2014-08-27, 18:21
Medlem
Angående den berömda slutscenen, vet ej om det blivit bekräftat innan men alltid intressant

Citera
2014-08-28, 09:05
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Precis som jag trodde om slutscenen - http://www.expressen.se/noje/ar-tony-soprano-dod-har-ar-skaparens-svar/
Citera
2014-08-28, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Angående den berömda slutscenen, vet ej om det blivit bekräftat innan men alltid intressant

Just when I thought i was out, THEY PULLED ME BACK IN...

Hes ALIIVE
Citera
2014-08-28, 13:40
Medlem
Fred Friendlys avatar
Nej, det är inte bekräftat åt något håll.

http://tvdags.se/artikel/efter-gardagens-bomb-nej-vi-vet-fortfarande-inte-vad-som-hande-med-tony-soprano

Förstår ni inte hur genialiskt slutet är när folk 1) frågar om svaret fortfarande och 2) spekulerar på forum. Tony är precis vad ni vill att han ska vara.
Citera
2014-08-28, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Nej, det är inte bekräftat åt något håll.

http://tvdags.se/artikel/efter-gardagens-bomb-nej-vi-vet-fortfarande-inte-vad-som-hande-med-tony-soprano

Förstår ni inte hur genialiskt slutet är när folk 1) frågar om svaret fortfarande och 2) spekulerar på forum. Tony är precis vad ni vill att han ska vara.
Det blir tröttsamt att om och om igen läsa om journalister och annat folk "in the business" som måste få veta vad som hände med Tony - och David Chase tycker antagligen detsamma. Många har svårt att acceptera ett annorlunda avslut samt förstå när någonting är avslutat. Jag tycker likt dig att det var ett genialiskt avslut och jag hade inte velat att serien slutade på något annat sätt.
Citera
2014-08-30, 14:12
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Precis så. Ett av de absolut bästa sluten på en tv-serie!
Citera
2014-09-01, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Precis så. Ett av de absolut bästa sluten på en tv-serie!

Håller med, ambivalent slut. Det finns dock andra serier som också har bra slut.
Citera
2014-09-01, 11:15
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvio.-.Dante
Håller med, ambivalent slut. Det finns dock andra serier som också har bra slut.
Six feet under!
Citera
2014-09-02, 04:31
Avslutad
Jag tycker fortfarande att Tony skulle fått reda på C:s fling med läraren. Hade gjort hans ego gott att få sig en törn. Fast det hade varit synd om läraren.

Carmela var ibland så störig i sin relation till Tony, så jävla obeslutsam hela tiden. Jag blev förvirrad i dynamiken mellan T och C, vissa bråk uppstod ur ingenting och verkade inte handla om någonting särskilt eller konkret. Deras konversationer svängde (överlag) hela tiden.
Märkliga repliker ibland också (när de bråkade).
Senast redigerad av GenesisP 2014-09-02 kl. 04:46.
Citera
2014-09-02, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag tycker fortfarande att Tony skulle fått reda på C:s fling med läraren. Hade gjort hans ego gott att få sig en törn. Fast det hade varit synd om läraren.

Carmela var ibland så störig i sin relation till Tony, så jävla obeslutsam hela tiden. Jag blev förvirrad i dynamiken mellan T och C, vissa bråk uppstod ur ingenting och verkade inte handla om någonting särskilt eller konkret. Deras konversationer svängde (överlag) hela tiden.
Märkliga repliker ibland också (när de bråkade).

Det som är så genialiskt! Jag vet inte om det är medvetet men jag uppfattar det precis som det ska vara i ett väldigt stressat,utmanat förhållande. Båda lider av psykologiska påfrestningar utav dess like och då blir det frustrerade och onödiga tjafs ibland! =) Det har lixom en betydelse och behandlar något även ifall själva tjafset kan handla om en tappad mugg. Väldigt snyggt ihopsytt.
Citera
2014-09-02, 05:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Det som är så genialiskt! Jag vet inte om det är medvetet men jag uppfattar det precis som det ska vara i ett väldigt stressat,utmanat förhållande. Båda lider av psykologiska påfrestningar utav dess like och då blir det frustrerade och onödiga tjafs ibland! =) Det har lixom en betydelse och behandlar något även ifall själva tjafset kan handla om en tappad mugg. Väldigt snyggt ihopsytt.

Jag håller med, men jag tror inte att det är det som skaparen vill berätta i varje konversation. Ibland känns det som om det stoppades in ord/känslor för att scenen skulle kännas mer "färdig". Svårt att förklara, men enligt mig blev det ibland för mycket av dessa spontana bråk/gräl.
Citera
2014-09-03, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Håller med, det är ju så uppenbart att de båda har mycket aggressioner under ytan och minsta sak kan utbryta i bråk. Fast de flesta av gångerna tycker jag ändå att de båda har legitima argument för sina åsikter - och i de flesta fallen så upplever jag det som att det är större frustrationer som ligger bakom. Det båda har ju i 99 % av fallen en varsin agenda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in