Citat:
Ursprungligen postat av
yegori
Det känns som att jag inte är tillräckligt insatt i delar av 9/11. Måste läsa på mer. Du borde och andra sidan byta attityd och inte bara tvärt avfärda allt som inte passar dig (de dansande israelerna ex). Israel har en historia av att lura USA in i krig.
http://whatreallyhappened.com/WRHARTICLES/ussliberty.html
Åtminstone en arkitekt som såg attacken sa att det var lugnt eftersom de inte skulle kollapsa. De byggdes också för att tåla en eller flera träffar av jetplan eftersom Empire State Building hade drabbats tidigare. Om det nu var som den officiella versionen säger, varför tycks inte finnas någon som helst nyfikenhet i såna fall att undersöka varför brand orsakade kollapsen? Och varför var budgeten så liten? Dessa simpla frågor räcker för att inse att något är väldigt fel. Byggnad 7 har knappt nämnts i officiella sammanhang. Mycket underligt.
Jag har sett bilder på datorskärmar, och till och med en bok som såg ut att vara oskadd (alltså vid Pentagon) i dok. The New Pearl Harbor.
Du menar alltså att WTC 1 och 2 skulle ha fallit ihop bättre om de hade varit demolerade? Troligen inte, och definitivt inte när det gäller WTC 7 som hade flera tydliga kännetecken. Däribland att mittkolumnerna kollapsade först (man ser det på luftkonditioneringen i mitten som börjar rasa först). Danny Jowenko var en av flera som var övertygad om att WTC 7 demolerades. Tyvärr dog han i en bilkrasch så han kan inte säga mer om den saken....
Jag är inte tillräckligt frekvent i konspirationsforum för att veta om vi har bevittnat någonting absolut onormalt här, men jag måste ge dig beröm, för jag har nämligen aldrig sett en konspirationsbeivrare erkänna att hen inte är helt insatt i ämnet som dryftas. Det ser jag som oerhört ödmjukt, med tanke på att fanatiker brukar ha en tendens att vara helt säker på sin sak, och konsekvent blundar för alla fakta som erläggs vederbörande.
Jag har min egen teori - USA ville ha kriget, använder sig av sina skumma kanaler, får till ett samarbete med Bin Ladin och anhang. Men de var absolut inte med i förstörandet av tornen - men hade antagligen full koll på attacken skulle ske. Att tornen föll ihop som ett korthus, det trodde antagligen ingen skulle ske. Varken CIA, FBI, Vita huset eller muslimerna som utförde dådet. Budskapet hade gått hem iaf, så att säga.