2014-08-30, 12:34
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Vanliga knivar är förbjudna, du menar väl plastknivar?

Det KAAAN väl vara så att de eventuellt SMUGGLADE med sig knivarna?

Citat:
Och för att vara helt korrekt är det ingen som vet, finns ingen som helst teknisk bevisning om vad som användas för att kapa planen, hur de kapades eller hur förloppet varit. De behöver inte ens ha kapats

Det finns mängder med telefonsamtal från planen.
Citera
2014-08-30, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det KAAAN väl vara så att de eventuellt SMUGGLADE med sig knivarna?
Hur smugglade de in knivarna?

Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det finns mängder med telefonsamtal från planen.
Hur ringde passagerare?
Citera
2014-08-30, 13:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Hur ringde passagerare?

Hahaha Du har alltså trott att det var matknivar hela tiden istället för mattknivar! Ja då kan jag faktiskt förstå att du tycker man kunde övermannat kaparna..

HUR de smugglade knivarna är ju lite svårt att svara på - kanske i fickan?? Jag har själv av misstag flugit med en liten schweizisk armékniv i fickan EFTER 9/11 - upptäckte de först efter resan... Sen finns det ju även keramiska blad - men de var kanske inte tillgängliga 2001. Hursomhelst så var det ju bra att vi äntligen fick ordning på missförståndet med plastbesticken
Citera
2014-08-30, 13:48
Medlem
Butterss avatar
Citat:
Vanliga knivar är förbjudna, du menar väl plastknivar?

Och för att vara helt korrekt är det ingen som vet, finns ingen som helst teknisk bevisning om vad som användas för att kapa planen, hur de kapades eller hur förloppet varit. De behöver inte ens ha kapats
För att vara riktigt noga så var knivar tillåtna. De förbjöds efter 9/11.
Citera
2014-08-30, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butters
För att vara riktigt noga så var knivar tillåtna. De förbjöds efter 9/11.
Vanliga knivar var inte tillåtna, knivar upp till en viss längd på bladet var tillåtna
Citera
2014-08-30, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hahaha Du har alltså trott att det var matknivar
Nej, slå upp box cutters så ser du vad det betyder. Titta med på vad man fick ta med sig på flygplan vid 9/11 så förstår du varför just box cutters var något som påstods ha använts.
Det var mr oläslig (Fiffiniffi) som påstod att vanliga knivar använts

Citat:
HUR de smugglade knivarna är ju lite svårt att svara på - kanske i fickan??
Om man ändå skall smuggla, varför inte då smuggla med sig en pistol?

Intressant att du inte vet...
Citera
2014-08-30, 15:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej, slå upp box cutters så ser du vad det betyder. Titta med på vad man fick ta med sig på flygplan vid 9/11 så förstår du varför just box cutters var något som påstods ha använts.
Det var mr oläslig (Fiffiniffi) som påstod att vanliga knivar använts

..
Nej det var du som skrev plastknivar...

Citat:
Om man ändå skall smuggla, varför inte då smuggla med sig en pistol?

Intressant att du inte vet...

Antagligen för att det är så inihelvete korkat att börja skjuta i ett flygplan... Ska du döda någon på ett plan är kniv absolut att föredra.
Och varför är det 'intressant' att jag inte vet hur de fick ombord knivarna?
Citera
2014-08-30, 16:18
Medlem
Citat:
Nej det var du som skrev plastknivar...
Jag frågade vad han menade eftersom knivar med stålblad var förbjudna att ta med. Isåfall måste man smuggla med sig vapnen och då har vi ytterligare en mycket riskabel omständighet (blanda alla andra hundratals extremt osannolika händelser som fungerade perfekt.....) vid 9/11.

Citat:
Antagligen för att det är så inihelvete korkat att börja skjuta i ett flygplan... Ska du döda någon på ett plan är kniv absolut att föredra.
Ahaaaaaa, du menar att kaparna var medvetna om att planen kan gå sönder även om de körde planen i nästan dubbla hastigheten mot vad planen var byggda för att klara av. Ja det låter logiskt...

Citat:
Och varför är det 'intressant' att jag inte vet hur de fick ombord knivarna?
För att det är fascinerade över hur lite debunkers vet men ändå argumenterar som man vet exakt vad som hänt. Denna egenskap är också tacksam då det idag är ganska lätt att använda en debunker för att visa att de har fel. Att underskatta lyssnares förmåga att själva dra slutsatser kan vara förödande om man inte har ordentligt på fötterna. Då blir det snabbt kejsaren nya kläder
Citera
2014-08-30, 16:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag frågade vad han menade eftersom knivar med stålblad var förbjudna att ta med. Isåfall måste man smuggla med sig vapnen och då har vi ytterligare en mycket riskabel omständighet (blanda alla andra hundratals extremt osannolika händelser som fungerade perfekt.....) vid 9/11.
Som när de kraschade på åkern? Det funkade verkligen perfekt...

Citat:
Ahaaaaaa, du menar att kaparna var medvetna om att planen kan gå sönder även om de körde planen i nästan dubbla hastigheten mot vad planen var byggda för att klara av. Ja det låter logiskt...
Nej ditt nöt... Om du skjuter i en trycksatt kabin så kommer du i bästa fall utlösa ett hyfsat långsamt tryckfall vilket kan leda till att alla ombord svimmar, i värsta fall träffar du en ruta eller dylikt och ett större hål uppstår, då riskerar du att sugas ut genom hålet - även om hålet är bra mycket mindre än vad du är...

Citat:
För att det är fascinerade över hur lite debunkers vet men ändå argumenterar som man vet exakt vad som hänt. Denna egenskap är också tacksam då det idag är ganska lätt att använda en debunker för att visa att de har fel. Att underskatta lyssnares förmåga att själva dra slutsatser kan vara förödande om man inte har ordentligt på fötterna. Då blir det snabbt kejsaren nya kläder
Hur skulle jag kunna veta HUR de smugglade ombord sina knivar menar du? Jag var inte med vet du... Däremot skrev jag tidigare hur jag själv flugit med kniv utan problem så jag vet faktiskt inte vad du far efter...
Citera
2014-08-30, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yegori
Det känns som att jag inte är tillräckligt insatt i delar av 9/11. Måste läsa på mer. Du borde och andra sidan byta attityd och inte bara tvärt avfärda allt som inte passar dig (de dansande israelerna ex). Israel har en historia av att lura USA in i krig. http://whatreallyhappened.com/WRHARTICLES/ussliberty.html

Åtminstone en arkitekt som såg attacken sa att det var lugnt eftersom de inte skulle kollapsa. De byggdes också för att tåla en eller flera träffar av jetplan eftersom Empire State Building hade drabbats tidigare. Om det nu var som den officiella versionen säger, varför tycks inte finnas någon som helst nyfikenhet i såna fall att undersöka varför brand orsakade kollapsen? Och varför var budgeten så liten? Dessa simpla frågor räcker för att inse att något är väldigt fel. Byggnad 7 har knappt nämnts i officiella sammanhang. Mycket underligt.

Jag har sett bilder på datorskärmar, och till och med en bok som såg ut att vara oskadd (alltså vid Pentagon) i dok. The New Pearl Harbor.

Du menar alltså att WTC 1 och 2 skulle ha fallit ihop bättre om de hade varit demolerade? Troligen inte, och definitivt inte när det gäller WTC 7 som hade flera tydliga kännetecken. Däribland att mittkolumnerna kollapsade först (man ser det på luftkonditioneringen i mitten som börjar rasa först). Danny Jowenko var en av flera som var övertygad om att WTC 7 demolerades. Tyvärr dog han i en bilkrasch så han kan inte säga mer om den saken....

Jag är inte tillräckligt frekvent i konspirationsforum för att veta om vi har bevittnat någonting absolut onormalt här, men jag måste ge dig beröm, för jag har nämligen aldrig sett en konspirationsbeivrare erkänna att hen inte är helt insatt i ämnet som dryftas. Det ser jag som oerhört ödmjukt, med tanke på att fanatiker brukar ha en tendens att vara helt säker på sin sak, och konsekvent blundar för alla fakta som erläggs vederbörande.

Jag har min egen teori - USA ville ha kriget, använder sig av sina skumma kanaler, får till ett samarbete med Bin Ladin och anhang. Men de var absolut inte med i förstörandet av tornen - men hade antagligen full koll på attacken skulle ske. Att tornen föll ihop som ett korthus, det trodde antagligen ingen skulle ske. Varken CIA, FBI, Vita huset eller muslimerna som utförde dådet. Budskapet hade gått hem iaf, så att säga.
Citera
2014-08-30, 16:44
Medlem
Citat:
Som när de kraschade på åkern? Det funkade verkligen perfekt...
Du menar gropen i åkern där man sa att ett plan kraschat och sedan försvunnit?
Citera
2014-08-30, 16:55
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:

Ingen aning. Säkerheten var betydligt lägre på den tiden iaf.

Citat:
Hur ringde passagerare?

Den stora majoriteten via flygplanstelefoner, men även mobilsamtal. (JA det går att ringa från flygplan med mobil, även om det är ganska stor risk för avbrutna samtal, vilket också skedde många gånger.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in