2014-08-29, 20:01
Medlem
sliter-av-ballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yodahh
jag är 28 år , och jag har panik just nu , det där är inte snällt sagt av dig , jag trollar inte
Lyssna då för fan. Kasta i dig en ordentlig dos valfri benso. Ställ dig i duschen och duscha varmt och tvätta dig, gå till köket och stek upp lite pyttipanna eller något annat enkelt. Ta med ett stooort glas mjölk. Tvinga i dig allt, även om det tar 2h. Lägg dig i sängen och ta med en laptop, glo på film/serier.

DU KOMMER INTE DÖ!!!!!!
Citera
2014-08-29, 20:02
Medlem
Nirps avatar
Citat:
så jag håller inte på att få en psykos med andra ord tror du ?
Absolut inte. Det är avtändning, energibrist, sömnbrist och vätskebrist. Din ångest över alla symptom förvärrar bara saken. Andas, se till att nyttja de råd du fått här, du behöver få i dig någonting att äta, någonting att dricka, och sen måste du vila.

Det kommer att bli bra.
Citera
2014-08-29, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jagarenidiot
Jättesött te som jag doppar knäckebröd i brukar jag få i mig. Små bitar salt kött kan också funka.

Jag tror den största anledningen att man mår så dåligt av amfetamin är att man inte äter och sover. När jag haft hypermaniska anfall och inte ätit och sovit så krampar kroppen på ungefär samma sätt och det är samma ångestkänsla.
När jag lärde mig äta när jag tog tjack blev jag av med den mesta at'n och kunde ofta somna gott också.

Din kropp skriker efter mat just nu det är därför du inte kan sova och har sån ångest. Jag lovar dig att om du får i dig lite mat, vad som helst så kommer du må bättre. Söta saker och drycker är också bra.

Knäckebröd brukar jag få i mig ett halvt eller kanske en hel, då får tarmarna jobba lite och så får jag i mig socker och antioxidanter från teet.

ok då , jag ska försöka äta lite , men jag tror jag kommer spy upp det direkt. jag har inte ätit på hela dagen idag , och inget igår heller , och så har jag inte sovit
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sliter-av-ballen
Släng i dig lite benso
Citat:
Kasta i dig en ordentlig dos valfri benso
Jag håller helt med dig om att det borde vara en välfungerande metod.
Fast det är väl ingen självklarhet att han har någon benzo till hands?
Citera
Medlem
aislings avatar
Andas! Ställ dig upp, sträck på ryggen och ta 20 djupa andetag. Alltså riktigt djupa och sakta. Sedan tar du jackan och går ut och går en promenad med någon bra musik du tycker om lurarna.

En sak jag fick lära mig tidigt är att det är bara du som vet att du har tagit något, om du håller färgen så är det lugnt. Sedan stannar du i en kiosk eller en pressbyrå och köper drickyogurt, bananer, nyponsoppa och en stor läsk som du försöker få i dig. Skit i om det inte går det är bara att tugga och svälja.

Det kommer att gå över!
Citera
2014-08-29, 20:04
Medlem
sliter-av-ballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Klart det är. Man tar inte tjack om man inte har benso tillgängligt. Då är man dum i huvudet.
Citera
2014-08-29, 20:04
Medlem
gato12s avatar
Citat:
ok då , jag ska försöka äta lite , men jag tror jag kommer spy upp det direkt. jag har inte ätit på hela dagen idag , och inget igår heller , och så har jag inte sovit

Skiva ned en banan i yoghurt eller fil, det lär du få behålla. Ett stort glas saft.
Citera
2014-08-29, 20:06
Medlem
Citat:

Om det kan vara till någon tröst har jag aldrig hört någon som spytt när dom ätit på at'n

Vi vet var du är, vi vet hur det känns att ha ångest så man tror man dör. Men vi har överlevt Amfetamin dör man bara av om tar överdoser, och det är rätt så svårt att göra om man inte skjuter.

Men var är din bror? Han borde ta hand om dig...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Jag håller helt med dig om att det borde vara en välfungerande metod.

jag har inge benso

jag har bara alkohol och jag dricker just nu för att försöka lugna mig
Citera
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Klart det är. Man tar inte tjack om man inte har benso tillgängligt. Då är man dum i huvudet.
Haha, äh, lägg av nu. Alla äter inte benso, inte ens för att lindra en avtändning.
Citera
2014-08-29, 20:07
Medlem
Citat:
Nja, om du tror att det är en självklarhet så måste jag faktiskt säga att det nog är du som är dum i huvudet.
Citera
2014-08-29, 20:08
Bannlyst
Citat:

du verkar ju helt jävla knäpp du ... jag uppskattar dina råd du ger mig , men att du tar för givet att jag ska veta exakt allt man ska göra när man knarkar när jag aldrig har gjort de förut verkar knepigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in