Citat:
Ursprungligen postat av
Spindelfrida
Den konversation mellan KJ och VB som jag redovisar i mitt senaste inlägg är sms, och ingenting annat!
Redovisningen i fup börjar på sidan 627!
EDIT: Huruvida VB:s meddelanden till MB kvällen den 2 maj skedde via sms eller Facebook kommer jag inte ihåg just nu. Men, jag säger som du: Spelar roll?
Det var facebookmeddelanden, bästa att tydliggöra detta så ingen tror att SMS:en har återskapats.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Det är väl för höge fan inga belägg!
Det kan mycket väl stämma som användaren här skriver:
Låtsades vara glad, ja.
Det händer rätt ofta sånt, tror jag bestämt. Det kallas förställning.
Man visar inte upp vad man innerst inne känner utan sätter upp en mask inför den andre.
Det behöver man inte ha doktorerat i psykologi eller beteendevetenskap för att kunna begripa.
Vatchareeya kan alltså ha upprätthållit en bild av sig inför den andre som inte
alls var i överensstämmelse med hur hon verkligen kände i situationen med denna.
När hon så kom hem släpptes dessa tillbakahållna känslor fram och fram kom dom
i de meddelanden som hon avfattade till personen ifråga. Där var hon autentisk.
Att påstå att MB far med lögn här när han beskriver den f.d. älskarinnan som motsatsen
till dyster och arg vid den här bilresan, ska man låta bli helt enkelt om man inte har
ambitionen att framstå som oseriös.
Jo, det är belägg, och jag har svarat användaren:
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citat:
Ursprungligen postat av
satansidiot
Sorry, men jag kan inte finna något som talar för att hon inte var glad, fakta alltså. Har man kunnat påvisa att MB ljugit om detta?
Ja, läs igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Jag försökte förklara för dig igår - vilket du ignorerade - hur människor som har VB:s typ av temperament kan skifta sinnesstämning mycket snabbt (utifrån egna erfarenheter). Nu kommer du tillbaka igen och säger att du vet att MB ljuger, något du i själva verket inte kan veta något om.
Varför påstår du saker i tråden som inte kan beläggas? Du är ju på folk själv med som du menar försöker skapa trådsanningar (nåja - "folk" i bemärkelsen personer som argumenterar utifrån att den dömde mördaren är skyldig) och nu gör du dig skyldig till samma sak själv.
Det finns bara två personer som vet hur stämningen var i bilen den där kvällen. Den ena är död och den andre har vi faktiskt ingen som helst möjlighet att bedöma om han ljuger, förskönar en aning eller talar sanning.
Ingen byter humör på det sättet, glad och sprallig på träningen, glad i bilen för att sju minuter senare skriva på Facebook: "förlåt jag använder svordomar jävla m#cke varför försvann du"? Något hände.
Man kan se i samtalslistorna att MB talar i stort sett sanning om SMS och samtal. Han svarade på ungefär vart tredje SMS från VB, ibland hade de dialog där SMS gick växelvis fram och tillbaka, ibland kunde det gå runt tio SMS från VB till MB innan han skickade tillbaka ett. Men vid några tillfällen bryts mönstret.
Den 6 mars syns det i Facebook att VB hade blivit utslängd från klubben. Det syns i samtalslistan när det skedde. SMS-trafiken ser normal ut fram till kl 10:09 4 mars. Sedan skickade VB 13 SMS den dagen, dagen därpå 74 SMS, 6 mars 28 SMS och fyra korta telefonsamtal, 7 mars 33 SMS och ett kort samtal, 8 mars 0 SMS. MB skickade inget SMS tillbaka. 9 mars svarade MB i ett SMS och trafiken fortsatte som vanligt. Man kan också konstatera att 2 mars hade VB reklamincidenten med MB:s morbror. Hon skickar nio SMS till honom 3 mars, utan svar. Det är uppenbart att VB var ledsen.
29 mars upprepades mönstret, men inte lika tydligt. 22 SMS från VB utan svar från MB. Desto tydligare syns det 2 april kl 17:42 till 6 april kl 11:29 då VB skickade 47 SMS avbrutet av bara ett svar 4 april kl 19:00. Därefter vidtar normal trafik igen fram till 6 april kl 20:30. Från då till kl 7 april kl 17:15 skickade VB 36 SMS, utan svar.
Därefter verkade allt frid och fröjd fram till 28 april kl 16:16, då VB skickade 34 SMS fram till 29 april kl 9:59.
Facebook 28 april
Citat:
kl 23:02
Vatchareeya Bangsuan
jag har aldrigt önskat något från dig. det är bara det där att jag vill inte du ska gå från mig. du finns inte så länge kvar och inte jag heller snälla ge mig chans jag vill ha dig i mitt liv. du bor inte med mig du finns inte i min säng det gör redan ont, nu svamlar jag faktist inte jag ber dig snälla gå inte gör inte slut med mig.
Här verkade MB vilja göra slut igen, vilket naturligtvis gjorde VB ledsen. Men 29 april tycks de försonas igen.
Citat:
den 29 april
21:42
Vatchareeya Bangsuan
du ska inte får något mer sms från mig inte heller här. förlåt för störningen. jag ska håller det jag lovade så länge jag kan men det betyder inte att jag kommer att inte snacka med dig för evigt. eftersom jag gör inte slut med dig men bara inte höra av mig eller störa dig ett tag. jag kan bara håller det i kanske 4-5 månader efter det hör jag säkert av mig till dig igen. Sovgott [MB]
Men friden varar inte så länge, 1 maj kl 20:25 till 2 maj kl 18:52, 38 minuter före träningen, skickade VB 32 SMS utan att få något tillbaka.
Facebook igen:
Citat:
torsdag
08:04
Vatchareeya Bangsuan
Du behöver inte vara sur på mig alls. Du har gjort slut med mig och jag vill inte förlora första kärlek men jag gör allt du vill jag lät dig göra slut. Det tar kåt för mig att du gjorde slut mig jag har ett hjärtat och älskade dig som mitt liv, du vill inte ha sms så slutade jag också. Så sluta dryga! Ha en bra dag.
torsdag
12:11
Vatchareeya Bangsuan
Du behöver inte vara ovänner med mig bara för vi gjorde slut:@ fattar du inte att man kan fortfarande vara vänner men man röra inte varann. Jag har sagt tidigare behöver inte vara rädd jag ska inte röra dig inte ens titta på dig.
12:23
Vatchareeya Bangsuan
Jag gillar dig inte längre än bara som bästa vän och tränare så du kan vara lugnt!
Brytningen tycks vara ett faktum. Efter träningen, när MB har skjutsat hem VB:
Citat:
21:52
Vatchareeya Bangsuan
förlåt jag använder svordomar jävla m#cke varför försvann du
21:57
Vatchareeya Bangsuan
ett år och två månader betyder inte något för dig? jag hatar dig och jag vet att du hatar mig också när jag håller på såhär. jag undrar om det finns mer ord som är värre än hatar för jag gör det mer än vad ordet betyder. du gjorde slut jag sagt inte något emot men sen är vi ovänner hels plötsligt också.
22:47
Vatchareeya Bangsuan
är det så kul för dej att dissa folk och varför blev vi ovänner bara för att det är slut få man inte vara vänner efteråt? förlåt att jag fråga jag får ändå inte något svar från dig! nu ska man fortsätta programera.
23:29
Vatchareeya Bangsuan
hatar dig blir så arg när du dissar
så du tänker dissar mig hela livet nu eller
23:38
Vatchareeya Bangsuan
ska aldrigt mer ligga med dig hatar dig jag är säkert på att hon gör det också för hon tappade förtroende för dig:))) tillslut så har du ingen kvar. tur att ni har företag tillsammans annars hade hon gjort slut med mig. Du verkar inte gillar när vi älskade dig.
00:20
Vatchareeya Bangsuan
Vad fan har du mer för anledning att dissa mig för? Så man känner inte varandra efter knullade med varann? :@
Vatchareeya Bangsuan
Du behöver inte vara sur på mig alls. Du har gjort slut med mig och jag vill inte förlora första kärlek men jag gör allt du vill jag lät dig göra slut. Det tar kåt för mig att du gjorde slut mig jag har ett hjärtat och älskade dig som mitt liv, du vill inte ha sms så slutade jag också. Så sluta dryga! Ha en bra dag.
Från 3 maj fortsatte SMS:andet på vanligt sätt. Den 3 maj var trafiken intensiv. VB skickade 23 SMS och MB 14. På slutet av dagen skedde SMS:andet växelvis, de verkade diskutera något. 4 maj inleddes SMS:andet kl 17:04, och den trafiken känner vi till.
Så, frågan kvarstår? Varför ljög MB? VB var inte glad 2 maj, det framgår både av Facebook och SMS-trafiken. Och varför är han så angelägen om att framhålla att hon var glad? Det verkar som om MB gjorde slut igen, och två dagar senare försvann VB. Bestämde sig MB för att göra slut på ett definitivt sätt, eller försonades de och blev påkomna av AN? Det är knappast en tillfällighet att 2 och 4 maj ligger så nära varandra.