Citat:
Ursprungligen postat av
Rubar
Habilt inlägg, tror det ligger mkt i det som du tar upp. Några frågor: -ang festen i dec -12 från vilken VB gick hem; vet du var festen hölls/hur långt VB hade att gå?, om hon gick själv? Antar hursomhelst att det var mörkt ute då...vad är du mer konkret inne på med det att du tror att VB ämnade spela MB ett spratt den 4/5?
Av sms-konversationerna att döma bör festen ha hållits den 21 december 2012. Däremot vet jag inte var den hölls. Den 22 december messar KJ till VB och säger:
"Tänkte bara säga att jag menar allt jag sa till dig igår kväll" (följt av ett hjärta <3). Han får inget svar. Natten till den 23 december skickar han ett nytt sms:
"Hör av dig så fort du ser detta."
Först på eftermiddagen den 23 december svarar VB: "Hej jag har tappat bort rösten tyvärr kan inte snacka alls kom hem igår på morgonen lite kläder och -31".
Sex minuter senare svarar KJ: "Du vet att de jag sa i fredas de menade ja".
VB ignorerar hans trånanden och messar: "Ja följde med jo**i och dom vi har inte sovit alls för jo**i och ma**e bråkade i 4 timmar för han var avundsjuk på Chri***an."
"Ja hörde de", svarar KJ. Följt av "Men du hade kul eller?" och två minuter senare ett "?"
Där bryts kontakten. Först den 27 december, sent på kvällen, återkommer VB: "tja görs". KJ svarar att han "festar med bästa kompisarna". "Trevligt", svarar VB, varpå KJ undrar "Själv då?"
VB bryr sig inte om att svara. Den 30 december försöker KJ på nytt. Han skickar ett sms med ordalydelsen
"hej vad gör du på nyår". VB ignorerar frågan.
Den 6 januari sms:ar KJ på nytt: "Gomorron e du vaken". Då är klockan 11.08. Vid halv fyratiden samma dag skriver han: "Nu har mina pengar tagit slut men
jag är glad över att jag kunde få prata med dig". Detta sms tyder antagligen på att de talats vid via det fasta telefonnätet.
VB svarar: "Men absolut får du prata med mej
Det gör bara mer ont om du fortsätter älskar mig trots du vet du kommer aldrig mer blir något mer än vänner.bara ringa när du vill undantag inte efter midnatt".
KJ:s svars-sms är
sorglig läsning därför att det klart och tydligt visar en deprimerad ung man som är djupt förälskad i en tjej han aldrig kommer att få:
"Jag vet, o du vet att jag vet, men du vet också att hjärtat vill ha det hjärtat vill ha trots att det oftast är bland det svåraste att få..Trots att det gör ont så kan jag inte sluta känna de jag känner för dig.." Inte heller detta sms har VB någon kommentar till...
VB ville helt klart spela MB ett fult spratt med innebörden att försöka göra honom svartsjuk. Den tanken växte sannolikt fram den 2 maj då MB skjutsade hem henne efter träningen. Hon var inte alls glad och lycklig som MB försökte få det till. Det visar sms:n hon skickade till honom samma kväll. VB var urförbannad på MB. I ett anfall av hämndbegär drog hon sig inte för att
utnyttja den olyckligt käre KJ för sina egna syften. Hon ville göra MB sotis och visste mycket väl att KJ inte skulle säga nej till hennes invit om att komma och plugga hos honom. Det gjorde han inte heller. Kanske närde han återigen en tanke på att det trots allt skulle kunna bli han och VB? Enligt mig är det mycket troligt. Men när han fick klart för sig att han bara var en bricka i ett fult spel rämnade allt...