Mycket som har med slumpen att göra i det här fallet.
Tar tex AF, som setts i en bil med KJ. Ringt och berättat om förhållandet MB hade till AN.
Det tyder på att han saknade sitt X. Sedan några månader före Vbs försvinnande, så gör AF slut med sin nuvarande tjej. (Står på FB) Hon gillade dessutom inte VB. Och strax efter det "tar AF kontakt" med VB (för att bli ihop med henne?).
Och dom umgås strax före Vbs försvinnande.
Då tror jag VB sa, att hon inte var intresserad av AF igen. Kanske pga av att han är så svartsjuk som många säger i fup. Och att han försökt förstöra, förhållandet hon hade med MB. Vad som händer strax efteråt är att VB försvinner och hittas död. Och ca 5 månader senare, så blir AF ihop med sin dåvarande tjej igen. (Står på FB) Alibit är hans morsa,
gick inte ut på en hel helg.För dom hade städdag/"städdagar?" Vad lägligt..
- Märklig historia, det är fakta från fup. Förutom att jag lagt dit att jag tror AF ljög i förhör, då han sa det var VB som kontaktade han.
Han ska vara glad att polisen snöade in sig på enbart KJ. Motivet har inte kommit fram än. Men det kan vara svartsjuka. Finns fortfarande lite olika möjligheter anser jag.
-
AF dödar VB för att hon inte ville ha tillbaka han. ( ev kanske hans tjej ville det, hon gillade inte VB) problemet är då hur blodet kom dit i Kjs bil.
-
AF hjälper KJ med det. (motivet för KJ också svartsjuka, fått dissen av VB sista kvällen dom umgicks.)
-
AF dödar VB sätter dit KJ ( Tror minst på det här alternativet, men vem annars skulle AF försöka sätta dit. Finns väl bara MB eller KJ. Valet blev KJ.)