2014-09-10, 17:40
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det bidrar mer till diskussionen att svara på inlägget och förklara hur spans uppgifter hänger ihop med MB:s för 18 maj än att raljera.

Det är helt ointressant, MB är inte och har aldrig varit misstänkt. Det har bara funnits en inställning hos polisen att han "kan misstänkas".

Polisen I Boden är inte, enligt min mening, de mest begåvade utredarna, hade de haft minsta lilla erfarenhet så hade de plockat in KJ redan samma dag som det var känt att VB befunnit sig hos honom denna kväll.
Citera
2014-09-10, 17:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Motivet som du hänvisar till är påhittat, det är uppfunnet av er. Att MB och hans fru kände sig minsta hotade av VB är ingenting annat än spekulationer.

Samtidigt glömmer du att KJ hade ett bätte motiv, han var dissad, så in I norden, trots att han låg på och som grädden på moset så sms:ade hon med sin älskare under tiden då KJ trodde att han skulle få sig ett skjut. Där har du ett motiv som heter duga och som förklarar det våldsamheter som VB fått utstå.

Att VB sags på lejonbacksvägen är inte med största sannolikhet möjligt, varför drar du så stora växlar och försöker skapa en fördel genom att hävda något som sannolikt inte var sant. Om KJ är mördaren, vilket allt talar för, så har VB aldrig befunnit sig på lejonbacksvägen. Det är den mest sannolika slutsatsen utifrån de händelser vi känner till.

Hur kan du, utan ett uns av stöd påsta något annat. Har du till exempel kunnat påvisa att MB eller An lämnade bostaden denna kväll, om inte vore de klädsamt om du kunde hålla dig till den fakta som finns.

Trovärdighet är viktigt, men även att man kan visa att man klarar av att analysera och dra rätt slutsatser ur den information som föreligger, om man vill framstå som kunnig I trådarna.
Vad jag vet har ingen sagt att MB och AN kände sig hotade av VB.

Teknikerna har inte hittat något spår av blodigt våld i lägenheten, det är svårt att ta ut en kropp osedd ur lägenheten och bloggens inlägg Kvinnan på Lejonbacksvägen övertygar mig om att det var VB på Lejonbacksvägen.

MB och AN behöver inte ha lämnat bostaden för att någon av dem skulle ha kunnat döda VB. Och att det saknas bevis betyder inte att det inte är sant. Det finns inte ett enda bevis för att KJ dödade VB, ändå blev han dömd för det.

Jag anser att jag klarar av att analysera och dra rätt slutsatser ur den information som föreligger. Att påstå motsatsen är meningslös inbjudan till gräl.
Citera
2014-09-10, 17:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Köra omkring med ett lik bilen, den risken vet du att MB skulle ta men inte KJ. Berätta varför, du som vet.
Jag sa inte att jag vet. Och går vägen från Lakaträsk till fyndplatserna genom stan?
Citera
2014-09-10, 18:16
Medlem
Citat:
Jag sa inte att jag vet. Och går vägen från Lakaträsk till fyndplatserna genom stan?

Den mest naturliga vägen går genom stan. Men det finns ju såklart omvägar och andra vägval om man vill undvika centrala stadskärnan. Något som jag tror är rätt ointressant iof. Köra omkring med ett lik i skuffen är nog rätt nervigt och något man helst vill undvika oavsett vägval och sträcka. Men har man ett lik som måste bort från brottsplatsen så har man väl inte så mycket val. Sedan tror jag inte det är mer eller mindre nervigt att köra till lakaträsk eller till fagernäs. Har man en avlägsen stuga där med vatten, avlopp, eldmöjligheter, verktyg mm...ja då kanske det är värt risken. Risken att bli stoppad av polisen efter den sträckan är väl också ungefär 1 på 1000.
Citera
2014-09-10, 18:31
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Jag anser att jag klarar av att analysera och dra rätt slutsatser ur den information som föreligger. Att påstå motsatsen är meningslös inbjudan till gräl.
Betvivlas att så är fallet.
När man bland annat kommit fram till att det är mycket troligt att det ägt rum en
blodplantering här och att KJ därmed är utsatt för en komplott - helt utan stöd i
befintliga fakta i målet - då kan man knappast göra anspråk på att dra rätta slutsatser.
Då önsketänker man och förtjänar inte att tas på allvar längre, vilket jag har slutat
att göra för länge sedan gällande just dig.
Citera
2014-09-10, 18:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Den mest naturliga vägen går genom stan. Men det finns ju såklart omvägar och andra vägval om man vill undvika centrala stadskärnan. Något som jag tror är rätt ointressant iof. Köra omkring med ett lik i skuffen är nog rätt nervigt och något man helst vill undvika oavsett vägval och sträcka. Men har man ett lik som måste bort från brottsplatsen så har man väl inte så mycket val. Sedan tror jag inte det är mer eller mindre nervigt att köra till lakaträsk eller till fagernäs. Har man en avlägsen stuga där med vatten, avlopp, eldmöjligheter, verktyg mm...ja då kanske det är värt risken. Risken att bli stoppad av polisen efter den sträckan är väl också ungefär 1 på 1000.
Mr Google håller inte med dig om vägvalet: http://goo.gl/maps/xCR3o
Citera
2014-09-10, 18:35
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Men varför skulle detta ha accentuerats precis vid försvinnandet? Kollegorna visste väl inte mer efter försvinnandet än innan?

Låt säga att det varit ett problem längre tid tränarna emellan, förhållandet han hade med VB. Inget som framkommit i fup. Inte troligt att en karate klubb, står bakom något sånt. I samråde med dom övriga kollegorna i klubben så vart MB "sjukanmäld" Det man vet är att MB var "sjukanmäld" en hel del före Vbs försvinnande. Varför det kan man bara spekulera i. Ligger till hands att det var personliga problem iaf, en "jobbig" VB och en argsint fru?
Citera
2014-09-10, 18:50
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Vad jag vet har ingen sagt att MB och AN kände sig hotade av VB.

Teknikerna har inte hittat något spår av blodigt våld i lägenheten, det är svårt att ta ut en kropp osedd ur lägenheten och bloggens inlägg Kvinnan på Lejonbacksvägen övertygar mig om att det var VB på Lejonbacksvägen.

MB och AN behöver inte ha lämnat bostaden för att någon av dem skulle ha kunnat döda VB. Och att det saknas bevis betyder inte att det inte är sant. Det finns inte ett enda bevis för att KJ dödade VB, ändå blev han dömd för det.

Just det, både I TR och I HR, men de har fömodligen inte samma insikt I hur man bedömer mordfall som du. Då hade han blivit friad och MB istället åtalad och dömd.

Ingenting talar för att KJ är skyldig, det finns Inga bevis, indicier eller information som är besvärande så KJ är absolut oskyldig.

I nästa fall behöver vi ingen domstol, det räcker med att du talar om ifall personen är skyldig eller inte.

Det finns fortfarande ingenting presenterat I tråden som talar för KJs oskuld, inte heller något som talar för annans skuld. När ska visa skribenter inse en sådan banal sak att man inte kan driva detta vansinniga projekt med att han är oskyldig på bara luft, fram med konkreta bevis för hans oskuld eller annans skuld.
Citera
2014-09-10, 18:55
Medlem
Citat:
Mr Google håller inte med dig om vägvalet: http://goo.gl/maps/xCR3o

Nej jag ser det. Jag är ju inte någon lakaträsk-expert. Men mitt naturliga vägval hade varit 97:an förbi harads och sedan in höger. Bättre väg och man kan köra fort. Men MB som är mer bekant med byn kanske valt mindre vägar. Kortare väg och mer off the grid. Helst med en VB i skuffen.

Var hittar man infon om lakaträsk-utfärden? Då borde det ju stå vilken väg han tog?
Citera
2014-09-10, 18:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Nej jag ser det. Jag är ju inte någon lakaträsk-expert. Men mitt naturliga vägval hade varit 97:an förbi harads och sedan in höger. Bättre väg och man kan köra fort. Men MB som är mer bekant med byn kanske valt mindre vägar. Kortare väg och mer off the grid. Helst med en VB i skuffen.

Var hittar man infon om lakaträsk-utfärden? Då borde det ju stå vilken väg han tog?
Nej, polisen tappade bort honom, och själv säger han att han var i restaurangen.
Citera
2014-09-10, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Låt säga att det varit ett problem längre tid tränarna emellan, förhållandet han hade med VB. Inget som framkommit i fup. Inte troligt att en karate klubb, står bakom något sånt. I samråde med dom övriga kollegorna i klubben så vart MB sjukanmäld Det man vet är att MB var sjukanmäld en hel del före Vbs försvinnande. Varför det kan man bara spekulera i. Ligger till hands att det var personliga problem iaf, en jobbig VB och en argsint fru?

Jag tror inte dom andra vågar säga halv sju till MB. Han är tränarnas överhuvud, 33 år inom karate, ingen säger emot honom. Om han var sjukanmäld så var det på eget bevåg. Han kommer och går som han vill.
Citera
2014-09-10, 19:12
Medlem
Citat:
Nej, polisen tappade bort honom, och själv säger han att han var i restaurangen.

Ok. Men uppgiften kommer ursprungligen från MB själv?

Tänker att det annars måste vara omöjligt att veta att det var just Lakaträsk han var på väg till. Om dom inte tappade bort honom på tomten i Lakaträsk dvs. Vilket iof inte vore helt förvånande.

Fan vad tröttsamt att dom aldrig följer upp direkta motsägelsefulla uppgifter. Förhören med MB (alla andra också iof) är ju pinsamma. Tycker det finns miljarder motfrågor och uppföljningsfrågor man vill ha svar på. Men dom bara tar emot svaret - sväljer det - går vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in