojan Djordjic.
Citera
2014-08-31, 16:26
  #1699
Medlem
Det var någon som skrev att Malmö borde försöka värva honom. Det kanske hade varit en ganska bra lösning för John? Komma tillbaka till en lägre nivå, få tillbaka självförtroende och förhoppningsvis hänga några kassar. Detta samtidigt som han inte försvinner helt från Europas fotbollsradar i och med att han kommer ha möjlighet att "visa upp sig" mot europeiska topplag i Champions League.

Sedan är ju såklart frågan om MFF ens är intresserade av John...
Citera
2014-08-31, 16:38
  #1700
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Aldrig bli något? Killen har redan varit något. Startspelare i ett holländskt topplag som tonåring. Blanda inte ihop honom med Bojan Djordjic.

Killen är ett miffo som haft tur men nu är turen slut och då ser alla andra det vi ser dvs en skitspelare. Och han kommer aldrig bli något utöver en överreklamerad skitspelare..
Citera
2014-08-31, 16:39
  #1701
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Det var någon som skrev att Malmö borde försöka värva honom. Det kanske hade varit en ganska bra lösning för John? Komma tillbaka till en lägre nivå, få tillbaka självförtroende och förhoppningsvis hänga några kassar. Detta samtidigt som han inte försvinner helt från Europas fotbollsradar i och med att han kommer ha möjlighet att "visa upp sig" mot europeiska topplag i Champions League.

Sedan är ju såklart frågan om MFF ens är intresserade av John...

Nja, känns som att det kostar mer än det smakar. Snackas om 30 mille för att City ska låta honom gå. Han har inte spelat fotboll på 2 år förutom 5 minuters inhopp i Stoke då och då.
Citera
2014-08-31, 16:42
  #1702
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Nja, känns som att det kostar mer än det smakar. Snackas om 30 mille för att City ska låta honom gå. Han har inte spelat fotboll på 2 år förutom 5 minuters inhopp i Stoke då och då.
Oj, är det sådana summor? Då är det såklart uteslutet. Tänkte mer om City hade kunnat tänka sig att "riva" kontraktet med John bara för att få bort honom från klubben.

Det är minst sagt en svår situation Guidetti är i. Hans framtida karriär bygger på hur pass mycket självinsikt han har nu, och hur mycket han är villig är kapa sin nuvarande lön.
Citera
2014-08-31, 16:50
  #1703
Medlem
Ferry31s avatar
City ville först ha 5 miljoner euros, men sänkte det sedan till 3,1 miljoner euros. Det är i alla fall vad som har svävat runt när jag läste holländsk media. Inte så konstigt då att få klubbar nappar. Större klubbar tycker ju förmodligen att han inte är tillräckligt bra och för mindre klubbar samt fattigmansklubbar (Feyenoord)är givetvis 30 miljoner fortfarande mycket pengar som man inte bara kan wastea hur som helst.

Tycker mycket är Guidettis eget fel. Han borde aldrig ha förlängt med City när han var skadad. Hade han spelat sina kort rätt hade han haft en ny klubbadress nu, med chans på speltid.
Citera
2014-08-31, 17:38
  #1704
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Det var någon som skrev att Malmö borde försöka värva honom. Det kanske hade varit en ganska bra lösning för John? Komma tillbaka till en lägre nivå, få tillbaka självförtroende och förhoppningsvis hänga några kassar. Detta samtidigt som han inte försvinner helt från Europas fotbollsradar i och med att han kommer ha möjlighet att "visa upp sig" mot europeiska topplag i Champions League.

Sedan är ju såklart frågan om MFF ens är intresserade av John...

Självklart är det varken någon bra lösning för Guidetti eller Malmö. Han hade knappast platsat i närtid med de alternativ Malmö har så det hade på sin höjd blivit bänken i CL för att sedan konkurrera till nästa allsvenska säsong. Guidetti har knappast råd med utebliven speltid till mars/april.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in